پروشنکو: اوکراین نیازمند صلح با روسیه است

رئیس‌جمهور اوکراین برخلاف موضع‌گیری‌های پیشین خود، از تصمیم دولتش برای کاهش تنش با روسیه و برقراری صلح بین دو کشور خبر داد.

پروشنکو: اوکراین نیازمند صلح با روسیه استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، پترو پروشنکو، رئیس‌جمهور اوکراین در گفتگویی تلویزیونی تأکید کرد این کشور نیازمند صلح با دولت روسیه است. او با بیان اینکه مردم از جنگ و تنش خسته شده‌اند،  تأکید کرد: اوکراین نیاز دارد تنش با روسیه را کاهش دهد.

پروشنکو همچنین اعلام کرد که برای بار دوم در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور نامزد خواهد شد. انتخابات ریاست‌جمهوری اوکراین روز ۳۱ مارس ۲۰۱۹ برگزاری خواهد شد.

شایان ذکر است، رئیس‌جمهور اوکراین در حالی از تصمیم دولت این کشور برای کاهش تنش‌ها و برقراری صلح با روسیه می‌گوید که اخیراً  و در پی تنش دریایی بین کی‌یف و مسکو، «پیمان دوستی، همکاری و مشارکت» با روسیه را لغو کرد.

 پیمان دوستی، همکاری و مشارکت بین روسیه و اوکراین در ماه می‌سال ۱۹۹۷ امضا شد و در آن توافق شده بود که از آوریل سال ۱۹۹۹ به مدت ده سال اجرا شود و پس از پایان ده سال نیز به طور خودکار برای دوره‌های ده‌ ساله بعدی تمدید شود، مگر اینکه یکی از طرف‌های توافق تصمیم دیگری اتخاذ کند.

تنش بین مسکو و کی‌یف پس از آن آغاز شد که چند ماه گذشته در پی ورود غیرقانونی سه فروند کشتی اوکراینی به آب‌های سرزمینی روسیه در تنگه «کِرچ»، بین دریای سیاه و دریای آزُف  (Azov)، در نزدیکی شبه‌جزیره کریمه، نیروی دریایی روسیه کشتی‌های اوکراینی را توقیف و ملوانان آن‌ها را نیز بازداشت کرد. رسانه‌های اوکراینی اعلام کردند که در این حادثه تبادل آتش بین نیرو‌های دریایی روسیه و اوکراین صورت گرفته و چند ملوان اوکراینی نیز زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار