مدیرگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد؛

انجام بیش از ۲۰۱ هزار مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی/شناسایی ۶۹۸ متخلف بهداشتی

مدیرگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در ۹ ماهه نخست امسال بیش از ۲۰۱ هزار بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی از سوی بازرسان بهداشت محیط انجام شده است.

سیامک شمس مدیرگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۰۱ هزار بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی از سوی بازرسان بهداشت محیط انجام شده است.

وی افزود: در این بازرسی ها، ۶۹۸ متخلف بهداشتی شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند که ۱۵۳ واحد به تعطیلی منتهی شد.

شمس با بیان اینکه بازرسان بهداشت محیط به طور مستمر بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی نظارت دارند، افزود: این نظارت‌ها در قالب برنامه‌های مختلفی از جمله برنامه‌های رایج در ساعات اداری، طرح‌های تشدید و ضربت در صبح زود، بعد از ظهر‌ها و شب ها، برنامه سلامت نوروزی، ماه مبارک رمضان و سایر مناسبت‌های ملی و مذهبی انجام می‌شود؛ در این برنامه ها، مراکز و اماکن حساس از جمله رستوران ها، هتل ها، فست فودها، نانوایی ها، آش فروشی‌ها و آرایشگاه‌ها با دقت مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

مدیرگروه سلامت محیط دانشگاه ادامه داد: در زمینه بهداشت مواد غذایی، علاوه بر انجام بازرسی‌های متعدد، نمونه برداری مواد غذایی از سطح عرضه و انجام بیش از ۵۸ هزار سنجش با دستگاه‌های پرتابل از دیگر اقدامات بازرسان بهداشت محیط در این مدت، بوده است.

شمس با اشاره به روند رو به رشد تعداد مراکز و اماکن و نقش مهم مردم در ارتقای سطح بهداشت این مراکز، گفت: هر شهروند، یک بازرس است که می‌تواند با مشاهده تخلف و اطلاع رسانی این موارد، بازرسان بهداشت را در شناسایی به موقع متخلفان و ارتقاء سطح ایمنی و بهداشت مواد غذایی، یاری رساند.

او اضافه کرد: در برخی موارد مشاهده می‌شود افرادی با نام بازرس بهداشت به مراکز تهیه و توزیع مراجعه و مشکلاتی را ایجاد می‌کنند که متصدیان باید هوشیار باشند و به کارت بازرسی فرد، دقت کنند.

مدیرگروه سلامت محیط دانشگاه ادامه داد: بازرسان بهداشت محیط لباس فرم ویژه بازرس بهداشت دارند و هر بازرس، دارای کارت شناسایی با امضاء و مهر رئیس دانشگاه علوم پزشکی است و متصدیان باید در این زمینه دقت کافی داشته باشند.

او از تمام شهروندان خواست تا در هنگام مراجعه به مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را به سامانه مدیریت ارتباطات مردمی (۱۹۰) اطلاع دهند.
انتهای پیام/م

بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی

برچسب ها: علوم پزشکی ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار