برگزاری برنامه‌های شاد دهه فجر، بعد از ایام فاطمیه در شهرستان خوی

ریئس اداره ارشاد خوی گفت:برنامه‌های شاد دهه فجر، بعد از ایام فاطمیه از۲۱بهمن در شهرستان خوی برگزار می‌شود.

برگزاری برنامه‌های شاد دهه فجر، بعد از ایام فاطمیه در شهرستان خویپیمان تابان فر رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، ضمن عرض تسلیت بمناسبت ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا (س.) و عرض تبریک بمناسبت فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به اجرای برنامه‌ها در طول این ایام اشاره کرد وگفت:برنامه‌های شاد در ایام فاطمیه برگزار نمی‌شودبلکه این ویژه برنامه‌ها قبل وبعد از این ایام زمانبندی شده وبه همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری محفل انس با قرآن در یکی از مساجدشهر، برگزاری هم اندیشی عفاف و حجاب وده‌ها بر نامه مذهبی دیگر به مناسبت ایام فاطمیه برگزار می‌شود.

تابان فر در ادامه سخنان خود اضافه نمود: بعداز پایان ایام فاطمیه، روز ۲۱ بهمن ماه اولین مراسم جشن پیروزی انقلاب اسلامی با حضور و محوریت مردم وبا نظارت اداره ارشاداسلامی در سالن آمفی تئاتر این اداره برگزار خواهد شد.
وی بیان داشت: ادامه برنامه‌های شاد بعداز برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن همزمان باسراسر کشور که با حضور میلیونی مردم برگزار خواهدشد، اجر ا. می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوی در ادامه با بیان اینکه، اجرای جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی توسط مردم در سطح شهر، اجرای مسابقه فرهنگی با موضوع انقلاب اسلامی، اجرای ۲مورد تئاتر مذهبی واجرای جنگ شادی در سالن اداره ارشاد اسلامی از جمله مهمترین برنامه‌های چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در شهر ستان خوی می‌باشند.

تابان فر همچنین در جواب سوال برگزاری نمایشگاه و کارگاه‌های خوشنویسی و هنر‌های تجسمی بمناسبت ایام فاطمیه و دهه فجر نیز اظهار داشت: با اعلام آمادگی انجمن هنر‌های تجسمی، عکس و خوشنویسی با آثار جدید و ابتکاری جذاب و خلاقانه نمایشگاه‌های متعدد در ایام فاطمیه و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شهر برگزار خواهد شد.

وی همچنین دربخشی از سخنان خود، در جواب سوال انتقاد امام جمعه محترم خوی از محتوای بنر‌های نصب شده در سطح شهر برای اجرای کنسرت‌ها موسیقی نیز پاسخ دادوگفت:یکی از وظایف ذاتی و قانونی وزارت ارشاد اسلامی نظارت و صدور مجوز برای اجرای کنسرت‌های موسیقی است که قانون این وظیفه را برعهده وزارت ارشاد گذاشته است.

تابان فر تاکید کرد: برهمین اساس ما نمی‌توانیم از قانون عدول کنیم وباید وظیفه مان را به نحو احسن انجام دهیم و در قبال انجام وظیفه مان پاسخگو هم هستیم.
 
وی افزود: اجرای کنسرت در شهر چندان سهل و آسان هم نیست و هیچ کنسرتی بدون دغدغه و بدون نظارت نمی‌تواند برگزار شود.
 
تابان فر با بیان اینکه، اجرای کنسرت در هرشهر باید منطبق با سطح فرهنگ و شرایط ویژه همان شهر برگزار شود گفت: سطح فرهنگ خوی که به عنوان شهردارالمومنین شناخته شده است با فرهنگ دیگر شهر‌ها تفاوت دارد و ما باید در اجرای کنسرت ها، فرهنگ مذهبی شهرمان را در نظر بگیریم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوی در همین راستا ادامه داد و اظهارداشت: البته هرصاحب نظر و منتقدی می‌تواند در کار فرهنگی شهر نظرات سازنده خود را مطرح نماید و ما مسئولین و متولیان فرهنگ در اجرای برنامه‌های فرهنگی باید اول فرهنگ مذهبی شهر مان و نظر منتقدین را در نظر بگیریم و بعد با توجه به رعایت مسایل شرعی رضایت عموم مردم را   جلب کنیم.
 
وی تصریح کرد:امام جمعه شهرمان، نیز بر همین اساس نظرات انتقادی و البته سازنده خود را در باره محتوای بنر‌ها و کنسرت‌ها بیان داشته اند که این مسئله به منزله مخالفت ایشان با اجرای کنسرت نیست بلکه بنده به عنوان رئیس اداره ارشاد به صراحت می‌گویم که ایشان همیشه از کار‌های فرهنگی حمایت می‌کندو ما هم نظرات انتقادی و پیشنهادات ساز نده ایشان را در برنامه‌های فرهنگی مدنظرقرار می‌دهیم.

تابان فر درپایان بخش سخنان خود افزود: با توجه به موقعیت شهرستان خوی، اجرای کنسرت‌ها وسایر برنامه‌های فرهنگی باعث رونق گردشگری این شهر می‌شود.
 
انتهای پیام/م
 

گرامیداشت دهه فجر در خوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.