وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

جذب هیئت علمی هیچ دانشگاهی از وزارت علوم خارج نشده است

غلامی گفت: روند جذب اعضای هیئت علمی هیچ دانشگاهی از وزارت علوم خارج نشده و مراکز جذب با نظارت هیئت مرکزی فعال است.

 هیئت مرکزی جذب تصمیم‌گیرنده نهایی/ جذب هیئت علمی هیچ دانشگاهی از وزارت علوم خارج نشده استمنصور غلامی وزیر علوم،  تحقیقات و فناوری در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها اظهار کرد: به طور کلی یک مرکز جذب و  یک هیئت عالی جذب وجود دارد که درباره  چگونگی جذب اعضای هیئت  علمی دانشگاه‌ها تصمیم می‌گیرند و کارها را انجام می‌دهند.

 وزیر علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه هیئت‌های اجرایی جذب اساتید در دانشگاه‌ها حضور دارند، گفت: این هیئت‌های اجرایی که در واحدهای دانشگاهی مستقر می‌شوند وظیفه رسیدگی به فعالیت جذب اعضای هیئت علمی را بر عهده داشته و به روند جذب اساتید و اعضای هیئت علمی نظارت دارند.

غلامی با اشاره به روند جذب اعضای هیئت‌علمی در دانشگاه آزاد بیان کرد: دانشگاه آزاد همانند دیگر دانشگاه‌های کشور خود هیئت اجرایی برای جذب اساتید دارد و البته در کنار آن کار گروهی از هیئت مرکزی وزارت علوم نیز کار می‌کند.

بررسی  اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد در واحد‌های دانشگاهی 

وی با بیان اینکه تعداد واحد‌های دانشگاه آزاد زیاد است، گفت: به دلیل کثرت تعداد واحدهای دانشگاه آزاد باید ابتدا در داخل مجموعه به وضعیت هیئت علمی و جذب اساتید خود رسیدگی کنند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری ادامه داد: پس از آن که واحدهای دانشگاه آزاد درباره وضعیت اعضای هیئت علمی و چگونگی جذب آنها نظرات خود را ارائه کرده و موارد مختلف را بررسی کردند؛ جمع‌بندی نظرات را به هیئت مرکزی جذب که تحت نظارت  وزارت علوم است، می‌رسانند.

غلامی با بیان اینکه  روند جذب اعضای هیئت‌ علمی تحت نظارت وزارت علوم است، اظهار کرد: روند جذب اعضای هیئت‌ علمی هیچ دانشگاهی از وزارت علوم خارج نشده است و تمامی مراکز جذب تحت نظارت هیئت مرکزی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
در خصوص اخراج دسته جمعی کارکنان فرهنگی وزارت علوم هم توضیح دهید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
جناب آقای دکتر غلامی, در مورد سن جذب هیات علمی تجدید نظر بفرمایید. خیلی از فارغ التحصیلان مدرک دکتری از بهترین دانشگاهها چون سنشان از ۴۰ سال بیشتر است نمیتوانند جذب هیات علمی دانشگاههای داخل کشور شوند و بعضا از کشور خارج میشوند. دانشگاهها هم سرشون از تبصره و غیر تبصره نمیشه به راحتی داوطلبان را رد میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
healer
۱۵:۳۰ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
همین الان کلی پیرمرد و پیرزن به عنوان استاد دارند تدریس می کنند و اصلا جاشون رو به جوون ترها نمی دند...اگر بالاتر از 40 سالش کنند از این به بعد فقط مسن ترها رو میگیرند...

بنظر من استخدامای هیئت علمی باید ده ساله باشه...بعد ده سال آزمون بگیرند و افراد جدید با قدیمیا رقابت کنند...هرکدوم بهتر بودند تدریس کنند...کلی استاد وجود داره که از دانشجوهاشون خیلی ضعیف ترند...
آخرین اخبار