جمالی نژاد در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

ساخت پروژه‌های عمرانی، تونلی برای فرار از آلودگی هوا

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: متاسفانه مشکل ترافیک و آلودگی هوای بسیاری از کلان شهرها حل نشده است.

ساخت پروژه‌های عمرانی، تونلی برای فرار از آلودگی هوامهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره رسیدگی به آلودگی کلان شهرها، گفت: شهرداری‌ها یکی از دستگاه‌هایی هستند که می‌توانند در کم شدن آلودگی هوا موثر باشند، و اقدامات مختلفی را انجام دهند.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها در این چند سال اخیر نقش بسیار پر رنگی در حوزه‌های مختلف داشته‌اند، افزود: نقش شهرداری‌ها در ارتقا حمل‌ونقل‌ها و تشویق مردم به استفاده از حمل‌ونقل پاک مانند دوچرخه و یا حمل‌‌ نقل عمومی و کمتر استفاده کردن از وسایل نقلیه شخصی بسیار پررنگ بوده است؛ همچنین شهرداری‌ها در توسعه و ارتقا فضای سبز و تشویق به توسعه حجمی این فضا  از جمله درختان و گیاهان مقاوم در برابر خشکی، بسیار موثر بوده‌اند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در ادامه گفت: همه اقداماتی که انجام می‌شود، در جهت حفظ محیط زیست است. تلاش ما بر این است که شهر‌ها را به سمت شهر‌های انسان محور و دوستدار محیط زیست ببریم. خوشبختانه این نگاه در اکثر شهر‌ها به‌وجود آمده و امیدوار هستیم در آینده نزدیک شهر‌هایی که از آلودگی هوا رنج می‌برند که یقینا از طریق پروژه‌های سخت افزاری و عمرانی مشکلات این شهر‌ها رفع نخواهد شد، آسمان و هوای پاک داشته‌باشند؛ متاسفانه مشکل ترافیک و آلودگی هوای بسیاری از کلان شهر‌ها حل نشده است.

وی درباره وضعیت حمل و نقل شهر‌های مرزی همچون ایلام و با توجه به برودت هوا در زمستان، گفت: متاسفانه زیر ساخت‌های شهر ایلام، ضعیف بوده و باید تقویت شوند. با توجه به اینکه ایلام یکی از شهر‌های زیبای کشورمان با ظرفیت بسیار بالایی است، از این جهت شهرداری باید در جهت توسعه و وسایل حمل و نقل عمومی و نوسازی و بازسازی ناوگان حمل و نقل، تلاش کند؛ اگر ناوگان‌ها بازسازی و مردم تشویق و ترغیب برای استفاده از حمل و نقل عمومی شوند، کمک بزرگی به سامان دادن وضعیت حمل و نقل این شهر می‌شود.

جمالی نژاد درباره اتمام پروژه‌های نیمه تمام در کلان شهر‌ها گفت: با توجه به اینکه پروژه‌های نیمه تمام کمترین بهره را از بودجه دولتی می‌برند، تمام تلاش ما این است که پروژه‌های نیمه تمام کشورمان را به بخش خصوصی واگذار کنیم تا این بخش‌ها با بودجه شهرداری، پروژه‌ها را تکمیل کنند؛ شهرداری‌ها بایستی تلاش کنند تا پروژه‌های نیمه تمام به پایان برسند. طبیعی است که پس  از اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره، ساخت پروژه‌هایی که اولویت اول را با توجه به برنامه ۵ ساله خود دارند، شروع می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار