کلرسنجی آب آبادان در مقایسه با شاخص کشوری

سرپرست مرکز بهداشت آبادان شاخص مطلوبیت کلرسنجی آب روستایی در کشور را ۵۷ درصد بیان کرد و گفت: این شاخص در آب روستایی آبادان ۳۷ درصد است لذا آب روستایی این شهرستان مطلوب نیست.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،جعفر ربیهاوی سرپرست مرکز بهداشت آبادان در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی منطقه غرب خوزستان در سالن اجتماعات فرمانداری آبادان با اشاره به کلرسنجی آب در مقایسه با شاخص کشوری گفت: کلرسنجی آب آبادان در نیمه نخست امسال با توجه به بالا رفتن شوری آب نسبت به شاخص های کشوری از مطلوبیت مناسبی برخوردار نبود.

وی وضعیت کلرسنجی آب شهرستان شادگان نسبت شهرهای آبادان و خرمشهر را مطلوب خواند و افزود: شوری آب شادگان در سال جاری کمتر از شهرهای آبادان و خرمشهر بوده است.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان مطلوبیت کلرسنجی خرمشهر نسبت به شاخص کشوری را 76 درصد بیان کرد.

ربیهاوی   در خصوص وضعیت مطلوبیت آب شهری در شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان گفت: به رغم شرایط بحرانی و بالا بودن شوری آب شهری این مناطق از شاخص مطلوبی برخوردار است.

علیرضا خلیلی نیا رئیس اداره آبفای آبادان نیز در این نشست گفت: در حال حاضر به دلیل بارش باران شوری آب رودخانه بهمنشیر آبادان به یکهزار و 200 میکروموس رسیده که خوب و پایدار است و پیش بینی می شود تابستان آینده مشکل شوری آب در این شهرستان نداشته باشیم.

وی از استقرار چهار دستگاه آب شیرین کن در شهر آبادان خبر داد و افزود: یک دستگاه آب شیرین کن در تصفیه خانه طرح جامع با ظرفیت 12 هزار مترمکعب در روز، یک دستگاه در تصفیه خانه ایستگاه 11 با ظرفیت 14 هزار مترمکعب در روز، یک دستگاه آب شیرین کن در اروندکنار با سه هزار و 500 مترمکعب و یک دستگاه در چوئبده با ظرفیت 2 هزار و 500 مترمکعب در روز استقرار یافته و پیش بینی می شود یک چهارم آب شیرین مورد نیاز اهالی این مناطق از این دستگاه ها تامین شود.

بیژن ربیعی معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه آبادان نیز گفت: دستگاههای متولی حوزه سلامت باید نظارت خود را براجرای مصوبات شورای سلامت و امنیت غذایی افزایش دهند.

وی ارتقای سطح سلامت شهروندان را لازم و ضروری خواند و افزود: با توجه به اینکه تردد مستمر اتباع بیگانه از مرزهای شهرهای آبادان و خرمشهر ، ورود کارون های راهیان نور به مناطق عملیاتی دفاع مقدس و مهمانان نوروزی را در روزهای آتی در پیش داریم لذا موظف به ارتقا و حفظ سلامت بهداشت مردم ، مهمانان نوروزی و اتباع خارجی هستیم.

ربیعی بر گسترش همکاری های بین بخشی و مشارکت مردم تاکید کرد و گفت: شورای سلامت به یک کارگروه نظارت و بازرسی برای اجرایی شدن مصوبات ، پیشرفت پروژه ها ، شناسایی نقاط ضعف و مشکلات نیاز دارد.

انتهای پیام/ د

آب آشامیدنی مناطق روستایی آبادان

برچسب ها: آب آشامیدنی ، شوری آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.