دلیل اصلی قهرمانی قطر در جام ملت‌های آسیا

تیم ملی فوتبال قطر برای اولین بار توانست جام ملت‌های آسیا را تصاحب کند و در فینال این رقابت‌ها تیم ژاپن را با نتیجه ۳ بر یک درهم بکوبد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتبال قطر در این دوره از جام ملت‌های آسیا با بازی‌های هدفمند از ابتدای رقابت‌ها با قدرت آغاز کرد و در راه رسیدن به جام قهرمانی دنبال حریف آسان نبود.

دلیل اصلی قهرمانی قطر در جام ملت‌های آسیا

قطر تیم‌های بزرگی همچن عربستان، کره جنوبی، عراق، امارات و ژاپن را از پیش روی برداشت که این نشان ار روحیه بالای قطر در این رقابت‌ها دارد.

اگر هدف قهرمانی باشد حریف مهم نیست و این اصل را قطری‌ها سر لوحه کار خود قرار دادند.

اما نکته اساسی در این قهرمانی این سوال است که بازیکنان فوتبال قطر که سال‌ها است در حد امارات و بحرین و دیگر تیم‌های عربی از کیفیت متوسطی برخوردارند چطور توانستند بر بام فوتبال آسیا بایستند؟

بازیکنان قطر همانند ستاره‌های بزرگ در این رقابت حضور داشتند از رفتار‌های اخلاقی و فنی گرفته تا مواقعی که تحت تاثیر فشار روانی اماراتی‌ها قرار داشتند و این همان انگیزه است که سرمربی تیم به آن‌ها القا کرد.

در بحث فنی حضور بازیکنان بزرگ در لیگ برتر فوتبال قطر تاثیر بسزایی در موفقیت این کشور در جام ملت‌های آسیا داشت و نمی‌توان نقش این بازیکنان را منکر شد.

دلیل اصلی قهرمانی قطر در جام ملت‌های آسیا

به اسامی بازیکنان بزرگ زیر توجه کنید:

  • یوسف المساکنی (تونس) ولادیمیر وایس (اسلواکی)، چیکو فلورس (اسپانیا) نام تی هی (کره جنوبی) ژاوی هرناندز (اسپانیا) مائوریتسیو (برزیل) لی یونگ سو (کره جنوبی) ندیر بلهاج (الجزایر) رومارینیو (برزیل) لوکاس (برزیل) عبدالرزاق حمداله (مغرب) رشیدف (ازبکستان) هانک کیو کی (کره جنوبی) محسن یاجو (مغرب) اسماعیل بلمعلم (مغرب) حمدی الحربابی (تونس) ورمن موبیلی (کنگو) کابانگو (کونگو) پژمان منتظری و مجتبی جباری (ایران) رود فانی (فرانسه) پائولینیو و سرجیو دوترا (برزیل) اشکان دژآگه (ایران) یاسین الشیخاوی (تونس) آلن دیوکو (کنگو) آندرسن مارتینز (برزیل) مسعود شجاعی (ایران) انور دیبا (مغرب) دومینگویس (برزیل) یحیی کیبی (بورکینافاسو) حسن عبدالفتاح (اردن) محسن متولی (مغرب) سباستین ساشا (آرژانتین) روبین آموریم (پرتغال) علی رحیم (عراق) سرخیو گارسیا (اسپانیا) ویکتور کاسارس (پاراگویه) پونگادا ویرا (اروگوئه) (پو میونگ جی (کره جنوبی) ادینیو (برزیل) رائول لویی (کامرون) دراگوس دریگور (رومانی) فوزی عایش (بحرین) ژرمی چادیر (فرانسه) ساگبو (ساحل عاج) سوزا (برزیل) آندرانیک تیموریان (ایران) مادیسون، خولیو سزار و آنتونیو (برزیل) یونگ بی (کره جنوبی) پینتو (پرتغال) رافائل آموریم و داسیلوا (برزیل) محمد نوری (ایران)

این‌ها نفراتی هستند که در سال‌های اخیر در لیگ فوتبال قطر به میدان رفتند و بازی کردن کنار این بازیکنان آن قدر از لحاظ فنی و روحی روانی تاثیر گذار بوده است که امروز تیم فوتبال ژاپن در مقابل تیم قطر تحت فشار قرار می‌گیرد و عربستان، عراق و کره جنوبی مقابل این تیم زانو می‌زنند.

این‌ها از مواردی است که باید در باشگاه‌های ما شکل بگیرد باید بازیکنانی به لیگ برتر فوتبال ایران تزریق شوند که جوانان ایرانی بتوانند از رفتار حرفه‌ای آن‌ها درس بگیرند و قطر این درس را به خوبی پس داد.


بیشتر بخوانید:

قطر ۳ - ژاپن یک/ عنابی‌ها جام هفدهم را با شایستگی به خانه بردند +فیلم

جام ملت‌های آسیا - ۲۰۱۹ از نگاه آمار و ارقام

نتایج تمام دیدار‌های جام ملت‌های آسیا - امارات ۲۰۱۹


انتهای پیام/

آخرین اخبار از جام ملت‌های آسیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حق
۰۹:۳۷ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
اما همین تیم در مقابل فرزندان ایران عزیززانو زده بود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
حکام دانا همچون امیرقطربرای کشورشان پول وسرمایه واعتباربین المللی به همراه می آورند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۲۴ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
قطر قهرمان شد چون فیفا و afcمی خواست چون برای ابروی ازدست رفته فیفا بابت تبانی قطر برای میزبانی جام جهانی یه چهره ظاهرا موجه نشون بدن شما بعد از داستان میزبانی 2022خواهید دید که قطر همچنان یه تیم درجه 3 هست که در حد قهرمانی نیست
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۲:۰۲ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
اصلی ترین موضوعی که باعث عقب ماندن ورزش و فوتبال ایران هست دخالت بی جای دولت و وزارت ورزش در فدراسیونها هست اما به نحوی دخالت میکند که دست آخر همه فدراسیونها و مربیان را مقصر قلمداد میکنند چرا دولتها باید کل روسای فدراسیونها وحتی باشگاهها را تا به قدرت میرسند عوض کنند چه دلیلی داره چرا رئیس باشگاهی که موفق هست عوض شود چرا باشگاهها زیرساخت خود را درست نمیکنند به نظر من کیروش حرف حق را زد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
مهمترین مشکلات همیشگی بازیکنان ما:
- از دست دادن فرصت ها
- عدم اخلاق مداری(درگیری با داور و بازیکنان حریف و حتی با بازیکنان خودی)
- برای پول بازی کردن نه برای ملیت
- عدم اخلاق حرفه ای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
علت اصلی شکست ایران در این چندوره احساساتی بودن بازیکنان وسلام و تا این درست نشود بهترین مربی با بهترین امکانات فایده ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۹:۴۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
با سلام متاسفانه ما فرهنگ قهرمانی در فوتبال نداریم نیم قرن با قهرمانی فاصله داریم . خودتون ناراحت نکنین هر چیزی لیاقت تودش دارد ما با سوت داور همه میریزیم سر داور ‌.
Iran (Islamic Republic of)
معین
۱۸:۴۶ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
ما می شد یک تیم برتر داشته باشیم بازیکنان دفاعمان خوب نبودند. داورهای استرالیایی هم برای ما خوش یمن نیستند. چطور در یک بازی سه بار توپ به دست مدافعان حریف خورد و داور به نفع ایران پنالتی نگرفت ولی مداع ما افتاده و توپ به دیتش خورده و پنالتی می گیرند. من همیشه می گم خیلی بازیکنان ما خط می کنند و اعتراض می نمایند. این ضعف ها را باید اصلاح کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
هردلیلی که داشتند؟!! فقط هدف واراده ی قوی داشتند که مانداشتیم؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
علت موفقیت قطر داشتن امکانات بالا مثل کمپ اسپایر.است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
قطر مثل ما از شادی و توی خیابان آمدن مردمش نمترسه اونا وعده ای که می دهند عمل می کنند اونا اگه یک فدراسیون یا یک وزیر بد عمل کرد ازش جواب می خوان برکنارش می کنند و....وما کارمون شده تجربه اندوزی همش میگم سال بعد دوره بعد و من هنوز توی این فکرم که چرا باوجود سامان قدوس جانبخشی که آماده نبود بازی کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
فوتبال ایران یک فوتبالی است که در ذات بچه هاست. در درون فوتبالیست است. فوتبال قطر وارداتی است. درونزا نیست. ناشی از دلار است و بس. ما فقط به یک اشتباه بچگانه باختیم و بس. در روزی که تیم خودش نبود و چیدمان تهاجمی نبود.
فوتبال ما درونزاست و ارزش دارد. یک فوتبال برچسپ گذاری شده نیست. فوتبال ژاپن هم درونزاست. ولی فوتبال کشورهای حوزه خلیج فارس فوتبال ناشی از پول است و کف است و محو می شود. قطر هم همه کاری برای جام جهانی می کند و بعد از آن خواهی دید کم کم آب می رود و خزان می کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
شاید مابخاطر قطر باختیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
مدیریت و برنامه ریزی دقیق وصحیح
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
وقتی نورالهی را بازی نمیدهید از دعای مادرش بی بهره میشوید شکست می خورید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
ترکیب بد ایران باعث باخت شد هجومی نبود مثل قبلا
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۳:۵۷ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
دلیل نمیخواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
بازی ایران از لحاظ کیفی خیلی خوب بود فقط باخت ما از احساس بود ژاپن اصلن بازیهای قشنگی نداشت ولی قطر از زیربنا خوب کار کرده برای همین لیاقت قهرمانی داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
تیم قطررااصلا قبول ندارم تیمها این تیم قطری راکه کمی سروسامان گرفته بوددست کم گرفتنداگربازی دوباره باژاپن برگزارشودژاپن شکست سختی میدهدحتی تیم ایران هم شکست میدهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
عدم وجود یه بازیکن بد مثل کنعانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
نداشتن غرور و بازی احساسی برعکس تیم ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
اگر همینجوری ادامه بدیم سال 1440 قهرمان میشویم
Turkey
حسن
۰۹:۵۹ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
اگه 3 بر 1 درهم کوبیدن تیم حریف هستش , پس بگو ژاپن ایرانو 3 بر هیچ برد اسمش چی میشه؟