سردار کارگر:

زنان در اعتلای علمی انقلاب اسلامی نقش موثری داشتند

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: زنان در اعتلای علمی انقلاب اسلامی و پیشرفت جامعه نقش موثری ایفا کردند.

زنان در اعتلای علمی انقلاب اسلامی نقش موثری داشتندبه گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار دکتر کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صبح امروز در اولین کنفرانس علمی بین المللی زن و مقاومت در اندیشه دانشمندان جهان، در زمینه حضور زنان در عرصه مقاومت اظهار کرد: زن پرورش دهنده زنان و مردان بزرگ است و هر انسان والا از دامن زن پرورش میابد، همان طور که امام راحل فرمودند مرد از دامن زن به معراج می رود و زن می تواند یک جامعه را به آزادگی بکشاند.

وی ادامه داد: این زنان هستند که می‌تواند افرادی همچون امام خمینی (ره)، امام خامنه‌ای و سید حسن نصرالله را پرورش دهند و این‌ها همان مصداق حدیث پیامبر هستند که فرمودند که زنان برجسته گواه این حقیقت هستند که در جامعه اسلامی زنان نقش موثر و پاینده ای داشتند. به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی زنان در اعتلای علمی نقش موثری در پیشرفت جامعه داشتند.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر با اشاره به نقش پررنگ زنان در جامعه گفت: زنان بزرگی که پرورش دهنده این افراد هستند مصداق بزرگی برای حدیث پیامبر هستند که بهشت زیر پای مادر است. حضرت خدیجه حضرت زهرا و دختر گرامیشان نمونه ای از حضور موثر زنان در عرصه اسلام بودند.

وی با بیان اینکه تاریخ اسلام اکنده از این زنان است ادامه داد: زنان در بیشتر موارد نقش موثری در اعتلای جامعه داشتند و بسیاری از نهصت‌ها مدیون اثرگذاری زنان جریان ساز هستند که حضور زنان در نهضت عاشورا گواه این نقش موثر است در عصر ما نیز در جریان نهضت تنباکو و انقلاب روح حیات بخشی را به اجتماع بخشیده است.

وی در ادامه نیمی از جامعه را متشکل از زنان دانست و تشریح کرد: از آنجا که نیمی از هر جامعه را زنان تشکیل میدهند، از همین رو مسائل مربوط به آنها بسیار حائز اهمیت است.باید تاکید کرد که زنان در نظام بین الملل همواره نقش بسیار موثری را ایفا کرده اند.

کارگر افزود: اگرچه غرب نگاهی بسیار گمراه کننده و ناقص دارد، اما این زنان مسلمان بودند که همواره پرچم مقاومت را برافراشته اند و حقیقت زن را بیان کرده اند.

وی در پایان تاکید کرد: نقش پرچمدار نهضت عاشورا را در تاثیر گذاری بر بانوان ایران اسلامی به وضوح مشاهده کردیم. زنان مقاوم مسلمان همواره دوشادوش مردان در دوران دفاع مقدس به فعالیت پرداخته و این مادران شهدا بودند که با صبر خود چشم جهانیان را به ایستادگی خود خیره کردند و امروز نیز ادامه همان مسیر والا را مادران مدافع حرم به شایستگی تمام به دوش میکشند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سردار ، کارگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار