مدیر کل میراث فرهنگی اردبیل:

گردشگری سلامت نیازمند نگاه ویژه است/معرفی گردشگران آذری به عنوان سفیران سلامت

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: گردشگری سلامت در استان اردبیل نیازمند نگاه ویژه است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در اولین جلسه کارگروه گردشگری سلامت افزود: موضوعات مختلفی پیرامون بحث توریسم سلامت مطرح شد و برخی از نظرات نیز مورد نقد و بررسی قرار گرفت که نشان از وجود عزم جدی برای ساماندهی این قابلیت و ایجاد راهکار‌هایی برای تعریف منافع برای استان اردبیل بود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه تاکنون نتوانسته‎ایم از ظرفیت گردشگران سلامت استفاده درستی ببریم، بیان کرد: باید در این زمینه تدبیری بیاندیشیم و از بی‌برنامه‌گی خارج شویم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: بسیاری از گردشگران سلامت که از کشور‌های همجوار به ویژه کشور آذربایجان وارد ایران می‌شوند به علت کیفیت مطلوب درمان و هزینه‌های معقول اینگونه خدمات ایران را مقصد اصلی خود در نظر می‌گیرند.

فلاحی تصریح کرد: نباید اجازه دهیم این فرصت که می‌تواند یکی از پایه‌های اصلی گردشگری استان اردبیل باشد تبدیل به تهدید شود و همه ما در این زمینه وظایفی داریم که باید به آن عمل کنیم.

وی گفت: این در حالیست که در ماه‌های گذشته و به علت گرانی ارز، حجم مسافران و گردشگرانی که اردبیل را به عنوان مقصد سفر خود برای دلایل مختلف به ویژه توریسم سلامت انتخاب می‌کنند افزایش محسوسی داشته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل همچنین در این جلسه تاکید کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل در نظر دارد گردشگران آذری را به عنوان سفیران سلامت در استان اردبیل معرفی کند.

فلاحی تصریح کرد: با تعیین مسیری به عنوان مسیر سلامت در استان و تامین نیاز‌های اولیه از جمله امنیت و خدمات اولیه برای آن‌ها استان اردبیل را تا چند سال آینده به عنوان برند گردشگری سلامت در کشور معرفی خواهیم کرد.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه تاکنون برنامه‌ای برای توریسم سلامت در استان نداشته‌ایم، افزود: این ظرفیتی است که به صورت بالقوه در استان اردبیل وجود دارد و ما باید آن را تبدیل بالفعل کنیم.

حسن قبادی ادامه داد: ما قابلیت‌های درمانی خوبی در استان اردبیل داریم، اما لازمه توسعه این صنعت در سطح استان افزایش زیرساخت‌ها و استفاده از قابلیت‌های بخش‌خصوصی در این حوزه خواهد بود.

مسوول نمایندگی وزارت امور خارجه در اردبیل نیز در این جلسه عنوان کرد: اتباع آذری که به قصد درمان و استفاده از ظرفیت‌های پزشکی وارد اردبیل می‌شوند به صورت جدی ساماندهی نشده‌اند.

غفاری با اشاره به اینکه در ماه‌های گذشته اقدامات خوبی برای هماهنگی و ساماندهی این موضوع در استان در حال انجام است، اضافه کرد: نباید این موضوع که ظرفیتی برای افزایش روابط با کشور‌های همسایه است تبدیل به تهدید شود و در این زمینه تمامی دستگاه‌های استان باید همکاری کنند.

وی بیان کرد: اما استاندار اردبیل از بدو ورود به این استان، گردشگری را به عنوان محور اول توسعه استان اردبیل معرفی کرده است و اینگونه به نظر می‌رسد که بعد از گردشگری زمستانی که با شعار «زمستان بیدار» مورد تاکید استاندار و مدیر کل میراث فرهنگی استان قرار گرفته، گردشگری سلامت دومین شاخه از این صنعت می‌باشد که برنامه‌ریزی برای رونق آن در حال انجام است.

انتهای پیام/ح

اردبیل به عنوان برند گردشگری سلامت در کشور معرفی می‌شود

برچسب ها: گردشگری ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار