جوان مهابادی با نیروی اداره و باور توانست از تعمیر ترازو‌های دست دوم خارجی در یک زیر زمین به تولید انبوه در یک کارخانه دست پیدا کند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، سوران پیامی جوان ۳۸ ساله مهابادی که روزگاری در یک زیر زمین ۱۲ متری نمور و کم نور ترازو‌های دست دوم خارجی را تعمیر میکرد تا چرخ زندگی اش را بچرخاند و گاهی برای برای تعویض یک قطعه به چند نفر رو مینداخت اما حالا با نیروی اراده و امید توانسته در کارخانه ۵ هزار متری اش انواع ترازو و باسکول را تولید کند.

از تعمیر ترازوی دست دوم در زیر زمین تا تولید انبوه در کارخانه

سوران پیامی مدیر عامل کارخانه ترازو و باسکول سازی مهاباد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: در ابتدا کارم را از یک زیر زمین کوچک بدون سرمایه شروع کردم تا اینکه کم کم کارم و گسترش دادم و در این مدت با استفاده از نیروی جوان و با استعداد شهرمان توانسته ایم به مرحله‌ای برسیم که سالیانه ۱۵۰۰ دستگاه ترازوی دیجیتالی تولید کنیم و به ۲۹ استان کشورمان ارسال کنیم.

از تعمیر ترازوی دست دوم در زیر زمین تا تولید انبوه در کارخانه

کالایی که آوازه‌ی کیفیتش، جنس خارجی را از میدان به در کرده

سلیمانی فر نماینده فروش ترازو‌ها در کیش در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: قبلا همه مجصولاتمون و از خارج می‌آرودیم، ولی حالا تمام ترازو‌های ما ایرانی هستند.

نجار زاده نمایندگی فروش شیراز گفت: وقتی محصول ایرانی حاصل دسترنج جوانان ایرانی با کیفیت عالی هست چرا بریم محصول خارجی و استفاده بکنیم.

شجاعی نمایندگی فروش تهران گفت: ترازو‌های ایرانی کاملا جوابگوی نیاز بازار هستند و نیازی به ترازو‌های خارجی نیست.

از تعمیر ترازوی دست دوم در زیر زمین تا تولید انبوه در کارخانه
خیری معاون مدیر عامل اداهر استاندارد سازی استان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: این واحد تولیدی اولین واحد تولیدی در سطح استان است که موفق به اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد برای دستگاه‌های توزین غیر خودکار ترازو و باسکول تا ظرفیت ۵ تن شده است.

از تعمیر ترازوی دست دوم در زیر زمین تا تولید انبوه در کارخانه
از طراحی تا تولید

سلطانی مهندس فنی پروژه‌ها در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: ابتدا محصولاتی که قرار است تولید کنیم را طراحی می‌کنیم و از نطر الکترونیکی مورد تست و بررسی قرار می‌دهیم و سپس یک نمونه از بورد مورد نظر و می‌سازیم که در مرحله بعد وارد خط تولید میشود.


میرزایی مدیر تولید کارخانه در مورد سیر تولید محصول گفت: در بخش تولید قطعات برش کاری، جوش کاری، رنگ کاری میشود و سپس کلیه قطعات مونتاژ و محصول وارد انبار می‌شود.

از تعمیر ترازوی دست دوم در زیر زمین تا تولید انبوه در کارخانه

جوانانی که خواستن را توانستن صرف کردند

رحمان پور مهندس فنی کارخانه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: تأمین مواد اولیه به دلیل نوسانات ارزی مشکل بود، به همین دلیل با مهندسی معکوس و بررسی نمونه‌های خارجی و به کار گیری دانش فنی کارکنان مجموعه الان توانستیم حدود ۷۰ درصد مواد اولیه ساخت محصولات و داخل کارخانه تولید کنیم.

آزاد منش حسابدار کارخانه نیز گفت: چند سال پیش که کار رو شروع کردیم حدود ۵ نفر بودیم، ولی الان به طور مستقیم ۴۰ نفر وغیر مستقیم ۱۰۰ نفر در این مجموعه مشغول به فعالیت هستیم.

از تعمیر ترازوی دست دوم در زیر زمین تا تولید انبوه در کارخانه

 

قادری معاون مدیر کل اداره صنعت معدن تجارت استان آذربایجان غربی  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: در شهرستان مهاباد ۶۶ واحد صنعتی فعال و نیمه فعال وجود دارد که در مجموع برای بیش از ۲ هزار و ۲۰۴ نفر در این واحد‌ها با صرف سرمایه  یک هزار و ۲۱۱ میلیارد و ۴۹۲ میلیون تومان اشتغال زایی شده است.

وی افزود: این کارخانه نیز یکی از واحدهای صنعتی این شهرستان است که ۲۰ درصد تولیدات آن به کشور‌های ترکیه، عراق و آذربایجان و مابقی روانه بازار‌های داخلی می‌شود.

افزایش تولید و توسعه‌ی صادرات مهمترین هدف این واحد تولیدی در ۵ سال آینده است که مطمئنا رونق اقتصادی و اشتغال بیشتر و برای منطقه به دنبال خواهد داشت.

از تعمیر ترازوی دست دوم در زیر زمین تا تولید انبوه در کارخانه

گزارش از نگار هنرمند

انتهای پیام/ه

برچسب ها: صنعت ، اشتغال زایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.