افتتاح گاز رسانی به ۲۰۰ روستا لرستان در دهه فجر

مدیرعامل شرکت گاز لرستان با بیان اینکه گازرسانی به ۲۰۰ روستای لرستان دهه فجر افتتاح می‌شود گفت: مطالبه شرکت گاز از مردم و واحد‌های صنعتی لرستان ۱۳۵ میلیارد تومان است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، غلامرضا لطفعلیان،مدیرعامل شرکت گاز لرستان با بیان اینکه گازرسانی به ۲۰۰ روستای لرستان دهه فجر افتتاح می‌شود گفت: مطالبه شرکت گاز از مردم و واحد‌های صنعتی لرستان ۱۳۵ میلیارد تومان است.

 غلامرضا لطفعلیان  با اشاره به اینکه شرکت گاز لرستان از اواخر سال ۷۸ عملیات گازرسانی به شهر‌ها و روستا‌ها را آغاز کرده است اظهار داشت: انجام عملیات گازرسانی بسیار سخت و نیازمند طراحی و محاسبات خاصی است که خوشبختانه ضریب نفوذ گازرسانی شهری در کشور بالای ۹۵ درصد و روستایی بالای ۸۰ درصد است.

وی افزود: طی یک سال گذشته در استان لرستان اقدامات بسیار خوبی انجام‌شده که در همین راستا در هفته دولت عملیات گازرسانی ۲۰۴ روستا و شهر درب گنبد به اتمام رسیده و همچنین از ۲۵ شهر استان، عملیات گازرسانی ۲۴ شهر استان صد درصد به اتمام رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان عنوان کرد: جهت گازرسانی به شهر شول‌آباد به دلیل صعب‌العبور بودن پیگیری‌ها و مکاتبات بسیار زیادی انجام‌شده که موفق شده‌ایم علی‌رغم بالا بودن هزینه انشعاب گازرسانی در شهر شول‌آباد، موافقت وزیر را بگیریم و با طراحی مهندسین شرکت گاز هزینه هر انشعاب را از ۱۸ میلیون تومان به ۱۶ میلیون تومان کاهش داده‌ایم و با هزینه بالغ‌بر ۳۲ میلیارد تومان عملیات گازرسانی به شول‌آباد را آغاز خواهیم کرد.

وی با اشاره به وضعیت گازرسانی به روستا‌ها بیان کرد: در دهه فجر سال گذشته عملیات افتتاحیه گازرسانی به ۱۳۳ روستای استان لرستان داشته‌ایم و پس‌ازآن هدف‌گذاری کردیم که عملیات گازرسانی به ۴۵۰ روستا را به اتمام برسانیم و با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در شش ماهه اول امسالگازرسانی به ۲۰۴ روستا به پایان رسید.
لطفعلیان گفت:در دهه فجر امسال عملیات گازرسانی بالغ‌بر ۲۰۰ روستا به اتمام رسیده و افتتاح خواهند شد و همچنین در سال ۹۷ عملیات گازرسانی به ۲۰۰ صنایع خرد و کلان به اتمام رسیده که از این تعداد گاز رسانی ۱۳۶ صنایع در دهه فجر افتتاح خواهند شد.

وی تصریح کرد: بالغ‌بر ۱۵۰ میلیارد تومان جهت گازرسانی به ۲۰۷ روستا و ۱۳۷ واحد صنعتی هزینه شده و در هفته دولت نیز ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیارد تومان مجدد هزینه کرده‌ایم که سرمایه‌گذاری بسیار خوبی توسط شرکت ملی گاز در استان لرستان انجام‌شده است.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان اظهار داشت: با توجه به بالا بودن حجم کار در شرکت گاز لرستان از مقامات ارشد شرکت ملی گاز و استاندار لرستان اجازه گرفتیم ۸۳ روستایی که بنا بود در دهه فجر امسال کلنگ زنی شود بعد از دهه فجر انجام بدهیم و همچنین هدف‌گذاری کرده‌ایم در سال ۹۸ عملیات گازرسانی به ۳۳۰ روستای باقی‌مانده را به اتمام برسانیم و استان لرستان را به‌عنوان استان سبز معرفی کنیم.

وی با اشاره به مطالبات شرکت گاز از مشترکین اظهار داشت: در شرکت گاز استان لرستان اقدامات بسیار خوبی جهت فرهنگ‌سازی وصول مطالبات انجام‌شده، ولی واقعیت این است که گرفتن مطالبات از مردم و صنایع در استان کار بسیار سختی است.

لطفعلیان افزود: شرکت گاز لرستان بالغ‌بر ۷۰ میلیارد تومان مطالبات از صنایع دارد و بیشترین مطالبات از کارخانه سیمان دورود و نساجی بروجرد است که متأسفانه هر وقت می‌خواهیم ورود کنیم و وصولی انجام بدهیم مشکلاتی ایجاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان عنوان کرد: ۱۳۵ میلیارد تومان مطالبات شرکت گاز از مردم و صنایع است که حدود ۵۰ میلیارد تومان طلب خانگی و ۱۰ میلیارد تومان مطالبات تجاری داریم که باوجوداینکه شبکه را برای بسیاری از صنوف رایگان احداث کرده‌ایم و مشترک شرکت گاز شدند، ولی متأسفانه بدهی‌های خود را پرداخت نمی‌کنند.

انتهای پیام/ب

گازرسانی به ۲۰۰ روستا افتتاح می‌شود

برچسب ها: شرکت گاز ، گاز رسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار