رئیس جمعیت هلال احمر:

جامعه پزشکی و جمعیت هلال احمر دو ارگان مردم نهاد هستند

پیوندی گفت: جامعه پزشکی و جمعیت هلال احمر دو ارگان مردم نهاد هستند که با یکدیگر اشتراکات زیادی دارند.

جامعه پزشکی و جمعیت هلال احمر دو ارگان مردم نهاد هستندبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر صبح امروز در برنامه تقدیر از خدمات داوطلبانه جامعه پزشکی که در دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: داوطلبان در تمام مواقع در سوانح و حوادث مختلف در شهر و روستا تلاش کردند تا برای کاهش آلام مردم در کنار آن‌ها باشند.

وی با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: اگر به ۴۰ سال گذشته برگردیم در خصوص خدماتی که جامعه پزشکی و جمعیت هلال احمر به مردم داده، افتخارات بسیاری صورت گرفته است.

پیوندی افزود: قبل از انقلاب هم جمعیت هلال احمر و هم پزشکان خدماتی را ارائه می‌دادند، اما تفاوتی که اکنون صورت گرفته است، ایجاد فضای گسترده تر برای ارائه خدمات است.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر و جامعه پزشکی دو ارگان مردم نهاد هستند، عنوان کرد: جمعیت هلال احمر و جامعه پزشکی در ارائه خدمات اشتراکات زیادی با یکدیگر دارند.

پیوندی با اشاره به بروز حوادث تلخ اخیر در کشور بیان کرد: در زلزله کرمانشاه حدود ۳۳ هزار خدمات مستقیم انجام شد تا رنج مردم کاهش یابد..

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه هزار و ۴۰۰ نفر در ایام پیاده روی اربعین به صورت داوطلبانه خدمت رسانی کردند، گفت: جمعیت هلال احمر به واسطه‌ی خدمات داوطلبانه سازمان پزشکی بدون چشم داشتی به زائران هرساله خدمت رسانی می‌کند.

وی ادامه داد: در ایام حج حدود ۵۷۲ نفر پزشک و پیراپزشک خدمات داوطلبانه شایسته‌تر و با کیفیت بیشتری انجام دادند.

پیوندی با اشاره به اعزام ۴۰۰ کاروان سلامت به مناسبت ۴۰ سالگی انقلاب تصریح کرد: در این ایام نیز ۴۰۰ کاروان سلامت برای ارائه خدمات پزشکی به مناطق محروم اعزام شده اند.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به ۴۸۹ شهید هلال احمر در عرصه‌های مختلف، بیان کرد: در ۸ سال جنگ تحمیلی شهدای بسیار زیادی را تقدیم کردیم. جمعیت هلال احمر و جامعه پزشکی تمام تلاش خود را کرد تا شرایطی ایجاد شود که با آرامش و آسایش بیشتری خدمات شایسته تری ارائه شود.

پیوندی گفت: نه تنها در حوادث بلکه در مواقع مشکلات زیست محیطی نیز خدمات داوطلبانه صورت گرفته است. در خشکسالی سیستان و بلوچستان هلال احمر برای انجام وظیفه‌ خود در طرح نذر آب سعی در برطرف کردن مشکلات این استان داشت.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: در این مدت ۱۹ کاروان سلامت برای ارائه خدمات پزشکی به مناطق استان سیستان و بلوچستان اعزام شدند.

وی بیان کرد: این خدمات در واقع پیشینه‌ کار داوطلبانه است و امیدواریم که بتوانیم این کار نیک را در دستگاه جامعه پزشکی و سایر دستگاه‌ها گسترش دهیم.

رئیس جمعیت هلال احمر در نهایت خاطرنشان کرد: شاید کار عمده جمعیت هلال احمر امداد و نجات باشد، اما در بحث درمان و توانبخشی نیز خدمات خوبی صورت گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار