دادستانی تهران مطرح کرد؛

گرانفروشی فعلی در 40 سال گذشته بی سابقه است/ وزارت صمت قیمت کالا‌های اساسی را منظم اعلام کند

جعفری دولت آبادی گفت: وزارت صمت با قیمت‌گذاری عادلانه، قیمت کالا‌ها را رسما اعلام کند تا در مبارزه با گرانفروشی ملاک قرار گیرد.

ورود دادستانی تهران به موضوع گرانفروشی با تشکیل کمیته‌های استانی/ وزارت صمت قیمت کالا‌های اساسی را منظم اعلام کندبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اولین نشست کمیته مقابله با گرانفروشی در دادستانی تهران، روز چهارشنبه سوم بهمن ماه با حضور سردار رحیمی رییس پلیس پایتخت، اسفنانی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران، برخی معاونان دادستان، معاونان وزرای جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان دامپزشکی و نمایندگان دستگاه‌های متولی به ریاست دادستان تهران برگزار شد.

ورود قوه قضاییه به موضوع گران‌فروشی

جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران در رابطه با علت ورود دستگاه قضایی به موضوع مقابله با گرانفروشی، اظهار کرد: مطابق قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور، گرانفروشی کلان از موارد اخلال در نظام اقتصادی است و در این زمینه در شعب ویژه نیز به عنوان اولین پرونده، موضوع گرانفروشی تلفن همراه به نحو سازمان یافته رسیدگی شده است که حکم محکومان در حال اجرا است.

وی گفت: مردم از موضوع گران‌فروشی رنج می‌برند؛ چرا که در طول چهل سال پس از انقلاب، گرانفروشی تا این حد وجود نداشته، اختلاف قیمت اقلام مصرفی برای مردم قابل توجیه نیست و تنوع، تعدد و تکثر قیمت‌ها در اقلام مشابه قابل دفاع نیست.

دادستان تهران با اشاره به تشکیل تیم‌های مشترک بازرسی با حضور معاونان دادستان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و تعزیرات در دادستانی تهران گفت: از همه مراکز بزرگ توزیع بازدید و شیوه‌های توزیع مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و از دستگاه‌های اجرایی انتظار می‌رود که نمایندگان تام الاختیار، مسئولیت‌­پذیر و با تدبیر را برای حضور در این اکیپ‌ها معرفی کنند.

جعفری دولت‌آبادی با تأکید بر تاثیرگذار بودن استفاده از ظرفیت دادستانی در مبارزه با گرانفروشی، اظهار داشت: بازدید‌های هدفمند و هوشمندانه تاثیرگذار خواهد بود و موجب خواهد شد تا متخلفان بدانند که اخلال در توزیع اقلام اساسی و ضروری مردم پیگیری و حسب مورد قابل تعقیب قضایی خواهد بود.

وی افزود: هدف از تشکیل تیم‌های مشترک، برخورد انتظامی-امنیتی با گرانفروشی نیست، بلکه فرصتی است که ظرفیت دادستانی‌ها در اختیار دستگاه‌های دولتی قرار گیرد و شرط لازم موفقیت، به میدان آوردن تمامی دستگاه‌­های مرتبط با موضوع است.

جعفری دولت‌آبادی با اشاره به تجربه موفق دادستانی و پلیس در برخورد با فروش ارز در معابر، تأکید کرد: نسبت به برخورد با قاچاق و گرانفروشی نیز باید همین‌گونه اقدام شود.

دادستان تهران در بیان نکاتی پیرامون وضعیت فعلی کشور، تصریح کرد: آمریکا یک جنگ اقتصادی تمام عیار را علیه جمهوری اسلامی رقم زده و در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و روانی تلاش دارد که به نحوی مرم را ناامید کند و در این زمینه اقداماتی از قبیل: برگزاری کنفرانس ضد ایرانی لهستان و تشدید اعمال تحریم‌ها توسط خزانه‌داری آمریکا را در دستور کار قرار داده است.

جعفری دولت‌آبادی با بیان این که چهلمین سال انقلاب باید باشکوه برگزار شود، افزود: نباید مردمی که امروز پرچم دار مبارزه با دشمن هستند، با سختی‌ها دست و پنجه نرم کنند و مسئولان نظاره‌گر باشند.

لزوم همکاری دستگاه‌های دولتی در مبارزه با گرانفروشی

وی با تأکید بر اینکه اگر دستگاه‌های دولتی در بحث گرانفروشی و گرانی همکاری نکند، اقدامات دادستانی مؤثر نخواهد بود، فلسفه تشکیل این جلسه را استفاده از ظرفیت‌های مردمی، دستگاه‌های اجرایی و همکاری با دولت دانست و یادآور شد: علاوه بر همکاری، هماهنگی بین دستگاه‌های متولی نیز ضروری است.

دادستان تهران با تأکید بر اینکه در مرحله اول، در مورد گرا‌نفروشی اقلام گوشت قرمز، مرغ، لبنیات و میوه ورود خواهد شد، گفت: بازرسی و مقابله با گرانفروشی باید از مراکز بزرگ عرضه و توزیع کالا، فروشگاه‌های بزرگ، میادین عرضه میوه و انبار‌هایی که کالا را احتکار کرده و عرضه نمی‌کنند، آغاز شود.

جعفری دولت‌آبادی با تأکید بر ضرورت استفاده از همه ظرفیت‌ها از جمله اصناف، اتحادیه‌ها، دولت و مردم، اظهار داشت: مردم نشانی مراکز گرانفروشی‌های کلان را به پلیس، دادستانی و تعزیرات اعلام کنند.

وی با اشاره به آیات سوره مبارکه مطففین (۳-۱)، گفت: باید به سراغ کم فروشان و گرانفروشانی رفت که خون مردم را در شیشه می‌کنند و از خدا و هیچ مقامی هم نمی‌ترسند.

گرانفروشی از مصادیق نقض حقوق عامه است

دادستان تهران با تأکید بر اینکه در صورت عدم برخورد با گرانفروشی، گرانی‌ها تشدید و مردم ناامید خواهند شد، افزود: در این زمینه باید اقدامات هدفمند و هماهنگ صورت گیرد تا مردم بدانند که در حوزه مقابله با گرانفروشی، اتفاق جدیدی در حال بروز و ظهور است.

جعفری دولت‌آبادی با اشاره به اینکه گرانی امری اقتصادی است که بیشتر در حوزه اقتصادی و اقدامات دولت قابل بررسی است، اما گرانفروشی بیشتر مرتبط با حقوق عامه است، به عنوان مصداق، گران کردن خودرو‌ها توسط شرکت‌های خودرو سازی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: دولت باید این قبیل موضوعات را مدیریت کند، چراکه گران کردن کالا در شرایطی که با گران‌فروشی مبارزه می‌شود، کار را مشکل می‌کند.

گرانفروشی کلان در اولویت قرار گیرد

وی توجه به گرانفروشی کلان را در اولویت قرار داد و در ذکر برخی سؤال‌های بی‌جواب که جامعه با آن مواجه است، گفت: افکار عمومی در خصوص گرانی گوشت قرمز و اینکه چرا دام زنده قاچاق می‌شود، سؤال می‌کنند و مسئولان نیز در پاسخ، موضوعاتی از قبیل: اینکه نمی‌توان جلوی قاچاق دام را گرفت، مطرح می‌کنند. در حالی که این واژه برای مردم قابل درک نیست.

دادستان تهران با اعلام آمادگی برای برخورد با قاچاق دام، افزود: در صورتی که از سوی مردم یا نهاد‌های مرتبط گزارش مستندی در این زمینه به دادستانی ارائه شود، مورد بررسی و اقدام قرار می‌گیرد.

تشکیل کمیته‌های استانی برای مقابله گرانفروشی

جعفری دولت‌آبادی از ورود دادستانی تهران به موضوع گرانفروشی با تشکیل کمیته استانی خبر داد و تاکید کرد که نباید اجازه داد این اقدام به شکست منجر شود و حال که دادستانی برای حمایت از اقدامات دستگاه‌ها در مقابله با گرانفروشان اعلام حمایت کرده، همکاری و هماهنگی بیشتر دستگاه‌ها مؤثر خواهد داد.

وی هدف از تشکیل کمیته مقابله با گرانفروشی را کمک به دولت و رفع مشکلات مردم عنوان کرد و یادآور شد: قوه قضاییه مسئول مبارزه با گرانفروشی نیست و مقابله با گرانی و گرانفروشی باید از سوی دولت و سازمان تعزیرات صورت گیرد؛ اما شرایط کشور اقتضا می‌کند که همه کمک کنند و به دنبال خنثی‌سازی نقشه دشمن باشند.

