لوازم خانگی مشمول قانون استاندارد اجباری

مدیرکل استاندارد فارس گفت: استاندارد‌های تعیین معیار مصرف انرژی لوازم خانگی مشمول مقررات اجرای اجباری استاندارد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مرتضی رهنما مدیرکل استاندارد فارس گفت: در حال حاضر استاندارد‌های تعیین معیار مصرف انرژی و دستورالعمل برچسب انرژی تجهیزات انرژی بر بویژه لوازم خانگی مشمول مقررات اجرای اجباری استاندارد است.

وی افزود: بخشی از برچسب انرژی مقایسه‌ای حروف لاتین از A تا G و در برخی استاندارد‌ها نظیر وسایل برودتی خانگی (یخچال و فریزر) از A+++ تا D و هفت رنگ از سبز تا قرمز مشخص شده که هر حرف و هر رنگ نشان دهنده مرتبه‌ای از مصرف انرژی وسیله است.

رهنما ادامه داد: حرف A و رنگ سبز پر رنگ نشانگر کمترین مصرف انرژی و بیشترین کارایی وسیله و حرف G و رنگ قرمز نشانگر بیشترین مصرف و کمترین کارایی وسیله است.

وی اظهار داشت: مصرف کنندگان با دیدن برچسب رتبه انرژی از میزان مصرف انرژی و کارایی وسیله آگاه می شوند و می توانند وسیله کم مصرف را نسبت به وسایل مشابه تشخیص داد.

مدیرکل استاندارد فارس تصریح کرد: استفاده از برچسب انرژی فواید گوناگونی برای مصرف کنندگان این وسایل از جمله انتخاب درست هنگام خرید، آگاهی از میزان کارایی و بازدهی، بهینه سازی و کاهش مصرف انرژی، کاهش انرژی مصرفی، کاهش بار اقتصادی و کاهش آلودگی محیط زیست دارد.
انتهای پیام/م

توجه به برچسب های انرژی لوازم خانگی ضروری است

برچسب ها: استاندارد ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار