تجلیل از مربیان و مدال‌آوران ورزشی دانش‌آموزی استان

مربیان فرا ملی و مدال‌آوران مسابقات دانش‌آموزی استان در مراسمی تجلیل شدند.

در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، گفت: همچنین در این مراسم که صبح امروز در سالن آمفی تئاتر دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزارشد از معاونان و روئسای مناطق دانش‌آموزی، مربیان سلامت و رابطان پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش تجلیل شد.

حسین بابویی رئیس فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی کشور سخنران در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، گفت: آموزش مدیران و معلمان برای انجام مسابقات، مربی‌گری و داوری در رشته‌های مختلف، اطلاع رسانی به اولیا و دانش‌آموزان، استفاده از داوطلبان ورزشی برای اجرای مسابقات و جلب حامی مالی ورزشی در چارچوب قوانین آموزش و پرورش از جمله اقداماتی است که فدراسیون با هدف ترویج ورزش در بین دانش‌آموزان انجام می‌دهد.

بابویی از برگزاری مسابقت دانش‌آموزی در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ خبر داد و گفت: از ابتدای مهر امسال برگزاری ۱۵ رشته ورزشی در سراسر کشور آغاز شده است.
وی افزود: محل برگزاری ۴ رشته لِنگ، بسکتبال سه نفره، کبدی و کشتی پهلوانی در استان قم و ۳ رشته لِنگ، بسکتبال سه نفره، کبدی برای دانش‌آموزان دختر در استان هرمزگان است و مابقی رشته‌ها در تابستان ۹۸ برگزار خواهد شد.
رئیس فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی کشور با بیان این‌که استان قزوین در ورزش دانش‌آموزی طرفیت بالایی دارد گفت: این استان براساس نتایج به‌دست آمده در سال‌های اخیر در حوزه برگزاری مسابقات و تعداد شرکت‌کنندگان و همچنین کسب مدال‌های ورزشی رشد قابل توجه‌ای داشته است.

داوود محمدی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: توجه ورزش یکی از مولفه‌های توسعه یافتگی است، اگر چه یکی از کارکرد‌های ورزش نشاط و سرگرمی است، اما در جوامع مختلف به‌ورزش تنها به‌این عنوان توجه ندارند بلکه ورزش را عاملی برای انسجام ملی در نظر می‌گیرند.
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: مجلس همواره اهتمام ویژه‌ای در بهبود ورزش دانش‌آموزی داشته و اخیرا هم هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به بودجه ورزش دانش‌آموزی کشور اضافه شده است.

رحمانی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در این مراسم گفت: ما در ورزش دانش‌آموزی فقط به دنبال پرورش قهرمان نیستیم بلکه هدف ما داشتن جوانانی است که منش و روحیه پهلوانی دارند.
وی افزود: اگر به‌دنبال آموزش و پرورشی پویا هستیم نیازمند توجه بیشتر به مقوله ورزش است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در حال حاضر در مدراس اتاق‌هایی راه‌اندازی شده است که مهارت‌های زندگی در قالب بازی و شادی به دانش‌آموزان می‌آموزند تا با زبان ورزش و بازی بتوان قضایی ایجاد کرد که مدرسه محلی برای آموختن مهارت‌های زندگی و توام با لذت باشد.

در این مراسم از ۱۴۰ فعال ورزش دانش‌آموزی، مربی سلامت و رابطان پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تجلیل شد.
انتهای پیام/.

۸۰ نفر از فعالان، مربیان و مدال‌آوران ورزشی دانش‌آموزی استان تجلیل شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.