دادستان تهران تجربه موفق راه‌اندازی شعب ویژه در دادسرای تهران را مرهون ویژگی‌های رسیدگی در این شعب شامل سرعت، دقت، قاطعیت و شفافیت از جمله علنی بودن محاکمات دانست و افزود: این شاخص‌ها به کسانی که قصد اخلال در نظام اقتصادی کشور را دارند، نشان داد عزم قوه قضاییه در مقابله با جرایم اقتصادی جدی است.

وی در جمع‌بندی مباحث نمایندگان دستگاه‌ها اظهار داشت: کشور با توجه به شرایط اقتصادی، نیاز به مدیریت جهادی دارد و اقتضا می‌کند که در رابطه با حل مشکلات از جمله گرانفروشی، همه به دولت کمک کنند.

جعفری دولت‌آبادی با تأکید بر ضرورت اتخاذ مدیریت کارآمد در مقابله با گرانفروشی، گفت: مردم اگر احساس کنند که دولت به مسایل آن‌ها توجه دارد، با مشکلات کنار می‌آیند و این امر زمانی محقق می‌شود که مسئولان در جایگاه پرچمداری مبارزه با مشکلات ظاهر شوند.

جرایم مرتبط با گرانفروشی

دادستان تهران رویکرد دستگاه قضایی برای مقابله با گرانفروشی را هدفمند، در حد ضرورت و با اولویت‌دهی به جرایم مهم دانست و با اعلام آمادگی دادستانی تهران برای کمک به دستگاه‌های نیازمند به حمایت قضایی در برخورد با گرانفروشی، افزود: قوه قضاییه باید به جرایم سازمان یافته‌ای، چون قاچاق دام، احتکار و عدم عرضه عمدی کالا‌ها در فروشگاه‌های بزرگ، گرانفروشی کلان و فساد در توزیع ورود کند.

جعفری دولت‌آبادی چهار حلقه­ مهم مرتبط با گرانفروشی شامل تامین کالا، قیمت‌گذاری عادلانه، توزیع و نظارت را یادآور شد و گفت: اقدامات دادستانی تهران بیشتر نیز در حوزه نظارت متمرکز خواهد شد.

وزارت صمت قیمت کالا‌ها را اعلام کند

وی قیمت‌گذاری همراه با مدیریت را تأثیرگذار دانست و از وزارت صنعت، معدن و تجارت خواست که با قیمت‌گذاری عادلانه، قیمت کالا‌ها را رسما به رسانه‌ها و اصناف و دادستانی تهران اعلام کند تا در مبارزه با گرانفروشی ملاک قرار گیرد.

جعفری دولت‌آبادی از دستگاه‌های دولتی خواست که نظارت­‌ها را تشدید کنند و یادآور شد: دستگاه‌های دولتی باید پس از تأمین کالا، قیمت‌گذاری و توزیع، نسبت به چگونگی عرضه نظارت جدی داشته باشند.

وی تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی نشانی سایت‌هایی که قیمت‌های صوری ارائه می­‌کنند را اعلام کنند تا دادستانی همان گونه که با سایت‌های اعلام کننده قیمت‌های لحظه‌ای ارز اقدام کرد، با آن‌ها نیز برخورد کند.

دادستان تهران از دکتر جهانی معاون دادسرا خواست در کارگروهی متشکل از نمایندگان دستگاه‌ها، شیوه‌های نظارت را مورد بررسی قرار دهد.

استفاده از ظرفیت بسیج محلات و اتحادیه‌­ها در برخورد با گرانفروشی

جعفری دولت‌آبادی بر استفاده از ظرفیت بسیج، مردم و اتحادیه‌ها برای برخورد با گرانفروشی تأکید کرد و گفت: از این طریق می‌توان گزارش‌های گرانفروشی را دریافت و با آن برخورد کرد.

وی بار دیگر هماهنگی و همکاری دستگاه‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر در مبارزه با فساد موفق شدیم، به این دلیل است که هر هفته جلساتی با حضور متولیان امر در دادستانی تهران برگزار می‌شود و همفکری صورت می‌گیرد.

دادستان تهران با اعلام اینکه تشکیل کمیته مقابله با گرانفروشی به منزله دخالت در وظایف دستگاه‌های اجرایی نیست، افزود: هدف از تشکیل این کمیته، همراهی بیشتر با دستگاه‌های دولتی برای مقابله با گرانفروشی است­؛ تا با کمک یکدیگر، از توطئه دشمن که بزنگاه اقتصاد و مشکلات سیاسی است عبور کنیم و احساس رضایت مردم تحصیل شود.

بازرسی سه تیم دادستانی از مراکز بزرگ عرضه کالا

جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران روز پنجشنبه (۱۳۹۷/۱۱/۴) در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد عصر روز چهارشنبه (۱۳۹۷/۱۱/۳) سه تیم مشترک با حضور معاونان دادستان، نمایندگان سازمان تعزیرات و سایر دستگاه‌های مرتبط با گرانفروشی از سه فروشگاه بزرگ توزیع کالا در شمال، غرب و جنوب تهران بازدید کردند که این بازدید‌ها در دو مورد منجر به جریمه مدیران مراکز عرضه کننده و فروش کالا‌های موجود (گوشت قرمز، مرغ، ماهی) در فروشگاه‌های شمال و غرب تهران شد و وضعیت توزیع گوشت قرمز در بازدید از فروشگاه واقع در جنوب تهران، نامناسب گزارش شده است.

دادستان تهران با تأکید بر اینکه بازدید‌ها ادامه خواهد یافت، اظهار امیدواری کرد که با حضور فعال نمایندگان دستگاه‌های دولتی بازدید‌ها هدفمند و تاثیرگذار باشد.

در این جلسه، نمایندگان دستگاه‌های متولیِ مبارزه با گرانفروشی، به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/

صحبت‌های دادستان تهران درباره مبارزه با گرانفروشی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
افتتاح طرح گرانی
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۸:۰۱ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
متاسفانه تورم ساختاری در اقتصاد ایران نهادینه شده است. رانت و فساد هزینه های تولید را افزایش میدهد و یکی از عوامل تورم ساختاری رانت و فساد است. عدم شفافیت در صورتهای مالی، پاداش های نجومی، سرمایه گذاری در کارهای غیرتخصصی( مثلا خودروساز در مسکن سرمایه گذاری میکند) منجر به افزایش هزینه ها میشود و از همه مهمتر دلال بازی و عدم یک مکانیسم شفاف و عادلانه توزیع باعث تورم است!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
از اختلاسگرا دو نفر را محاکمه بکنید هم چی حل میشه .
United States of America
شهروند
۰۷:۴۳ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
توده مردم ایران انقلابی و از قشر متوسط رو به پایین جامعه هستند، اما زیر فشار گرانی های افسار گسیخته بی سابقه دارن له می شوند حال اگر به این توده مردم توجه نشود نه تنها دلسرد خواهند شد بلکه دیگر دست از اعتقادات خود برخواهند داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۵ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
در ۴۰ سال اخیر بهتره می فرمود ۲۰۰۰ سال اخیر.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۷:۲۵ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
به هر حال شوخی هم برای روحیه مردم خوبه اقای دادستان تهران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۵ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
اصلا کسی قیمت درج شده روی کالا را در نظر نمیگیره . قبلا این حساسیت خوب بود لازمه دولت در نظارت وارد بشه .
Iran (Islamic Republic of)
Amirhosein
۰۵:۴۱ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
از یک بچه سه ساله تا یک پیرمرد هفتاد ساله میدانند مشکل گرانی چیست و چه کسانی باعث بانی گرانی و تورم هستند آنوقت جنابتان تازه میخواهد تیم ارزیابی درست کند تمام این مشکلات زیر سر دولت و وزارت صمت هستش و خودتون هم این میدونی ما داریم با گران فروشی مبارزه می کنیم
Germany
ناشناس
۰۲:۰۴ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
استفاده از نیروی بسیج برای کنترل و دادن گزارش کار فوق العاده ای است . دست دادستانی درد نکند و خسته نباشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۶ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
قیمت کالاها را منظم گران کنید انظباط مهم است
United States of America
باقری
۰۱:۳۰ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
وقتی دولار۱۴ه-ت سده و صادرات ۱۰۰۰ برابر. وقتی دولت صادرات را چسبیده، قیمت کالا میرود به رقابت با قیتهای دولار و یورو. تولیدکنندگان که ۱۰۰۰تومان را به ۱۰ تومان ترجیح میدهند و چون درامدها ۱۰ تا ۱۵ برابر زیر سطح درامدهای امریا یا اروپا هست ملت در نداری زندگی میکنند. فکر میکنی چرا این همه قاچاق داریم. کالا ها باید قیمت صادراتی باشند ولی درامدها هم باید و حتما به سطح خارجیها برسد
Iran (Islamic Republic of)
بینام
۰۱:۱۶ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
احسنت..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
گرانفروشی؟؟؟
Germany
حبیب
۲۳:۵۱ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
مگه مردم ازدست خرده فروشی های کوچه وبازارچوب می خورند.شماستادی راه انداخته ای که ازدولت حمایت کند؟ خوب دولت عامل تمام این سردرگمی هااست.
شرکت های لبنی یاخودروسازیاپتروشیمی یاسایرصنایع باحضورنمایندگان قانونی کشوراجناس راگران می کنندوناچار ، خرده فروش هم باقیمت «علیا مصوبه» به فروش می رساند. مگرحضرات قصابی مقصرقصه گرانی گوشت هستندکه باآنهابرخوردشود. بیشترنانوایی ها بخاطراینکه مثل سایر شرکت های بزرگ پشتیبان ندارندباکمال احترام! مجبور شده اند! درجلوی چشمان تیزبین دولت مقداری ازچونه هایشان رازیرکانه کم کنند.حالااینها چون پناهی ! ندارندشمابه اینهاگیرمی دهید.یاشایداصل قضیه راچیز دیگری میدانیدومابی اطلاع ، منتهی تلنگری می زنید که اوج ناامیدی ،.من به نوبه خودباتمامیت ظلم مخالفم ودراین مبارزه حاضرم تاجان فداکنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
دولت بافریب دادن مسئولین نظام طرح پرداخت سبد حمایتی راکلیدزده شگرد دولت این است کالاهای اساسی مردم راازشرکتهای تولیدی وکارخانها چندین برابر گرانتر خریداری میکند آنها رادرفروشگاههای زنجیرای خود توزیع میکند سپس بادستبرد به بیت المال کارت ملت راشارژ فقط خریدازفروشگاههای زنجیرای دولتی قابل به انجام است أجناس درفروشگاههای دولتی چندصدبرابر قبل گرانترفروخته میشود.دادستان محترم این آدرس دقیقی که شمامیخواهید دادم برویدپیگیری نماییدببینید چرادولت تولیدات کارخانها راگرانتراز قیمت واقعی خریداری میکند اگراینجا ر ا درست نماییدمطمئن باشید گرانفروشان فرارمیکنند دولت باعث تغلبورشکستگی کسبه خردفروش شده همه بیکارشداند چون کارتخوانهای کسبه قادربه برداشت ازمبلغ شارژ شده سبدحمایتی دولت نیستند فقط فروشگاههای زنجیرای دولتی مبلغ شارژ راخودشان ازکارت شهروندان برداشت میکنند درزندگی اقتصادی مردم هرشهرتاثیرندارد.دولت گوشت مرغ راازبازاربه بهانه اضافه تولید تولیدکنندگان خریداری باعث کمبود دربازارمیشوند سپس دولت منتظر قیمت بازارمیماند به محض کمبوددربازار وگران شدن دولت درصدی پایین تراز قیمت گران شده بازار مرغ راباسودچندبرابری وارد بازارمینماید اینگونه به گرانیها دامن میزند حین توزیع مرغ انبارشده خود نهادهای دامی مثل خوراک مرغداریها راتوزیع نمیکند گران میکند تاقیمت فروش وتوزيع دولتی تسبیت گردد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
آیادرحال حاضر موضوع مهم دادن سهمیه ی بنزین به مردمه؟؟!!!! دولت داره یه جورایی مردم رادورمیزنه وجیب خودشو پر؟؟!! حتی اگر این طرح دولت که بیشتر بانزدیک شدن به ۲۲بهمن ارایه میشه؟؟! عملی بشه؟؟!!! دردی راازمردم دوا نمی کنه؟؟!! درضمن دولت هی مارا باترکیه ویا کشورهای دیگه مقایسه نکنه که درفلان کشور قیمت بنزین گرانه ویا؟؟!! ایران دارای ذخایر گاز ونفت زیادی است وقابل مقایسه با کشور دیگری نیست؟؟!! ودرعین حال همین نفت وگاز درکشورما با سیاستهای ضعیف دولتها ؟؟!! بلای مردم شده وآسایشی رابرای مردم نداشته؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۲۳:۱۰ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
وزارت صمت خودش باعث کرانفروشی نشه برخورد پیشکش
Iran (Islamic Republic of)
مهيار ذ
۲۳:۰۹ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
اشتباه مسؤلين در مبارزه با گرانى اينه كه فقط چسبيدن به كالاهاى اساسى وبقيه كالاهارا بحال خود رها كردن
اينجورى هركارى كنن در مبارزه با گران فروشى كارى ازپيش نميبرند فقط خودرا خسته ميكنند .
مبارزه با گرانفروشى بايد شامل تمام كالاها بشه تا نتيجه بده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
صد رحمت به احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
دادستان محترم ... خیلی خیلی دیر شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
این حرفا واسه مردم نون و آب نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
گرانفروشی و بدبختی و بیچارگی این چهل سال در طول تاریخ ایران بی سابقه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
مگه خود وزیر خودرو رو 50 درصد گران نکرده آخه کجای دنیا کالا یکماهه 300 درصد گران میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
چرامسؤلین دیر حرف می زنند ودیر اقدام می کنند؟؟!!!
مردم درتمام مدت انقلاب ، ظلم وگرانی وبی عدالتی دیدند وهرگز زندکی آسوده ایی نداشتند وهرسال ازسال قبل اوضاع بد و بدتر شده؟؟!!! چرا؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
علی برکت الله.لعنت الله علی قوم ظالمین.این نتیجه انتخاب به پیشنهاد بی بی سی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
دم بچه های تیم ملی گرم که بعد مدتها خوشحالی رو اوردن تو دلمون ..خیلی وقته دلمون گرفتس از دست اینهمه گرانی و بدبختی و بی مسعولیتی مسعولین
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۲۲:۳۲ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
آنچنان رونق اقتصادی ایجاد میکنم....
شعار انتخاباتی دولت تدبیر و امید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
چون دولت این را می خواهد
Iran (Islamic Republic of)
حقوق بشر
۲۱:۴۶ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
20 سال پیش نمی فهمیدم چرا میگن ایران ناقض حقوق بشره!
اما حال می فهمم
اگر گران فروشی ، بیکاری ، رانت خواری و پارتی بازی و ...... از مصادیق بارز حقوق بشر نیست؟!
پس حقوق بشر چیه؟
خدا از گناه کسانی که در جایگاه خدمت به این ملت، به مردم ظلم میکنند انشاء الله نگذره
الهی آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
حالا می بینیم همش شعاره برا ملت هرچی جنس بنجول برا ملته گوشت که تولید ایرانی چرا باید صادر بشه که کیلویی بشه صد هزار تومن
Germany
ناشناس
۲۰:۴۷ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
اميداست كه مبارزه با كرانفروشي اغلب خواسته هاي ملت ايران وعلي الخصوص قشرحقوق بكير ميباشدشعارنبوده وَيَا به خاطر ايام مباركه فجر نباشد بطوري كه امام رحمت الله فرمودند كه مواظب ملت ايران باشيد مسؤلين كاري نكنند كه روزي خداي ناخواسته برعليه شما به ﭘﺎ خيزند اقاي دولت آبادي دادستان عزيز مبارزه بأكرانفروشي رااول ازدولت شروع كنيد كه درعرض هفت ماه خودروهاي ساخت داخل به علت بي خيالي بي توجهي مسؤلين ذيمدخل صدرصد حتي دوبرابر افزايش قيمت داشتند به يقين ميتوان كفت هفته اي افزايش قيمت دارند وقدرت خريد راازقشرمتوط وكارمند جامعه كرفته همانطوري كه دررسانه ها اعلام مي كرديد چندين انباركالا ي احتكار شده پلمپ كرديد يا درپاركينك فلان خودرو ساز هزاران خودروبه بهانه كسري يك قطعه دپو شده چه چيز عايد ملت شريف ايران شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
هروقت جشن تولد در کاخ تمام شد و رئیس جمهور هم از تماشای فوتبال سیر شد به مشکلات مردم رسیدگی میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
زمان پیش انقلاب هم مسولین خودشون بهترین هار و استفاده میکردند هم ملت ولی الان فقط قشر خاصی از بهترین ها استفاده میکنن ملت رو کردند زیر فشار مشکلات هرچی جنس خوبه صادر میشه بی کیفیت ها میمونه با قیمتهای نجومی برا ملت
Iran (Islamic Republic of)
عادل
۲۰:۲۸ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
بعید می دونم در این آخرالزمان اوضاع بهتر بشه. چه بخوایم چه نخوایم اوضاع بدتر خواهد شد. فقط می تونیم به خدای متعال التماس کنیم که ظهور منجی رو برسونه. فقط و فقط همین.
از خدای متعال می خوایم هرچه زودتر ما رو شاهد ظهور قائم آل محمد قرار بده الهی آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
خدایا به فریادمون برس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
زمان جنگ اقتصادیه پس جنگی حکم کنید و برخورد سنگین بشود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
دولت لیبرال مملکت را به سوی سوریه شدن پیش میبرد نتیجه ۲۴ میلیون رای اشتباه و تکرار کردن میشه همین
خدا خودش این دو سال را به خیر کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
جناب دادستان لطف فرموده از وزیر صنعت و معدن شروع بفرمایید که دستور قانونی( البته از دیدگاه ملت بی قانونی) را برای افزایش قیمت خودرو صادر نموده اند بعد تشریف ببرید باخرده فروشان و دکه های محله ای برخورد کنید چون منظور شما از برخورد ، برخورد با خرده فروشان جز و کسانیست که از عهده ی پرداخت قبض آب و برق مغازه هایشان هم بر نمی آیند
Iran (Islamic Republic of)
دلسوز
۲۰:۰۸ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
سلام تورو خدا نگین پوست ملت کنده شده تازه یادتون افتاده مردم تو فشارن؟آقای وزیر لطف کن اول قیمت اون خودروهای نابود ساخت داخل رو بیار پایین اگه تونستی بعد بقیه شو حل کن بابا یا توش موندین یا نمیخواین، مردم سر کارن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
دولت برای مبارزه با گرانفروشی ها باید از زیر مجموعه های دولتی که گرانفوشی می کنند مثل خودروسازی شروع کند اگر عظمی بر مبارزه است ؟که همه چیز دست خود دولت محترم است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
عامل این گرانیها خود دولت است وبس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
حرفی دیگه ندارین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۸:۴۵ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
یعنی واقعا دادستان محترم نمیدونه اینا همش زیر سر دولته؟!
چه کسی می‌تونه بازار طلا و ارز و خودرو و مایحتاج مردم رو در سطح کلان تحت سلطه خودش دربیاره غیر دولت؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
واقعا
Italy
محمد
۱۸:۳۸ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
از این حرفا زیاد شنیدیم.
هر با هم معکوس عمل شده..
مسئولین دارن چیکار میکنن........فک کنم هرکی به فکر خویشه!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
مسئولین مشغول گرفتن تولد در کاخ هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
با این وضعیت داریم به یک پرتگاه بزرگ نزدیک میشیم
Netherlands
ناشناس
۱۸:۲۸ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
گرانفروشی نداریم سیاه نمائی نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
آره واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
اینم بندازید گردن امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
امریکا دشمن ماست
United States of America
بیداد
۱۸:۰۷ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
وزارت صمت گرونفروشی میکنه. خودرو 70 درصد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
جنابعالی از آمریکا نگران ما نباش
United States of America
بیداد
۱۸:۰۴ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
گرانفروشی خودرو که دست خودتونه!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
اینا برا فرار از واقعیت اینم میگن کار امریکاست!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
بابایی
۱۸:۰۱ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
من که نفهمیدم
این همه مردم از مشکلات اقتصادی و گرانی رنج میبرند و یا خیلی از زندگی ها دچار چالش و بحران های فوق العاده سخت و غیرقابل تحمل میشوند و اکثریت سایت ها من جمله باشگاه خبرنگاران جوان کلی گزارش تهیه میکنه و ارائه میکنه ولی وضیعت همون طور سخت تر باقی مانده .آخر این مسولین اقتصادی چکار میکنند .یواش یواش احساس میکنیم این کم کاری ها و غفلت ها از روی تعمده .امیدواریم که اینطور نباشه به هر حال مسولان باید جهادی کار کنند وبه فکر مردم باشند وواسطه ها رو از بین ببرند.
آخرین اخبار