افتتاح پروژه‌های شرکت آب و فاضلاب روستایی در ۷ شهرستان خراسان شمالی

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گفت: در دهه فجر امسال تعدادی پروژه‌های آماده افتتاح در ۷ شهرستان استان به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، روشن روان مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی در نشست خبری گفت: پروژ‌های شرکت آب و فاضلاب روستایی در ۲۸ روستا که در شهرستان‌های بجنورد، اسفراین، گرمه و جاجرم، فاروج، راز و جرگلان و مانه و سملقان با اعتباری افزون بر ۵ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان است، به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود:افتتاح این پروژه‌ها شامل حفر چاه، بهسازی چشمه، لایه روبی قنات، احداث مخازن بتنی آب، و برای ذخیره آب ایستگاه‌های پمپاژ است که قرار است در دهه فجر امسال افتتاح شود.

وی به فرسوده بودن شبکه‌های آب اشاره کرد و اظهار کرد:هم اکنون ۱ سوم شبکه‌های آب روستایی فرسوده و نیازمند ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

روشن روان گفت: حدود ۷۲۴ انشعاب غیرمجاز آب شناسایی شده که تعدادی از آن‌ها به انشعاب مجاز تبدیل شده است.

وی افزود: در حال حاضر شاخص بهره مندی از آب شرب روستایی در استان حدود ۷۷ درصد است که از میانگین کشوری ۳ واحد بالاتر است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گفت: ساکنان ۲۰۶ روستای این استان با تنش آبی رو به رو هستند و اکنون این روستاییان به طور میانگین ۱۰۰ لیتر بر ثانیه آب کم دارند.

وی افزود: برای تامین آب مورد نیاز این روستاییان، ۲۱ حلقه چاه حفر و تجهیز شده است و ۱۱ حلقه چاه آب کشاورزی اجاره شده است.
وی اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی در تامین آب روستاییان، انشعاب‌های غیرمجاز و مصرف آب تولیدی این شرکت در مصارف غیرآشامیدن است.

روشن روان گفت: اکنون ساکنان ۴۲ روستای استان به علت کمبود آب و یا مشکل کیفیت آن، به صورت سیار آبرسانی می‌شوند.

شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی ۱۱۹ هزار مشترک آب دارد.

انتهای پیام/ ع/م

افتتاح پروژه های شرکت آب و فاضلاب به مناسبت دهه فجر

برچسب ها: آب و فاضلاب ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.