حجت الاسلام و المسلمین شهریاری:

هیچ کس قائل به بسته شدن فضای مجازی نیست/ دشمنان می‌خواهند مردم را نسبت به مسئولان بی‌اعتماد کنند

معاون رئیس قوه قضاییه گفت: هیچ کسی در کشور قائل به بسته شدن فضای مجازی نیست، لذا باید این فضا مدیریت و سالم‌سازی شود.

هیچ کس قائل به بسته شدن فضای مجازی نیست/ دشمنان می‌خواهند مردم را نسبت به مسئولان بی‌اعتماد کنندبه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات در سخنرانی خود پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران که امروز (جمعه پنجم بهمن ماه) برگزار شد، در خصوص فرصت‌ها و تهدید‌های فضای مجازی اظهار کرد: در قوه قضاییه اقدامات مناسبی در جهت استفاده از محاسن فضای مجازی انجام شده است.

وی افزود: در گذشته ابلاغ های قضایی بدون پاکت توسط سربازان برای افراد ارسال می‌شد که ممکن بود به دست آن‌ها نرسد، به گونه‌ای که گاهی ۶۰ درصد ابلاغ‌ها به دست افراد نمی‌رسید و نرسیدن این ابلاغ‌ها باعث تمدید وقت دادگاه می‌شد، به همین دلیل سامانه ثنا و سامانه ابلاغ الکترونیکی را راه‌اندازی کردیم.


بیشتر بخوانید: راه‌اندازی سامانه خدمات الکترونیک قضایی راهی برای ایجاد تحول در دستگاه قضا


معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات گفت: پیش بینی می‌شد که سالیانه بتوانیم ۵ درصد ابلاغ‌ها را الکترونیکی کنیم، اما با پیشرفت خوبی مواجه بودیم و امروز ۸۰ درصد ابلاغ‌ها الکترونیکی شده است و هر زمانی که فرد ابلاغ را ببیند، قاضی پرونده از آن اطلاع پیدا می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری  تصریح کرد: در حال حاضر ۵۰ خدمت در قوه قضاییه به صورت الکترونیکی به شهروندان ارائه می‌شود.

وی افزود: گاهی می‌بینیم که در برخورد با فضای مجازی دو نوع نگاه وجود دارد. برخی اعتقاد دارند که باید فضای مجازی باز باشد و عده‌ای دیگر هم می‌گویند فضای مجازی باید بسته باشد که هر دو این نظرها اشتباه است و کسی قائل به بسته شدن فضای مجازی نیست.

معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات گفت: هیچ کسی در کشور قائل به بسته شدن این فضا نیست و از سوی دیگر افراد دل سوز کشور می‌گویند فضای مجازی باید مدیریت شود.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری تصریح کرد: باید با مدیریت صحیح فضای مجازی از وارد شدن آسیب‌ به جوانان و نوجوانان جلوگیری کنیم، لذا موضوع مطرح در کشور مدیرت فضای مجازی و نه بستن آن است.

وی ادامه داد: اعتقاد داریم همان گونه که پلیس وظیفه دارد در جامعه حضور داشته باشد، باید در فضای مجازی هم حضور داشته باشد تا جلوی ناامنی را بگیرد.

معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات گفت: زمانی که داعش ایجاد شد، آن‌ها با استفاده از فضای مجازی از سراسر جهان اقدام به عضوگیری کردند. اعضای آن‌ها بیشتر تازه مسلمان‌هایی هستند که با استفاده از فضای مجازی از اعتقادات آن‌ها سوء استفاده شده است و آن‌ها را از اروپا به عراق و سوریه آورده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری تصریح کرد: امروز دشمن برای ما نقشه جدیدی کشیده است و گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی هدف اصلی آن‌ها نیست. دشمن در جنگ عراق و سوریه سخت شکست خورده است.

وی با بیان اینکه هدف دشمنان جنگ نرم است، افزود: جنگ نرم به این معنی است که دشمن به جای تصاحب سرزمین با زور اسلحه، دل مردم را تصاحب کند.

معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات گفت: در جنگ نرم دل مردم را تصاحب می‌کنند و امروز نقشه دشمن این است که از داخل عضوگیری کند و مردم را نسبت به مسئولان بی‌اعتماد کند، به همین دلیل با استفاده از فضای مجازی می‌آید و می‌گوید که فلان مسئول ۷۰ تا حساب بانکی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری تصریح کرد: دشمن با جنگ نرم کاری می‌کند که قصد داشت با جنگ سخت انجام دهد و موفق نشد. حال می‌خواهد ما را سرباز خود کند و ما باید درستی و نادرستی این اخبار را بررسی کنیم.

وی افزود: همان گونه که امروز پلیس در کف خیابان برای حفظ امنیت مردم حضور دارد، باید در فضای مجازی هم حضور داشته باشد.

معاون رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه باید به اخلاق اسلامی مزین باشیم، گفت: روزانه صد‌ها سایت مستهجن را می‌بندیم. حال افرادی می‌آیند و می‌گویند باید این فضاها باز باشند، اما ما اعتقاد داریم که سایت‌ها و فیلترشکن‌ها باید مدیریت شوند و نباید سایت‌های ازدواج‌ موقت و مستهجن در دسترس نوجوانان باشند.

وی افزود: امروز به دولتمردان کشور می‌گویم که خانواده‌ها می‌خواهند فضای مجازی مدیریت و سالم سازی شود و باید دولتمردان در مدیریت این فضا برنامه‌ریزی کنند تا بتوانیم از برکات آن استفاده کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: قوه قضاییه ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۰ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
موفق شدن چون مردم دیگر هیچ اعتمادی به مسئولان ندارند چون واقعا مسئولان دارن اذیت میکنند این برای همه روشن است
آخرین اخبار