تلاش نمایندگان دموکرات کنگره برای جلوگیری از حمله هسته‌ای ترامپ

نمایندگان دموکرات آمریکا در تلاش هستند طرحی را تصویب کنند که رئیس‌جمهور آمریکا بدون مجوز کنگره نتواند حمله هسته‌ای انجام دهد.

طرح نمایندگان دموکرات کنگره برای جلوگیری از حمله هسته‌ای دونالد ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، «تد لیو» سناتور دموکرات کالیفرنیا و «اد مارکی» سناتور دموکرات ماساچوست روز گذشته (سه شنبه) اعلام کردند قرار است طرحی را مجددا به کنگره ارائه کنند که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا را از انجام هرگونه حمله هسته‌ای بدون رضایت کنگره بازدارد.

این دو نماینده دموکرات در یک کنفرانس مطبوعاتی از این طرح خود رونمایی کردند. تد لیو در این کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: ترامپ غیرقابل‌ پیش‌بینی و عجول است. ما این طرح را در دولت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا ارائه کردیم، اما ریاست جمهوری ترامپ نشان داده است اینکه یک رئیس جمهور این اختیار را داشته باشد که بدون اجازه کنگره حمله هسته‌ای انجام دهد، چقدر می‌تواند ترسناک باشد.

اد مارکی هم در ادامه اعلام کرد: هیچ رئیس جمهوری نباید این قدرت را داشته باشد که بدون مجوز کنگره یک حمله هسته‌ای انجام دهد.

قانونگذاران آمریکایی شامل تد لیو و اد مارکی در گذشته هم طرح مشابهی را برای جلوگیری از حمله هسته‌ای رئیس جمهور آمریکا بدون مجوز کنگره ارائه کرده بودند. این درحالی است که این طرح به بن بست خورد.

«پال کاویکا مارتین» مدیر ارشد امور سیاسی در مؤسسه «اقدام صلح» از این تلاش نمایندگان دموکرات برای مبارزه با حملات هسته‌ای تشکر کرد و با انتشار بیانیه‌ای گفت: خوشبختانه سناتور اد مارکی و تد لیو این طرح را برای جلوگیری از حمله هسته‌ای رئیس جمهور آمریکا و رؤسای جمهور آینده آمریکایی ارائه کردند. در دولت ترامپ، تهدید هسته‌ای افزایش یافته است. برنامه هسته‌ای ترامپ، سلاح هسته‌ای جدیدی که او درخواست کرده است و همه این موارد نشان می‌دهد آمریکا ممکن است از سلاح‌های هسته‌ای استفاده کند.

وی در ادامه این بیانیه به پایبندی ایران به برجام اشاره کرد و افزود: خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران حتی با وجود پایبندی تهران به این توافق، ضربه‌ای مخرب به اعتبار آمریکا در مذاکرات هسته‌ای امروز و آینده این کشور وارد کرد. سلب قدرت رئیس جمهور آمریکا برای انجام حمله هسته‌ای بدون اجازه کنگره، یک راه ساده و مؤثر برای کاهش تهدید هسته‌ای محسوب می‌شود.

رئیس جمهور آمریکا در ژانویه سال ۲۰۱۸ با انتشار یک پیام توییتری رهبر کره شمالی را تهدید به انجام حمله هسته‌ای کرد. وی در توییتر خود نوشته بود: «کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی گفت یک دکمه هسته‌ای روی میز اوست. آیا می‌شود شخصی از دولت فاسد و گرسنه کره شمالی به او (کیم جونگ اون) بگوید که من هم یک دکمه هسته‌ای دارم؛ اما دکمه هسته‌ای من بزرگتر و قدرتمندتر از دکمه اوست و دکمه من کار می‌کند!»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۱۰ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
این است حقیقت بدون پوست سیاست هیئت حاکمه آمریکائیها که حتی نمایندگان مجالس کنگره و سنا هم به این نتیجه رسیده اند که به ترامپ هیچ امیدی و هیچ اعتباری نیست این قلدر ممکن است دنیا و کره زمین را با یک دستور نابود کند چون اولین حمله پاسخهای روسیه و کره شمالی را در پی واکنش این حمله بدنبال خواهد داشت و.........هستی کره زمین معطل فشار یک دکمه توسط قلدرقمارباز و نادان محضی بنام ترامپ است......
آخرین اخبار