حل مشکلات جوانان در گرو توجه به سازمان‌های مردم‌نهاد است

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر صندوق حمایت از ورزشکاران تشکیل شود که ورزشکاران با خیال آسوده در مسابقات کشوری و بین‌المللی شرکت کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سمیه محمودی نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی دیروز در جلسه شورای اداری شهرضا با بیان این‌که وقتی صحبت از ورزش و جوانان به میان می‌آید، متوجه می‌شویم که به بخش جوانان توجهی نشده است، اظهار داشت: حوزه ورزش پر رنگ‌تر از حوزه جوانان است و بخش جوانان مغفول واقع شده است.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که وضع جوانان دهه 60 که یک نسل سوخته است نسبت به وضع جوانان دهه 70 بهتر است، افزود: سازمان‌های مردم نهاد باید تقویت شوند، اگر کار را به آن‌ها بسپاریم از نظر اشتغال و بخش اجتماعی می‌توان خوب کار کرد.

وی با تأکید بر این‌که مسائل قانونی سازمان‌های مردم‌نهاد را باید برطرف کرد، گفت: اشتغال جوانان بسیار مهم است اگر سازمان‌های مردم‌نهاد به میدان بیایند می‌توانند جوانان را سمت ایجاد اشتغال هدایت کنند.

محمودی با بیان این‌که در حال حاضر پول زیادی را به سازمان اجتماعی برای حل مشکلات جوان پرداخت می‌شود، بیان کرد: اگر این پول را به سازمان‌های مردم‌نهاد پرداخت و این سازمان را تقویت می‌کردند، بسیاری از مشکلات جوانان برطرف می‌شد.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش تسهیلات ازدواج گفت: در کمیسیون تلفیق برنامه و بودجه تصمیم گرفتیم وام ازدواج را از 15 میلیون تومان به 30 میلیون تومان برای هر زوج افزایش دهیم که امیدوار هستیم در صحن علنی مجلس به تصویب برسد.

وی با بیان این‌که در کمیسیون تلفیق تلاش می‌کنیم که به حوزه ورزش و جوانان توجه ویژه‌ای شود، بیان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و بودجه اگر هر هیأت ورزشی بخواهد یک مکان اختصاصی داشته باشد این امر امکان‌پذیر نیست، زمین را اداره ورزش در اختیار می‌گذارد و خیران هم 30 تا 40 درصد پروژه را کمک می‌کنند و در خواست می‌کنیم که مابقی آن را وزارت ورزش و جوانان مساعدت کند.

محمودی با اشاره به این‌که در دو شهرستان شهرضا و دهاقان با مشکل ورزش بانوان روبه‌رو هستیم گفت: اگر خیران و یا شهرداری برای یک ورزشگاه ویژه بانوان تا 35 درصد کمک کند مابقی آن را وزارت ورزش و جوانان تقبل می‌کند و ورزشگاه به نام بانوان می‌شود.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که ورزشکاران برای اعزام به مسابقات ورزشی با مشکل مالی روبه‌رو هستند، بیان کرد: اگر صندوق حمایت از ورزشکاران تشکیل شود که ورزشکاران با خیال آسوده در مسابقات کشوری و بین‌المللی شرکت کنند.

وی با تأکید بر این‌که نگاه ویژه‌ای به ورزش داریم، هر چقدر در ورزش هزینه کنیم یک سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود و کمتر باید در حوزه اجتماعی هزینه کنیم، تصریح کرد: تکمیل ورزشگاه قدس شهرضا برای بهره‌برداری در سال 98 و پیست موتورسواری دهاقان نیاز به کمک وزارت ورزش دارد.

محمودی با بیان این‌که پروژه‌های ورزشی شهرضا و دهاقان کلنگ‌زنی جدید نیست، خاطرنشان کرد: سرانه ورزشی در دو شهرستان شهرضا و دهاقان جوابگوی نیاز ورزشکاران نیست و باید افزایش پیدا کند.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که وزارت ورزش برای تکمیل خانه‌های روستایی کمک کنید، بیان کرد: اگر بخواهیم روستایی را در روستا حفظ کنیم باید امکانات ورزشی، بهداشتی و آموزشی را به روستاها ببریم.

 

انتهای پیام/م

 

جلسه شورای اداری شهرضا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.