مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی:

باید به ظرفیت‌های تاریخی خراسان رضوی توجه ویژه‌ای شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: باتوجه به ظرفیت‌های تاریخی خراسان رضوی، برنامه ریزی می‌کنیم که بتوانیم مسافر و زائر را پس از زیارت، به سمت آثار تاریخی موجود در استان سوق دهیم.

باید به ظرفیت‌های تاریخی خراسان رضوی توجه ویژه‌ای شودبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  ابوالفضل مکرمی‌ فر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با تاکید براینکه باید به ظرفیت‌های مجموعه تاریخی و آثار باستانی استان توجه ویژه‌ای شود گفت: باید برنامه‌ریزی کنیم تا زائر و مسافری که به مشهد می‌آید پس از زیارت از محور‌های تاریخی در سطح استان هم دیدن کند، مانند اتفاقی که در دیگر استان‌های کشور هم رخ می‌دهد به طور مثال زمانی که به تبریز سفر می‌کنیم از کندوان هم دیدن می‌کنیم.

وی در خصوص برنامه‌های میراث فرهنگی استان برای افزایش تکرار سفر به مشهد افزود: در حال برنامه‌ریزی توزیع سفر در خراسان هستیم. در حال حاضر پیش‌بینی می‌شود که تقریبا ۱۰۰ هزار اثر تاریخی در استان وجود دارد که هنوز به طور کامل مورد شناسایی و بررسی قرار نگرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی تصریح کرد: علاوه بر بافت‌های تاریخی، طبیعت خراسان هم می‌تواند در ماندگاری مسافر در این استان موثر باشد چرا که مسیر‌های زیبایی داریم مخصوصا در شمال خراسان که می‌تواند زیبایی‌های دو چندانی را به مسافر نشان دهد.

مکرمی‌ فر اظهار داشت: ما در حال گسترش اقامت‌گاه‌های بوم‌گرد‌ی‌هستیم. در حال حاضر چیزی حدود ۳۵ بوم‌گردی داریم، حدود هشت بوم‌گردی در حال افتتاح است، سه بوم گردی در مرحله‌ی نهایی قرار دارد و ۱۱۸ بوم‌گردی مجوز‌های لازم و موافقت‌نامه اصولی را دریافت‌کرده‌اند.

وی ادامه داد: تور‌های فراوانی را تشویق کردیم که بازدید از بوم‌گردی‌ها را در اولویت قرار دهند برای مثال بوم‌گردی‌ها در برج رادکان چناران گسترش پیدا کرده است. خانه‌های تاریخی و غذا‌های سنتی، این مناطق بوم‌گردی به مسافران باعث استقبال از بوم‌گردی‌ها شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: ظرفیت‌های خراسان برای اهالی این استان ناشناخته باقی مانده است، در تلاش هستیم با اطلاع‌رسانی که از سال آینده شروع خواهد شد این ظرفیت‌های تاریخی، معنوی، طبیعی، ملموس و ناملموس را برای اهالی این استان معرفی کنیم که این جاذبه‌ها ، افزایش ماندگاری مسافران را فراهم کند.

انتهای پیام// ز. م
 


اطلاع رسانی ظرفیت‌های گردشگری خراسان رضوی ماندگاری مسافران را فراهم کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.