افزایش ۹۰ درصدی باسوادی در نایین

رئیس آموزش و پرورش نایین گفت: از افزایش90 درصدی میزان باسوادی در این شهرستان خبر داد.

محمد باقر مهدوی نژاد رئیس آموزش و پرورش نایین در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با بیان اینکه پیشرفت های چشمگیری در چهار دهه اخیر به دست آمده است گفت: آموزش و پرورش در دوران قبل از انقلاب در کلیه نقاط چه شهری و چه روستایی فعالیت داشت اما برای دانش آموزان روستایی هیچ امکاناتی وجود نداشت و تنها یک معلم نظامی از سوی آموزش و پرورش با لباس نظامی به این مناطق اعزام می شد که این خود باعث ترس در بین دانش آموزان به خصوص دانش آموزان ابتدایی می شد.

وی افزود: در آن زمان فقط پسرها در اکثر نقاط می توانستند درس بخوانند تا اینکه بعد از انقلاب سازمان تحت عنوان نهضت سوادآموزی از هفتم دی ماه58 سال به فرمان امام تاسیس شد و در کلیه مناطق شروع به فعالیت نمود.

رئیس آموزش و پرورش نایین با اشاره به برکات انقلاب اسلامی بیان نمود: تا قبل از انقلاب حدود سال 55 درصد باسوادی این شهرستان 45 درصد و بی سوادی 55 درصد بود که امروز با گذشت چهار دهه به برکت انقلاب اسلامی سوادآموزی به بالای 90 درصد رسید و امروز دانش آموزان روستایی می توانند با مجهز نمودن خوابگاه هایی که در نظر گرفته شده از تمام امکانات لازم برای پیشرفت تحصیلی استفاده کنند و امروز چیزی به عنوان فرد بی سواد در جامعه نایین نداریم البته اگر باشند هم به تعداد انگشتان دست محدود افرادی هستند که ی ما آمادگی داریم حتی برای یک نفر هم آموزش سواد آموزی داشته باشیم.

مهدوی نژاد، در خصوص تعداد مدارس فعال در شهرستان گفت: تعداد کل مدارس شهرستان 55 مورد است که 41 مورد آن در خود سطح شهر و 14 مورد در روستاها وجود دارد علی رغم اینکه تعداد دانش آموزان نسبت به اوایل انقلاب کاهش داشته با این حال پیش بینی می کنیم که آمار رو به افزایش باشد .

به گفته وی، خانواده ها عملکرد آموزش و پرورش را به لحاظ کیفی و کمی قضاوت کنند در حالی که طبق آمارها در سال تحصیلی گذشته رتبه اول و رتبه سوم استانی و کشوری را در امتحانات نهایی کسب نموده است ، اما دلیل اینکه رتبه های کنکور با این رتبه ها مغایرت دارد این مرکز به خاطر بعد مسافتی است که شهرستان با مرکز استان دارد ، امکان برگزاری کلاس های کنکور و تقویتی را ندارد.

رئیس آموزش و پرورش نایین اظهار نمود: دانش آموزان شهرستان درارتباط با تست زنی ضعیف هستند آن ها اطلاعات کافی را دارند اما یا درست نمی توانند تست بزنند یا اینکه سرعت عمل تست زنی را ندارند با وجود این شرایط رتبه های خوب در نایین کسب شده اما این تعداد رضایت بخش نیست و برای حل این راهکار به دنبال حضور اساتید از اصفهان و یزد در این خصوص و در زمان باقی مانده تا کنکور هستیم.

این کارشناس آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در حمایت از افراد نخبه آن طور که شایسته و لیاقت آن ها است نتوانستیم حمایت کنیم افزود: هر سال مراسمی تحت عنوان تجلیل از افتخار آفرینان در شهرستان برگزار می شود که از نخبه های شهرستان تجلیل و با هدایایی زحمات و تلاش آنها را ارج نهیم و در واقع چیزی به جز شرمندگی برای ما ندارد.

مهدوی نژاد در ادامه تصریح نمود: در سال تحصیلی گذشته، فنی و حرفه ای و کاردانش برای پسران در یک هنرستان متمرکز بود که این مشکل برای سال تحصیلی جاری حل شد و این دو از یکدیگر جدا و به دو هنرستان شهید قدوسی و علم و صنعت تبدیل شدند، که در سال تحصیلی جدید رشته مکانیک خودرو در شهرستان را خواهیم داشت و در بخش دختران علی رغم اینکه یک هنرستان بیشتر وجود ندارد در صدد اضافه کردن رشته های معماری و حذف برخی رشته ها هستیم.

به گفته رئیس آموزش و پرورش نایین ، نوسازی و تجهیز مدارس و کلاس ها ، تلاش برای هوشمند سازی کلاس ها افزایش مکان و کیفیت اسکان مسافران چه در ایام عید و در طول سال را از دیگر برکات و دستاوردهای انقلاب بر شمرد و بر تخصیص بودجه به جهت تکمیل پروژه مرکزی، رفاهی و تفریحی از سوی مسئولین مربوطه تاکید نمود.

مهدوی نژاد در پایان ضمن تشکر از مسئولین ادارات شهرستان خاطرنشان نمود: ارتباط، همکاری و همدلی خوبی بین مسئولین شهرستان با این اداره صورت گرفته که با دید مثبتی که در شهرستان وجود دارد می توان به اهداف آموزش و پرورش در شهرستان نایین دست پیدا کرد.

 

انتهای پیام/م

 

عملکرد آموزش وپرورش شهرستان نائین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.