وزیر نفت:

روزانه ۵۶.۸ میلیون متر مکعب گاز وارد شبکه سراسری می‌شود

بیژن زنگنه گفت:با تکمیل فاز‌های ۳ گانه ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی،روزانه تولید ۵۶.۸ میلیون متر مکعب گاز غنی شده وارد شبکه سراسری گاز می‌شود.

روزانه ۵۶.۸ میلیون متر مکعب گاز به تولیدات پارس جنوبی افزوده می‌شودبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،  در سفر وزیر نفت به عسلویه صبح امروز روند اجرایی فاز‌های ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی بررسی شد.

بیژن نامدار زنگنه در جریان بررسی فاز‌های ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی روند اجرایی این فاز‌ها را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این فاز‌های پارس جنوبی با توان متخصصان داخلی در بخش خشکی، ساحلی و فراساحلی اجراء شده که نشان از توانمندی صنعت نفت در اجرای این فاز‌ها است.

وزیر نفت با تاکید بر تسریع تکمیل فاز‌های ۳ گانه ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی افزود: با تکمیل فاز‌های یاد شده روزانه تولید ۵۶.۸ میلیون متر مکعب گاز غنی شده وارد شبکه سراسری گاز می‌شود.

مجری فاز‌های ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی نیزبا بیان اینکه طرح توسعه این سه فاز روند اجرایی مطلوبی دارد تصریح کرد: سکوی اصلی فاز ۲۲ پارس جنوبی در موقعیت مخزنی خود در آب‌های خلیج فارس نصب شد و تولیدات این سکوی گازی روزانه ۱۴.۲ میلیون متر مکعب گاز است که به حجم تولید فعلی پارس جنوبی افزوده است.

نصب دومین سکوی فاز‌های ۲۲ تا ۲۴ پارس‌جنوبی

فرهاد ایزدجو با اشاره به ساخت ۴ سکوی فاز‌های سه گانه ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی در صدرای بوشهر گفت: با بهره برداری کامل از ۴ سکوی بخش فراساحل فاز‌های ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی، از هر یک روزانه ۱۴.۲ میلیون متر مکعب گاز ترش غنی تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه به بهره‌برداری از ۴ سکوی ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی روزانه ۵۶.۸ میلیون متر مکعب گاز به تولیدات پارس جنوبی افزوده می‌شود ،اضافه کرد: درحال حاضر منابع گازی سکوی ۲۲ پارس جنوبی پس از استحصال از چاه‌های تولیدی برای فراوری و جداسازی ترکیبات گازی از طریق یک رشته خط لوله ۳۲ اینچ به‌طول ۱۱۰ کیلومتر به پالایشگاه خشکی واقع در سایت تنبک کنگان ارسال می‌شود.

مجری فاز‌های ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی از نصب دومین سکوی فاز‌های ۲۲ تا ۲۴ پارس‌جنوبی خبرداد و بیان کرد: این سکو با تلاش متخصصان داخلی در صدرای بوشهر ساخته، بارگیری و آماده انتقال برای نصب در موقعیت خود در میدان گازی پارس جنوبی در خلیج فارس است.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: نفت ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.