گونه بسیار کمیاب اردک مرمری در دام شکارچیان متخلف

شکارچیان متخلف شهرستان زهک اردک مرمری را که پس از سال‌ها در منطقه چاه نیمه ۳ رویت شده بود شکار کردند.

حامد شهرکی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست زهک در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،گفت :شکارچیان متخلف زهک اردک مرمری را که پس از سال‌ها در منطقه چاه نیمه ۳ رویت شده بود شکار کردند.

شهرکی گفت: اردک مرمری شکار شده در چاه نیمه ۳ از گونه بسیار کمیاب منطقه هست و طی چند سال اخیر هیچ گونه گزارشی از مهاجرت آن به این منطقه نشده بود که متاسفانه با بی تدبیری و خودخواهی شکارچیان غیرمجاز منطقه مواجه گردید و شکار شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست زهک ادامه داد: خوشبختانه متخلف مذکور توسط پرسنل یگان حفاظت محیط زیست شهرستان زهک به همراه ادوات شکار و صید دستگیر و تحویل مراجع قضایی شهرستان گردید.

اردک مرمری (خوتکا مرمری) (نام علمی: Marmaronetta angustirostris) پرنده‌ای از تیرهٔ اردکیان است. این پرنده در گذشته در دسته پهنه‌چینان طبقه‌بندی می‌شد، ولی اکنون در اردک‌های غواص طبقه‌بندی می‌شود.

این پرنده بسیار آرام و بی صدا بوده و به صورت جفتی زندگی می‌کند. اردک مرمری در نیزار‌ها به لانه‌سازی پرداخته و در ارتفاع پایین پرواز می‌نماید.

نر و ماده تقریباً هم شکلند و فقط ماده‌ها کوچکتر از نر‌ها هستند. از مشخصات ظاهری این اردک‌ها کاکل سر آن هاست که به رنگ قهوه‌ای روشن بوده و نوک آن‌ها نیز بلند و باریک و سیاه است. تعداد ۱۲ تخم حاصل هر دوره تخم‌گذاری آن هاست و از گیاهان آبزی تغذیه می‌کنند.

انتهای پیام/پ

دستگیری شکارچیان متخلف در زهک

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار