سیگار: کنترل دولت کابل بر خاک افغانستان کاهش یافته است

بازرسی ویژه آمریکا در امر بازسازی افغانستان از کاهش کنترل دولت کابل بر خاک افغانستان خبر داد.

سیگار: کنترل دولت کابل بر خاک افغانستان کاهش یافته استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، علیرغم افزایش حملات هوایی به مواضع مخالفان مسلح دولت افغانستان، دولت کابل به تدریج در حال از دست دادن وسعت کنترل خود بر خاک این کشور است.

بازرسی ویژه آمریکا در امر بازسازی افغانستان (سیگار) گزارش داد که در پایان ماه اکتبر سال گذشته تنها ۵۳ درصد از ۴۰۷ منطقه مختلف افغانستان تحت کنترل دولت قرار داشته است.

از سوی دیگر به موجب اطلاعات و داده هایی که از سوی ناتو تهیه شده است، حدود ۶۴ درصد از ساکنان این کشور در تاریخ یاد شده در مناطقی زندگی می کردند که تحت کنترل دولت قرار داشته است. در حالی که این آمار در مقایسه با سه ماه نخست سال پیش از آن نزدیک به ۳ درصد کاهش نشان می دهد.

در گزارش بازرسی ویژه آمریکا در امر بازسازی افغانستان همچنین به افزایش شمار حملات هوایی آمریکا طی یازده ماه نخست سال گذشته میلادی اشاره و تاکید شده است که در طول عملیات هوایی انجام شده، نزدیک به هفت هزار بمب در مناطق مختلف خاک این کشور ریخته شده است.

این آمار نشان می دهد که جنگنده‌های آمریکایی و یگان های هوایی تحت رهبری آمریکا در خاک افغانستان بیش از ۵۰ درصد بیش از سال ۲۰۱۷ و پنج برابر بیش از سال ۲۰۱۶ مواضع مخالفین مسلح در مناطق مختلف این کشور را مورد حمله قرار داده اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار