آذری جهرمی در مشهد:

منتظر تایید زمان پرتاب ماهواره«دوستی»به فضا توسط وزارت دفاع هستیم/ حادثه پژوهشگاه فضایی ارتباطی با ماهواره دوستی ندارد/عزل مدیران خراسانی به‌دلیل عدم همکاری صورت گرفت

 وزیر ارتباطات گفت: ماهواره دوستی آماده شده و منتظر تایید نهایی وزارت دفاع برای اعلام زمان پرتاب و در مدارقرار گرفتن آن هستیم.دیدگاه واگذاری فضا‌ها به بخش خصوصی را با قوت ادامه می‌دهیم/۶۶ درصد روستاهای کشور به اینترنت پرسرعت متصل هستند
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در حاشیه افتتاح پارک علم و فناوری دیجیتال مشهد در جمع خبرنگاران گفت :ماهواره دوستی آماده شده و منتظر تایید نهایی وزارت دفاع برای اعلام زمان پرتاب و در مدارقرار گرفتن آن هستیم و بزودی خبرهای خوبی را  اعلام خواهیم داد. 

وی افزود: واقعیت این است که در تهیه تصاویر ماهواره ای با محدویت های مواجه هستیم و چاره ای نداریم جز اینکه روی پای خودمان بیاستیم و دستاورد جوانان ما تولید ماهواره بوده و در این راستا ماهواره هایی تهیه شده است.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: در حوزه ماهواره ما منتظر دریافت تصاویر نشدیم و امسال در همایشی که دو ماه پیش وزارت کشاورزی برگزار کرد ۱۰۰ شرکت دانش بنیان حضور پیدا کرده و دستاوردهای خود را مبتنی بر اطلاعات ماهواره ای ارائه کردند.

آذری جهرمی گفت: آرشیو ۴۰ ساله  از تصاویر ماهواره ای کشور را با همکاری سازمان فضای آزاد سازی کردیم و اولین پارک حوزه اقتصاد دیجیتال با محوریت کسب و کارهای فضاپایه نیز عملیات اجرایی اش در مازندران آغاز شده است.

وی تصریح کرد: این شرکت های می توانند خدمات را به کشاورزان ارائه دهند و در حوزه  آمایش سرزمینی هم هفته آینده تفاهم نامه ای را با سازمان مدیریت امضاء خواهیم کرد. همچنین جزئیات تفاهم همکاری با وزرات نیرو و ستاد سازگاری با کم آبی نیز در حال نهایی شدن است.

وزیر ارتباطات گفت: برنامه اجرایی پایش پارک ملی گلستان در برابر حوادث آتش سوزی برای حفاظت از منابع طبیعی نیز امضاء شده و مجموع اینها خدماتی است که سازمان فضایی برای مردم فراهم کرده است.

حادثه پژوهشگاه فضایی ارتباطی با ماهواره دوستی ندارد

محمد جواد آذری جهرمی گفت : حدود هشت روز پیش یکی از سامانه های حمل و نقل هوایی در پژوهشگاه فضایی در حال تست بود که دچار آتش سوزی شد.

وی اظهار داشت: حجم آتش سوزی در این حادثه گسترده بود و 2 نفر از تکنسین های پژوهشگاه و یک نفر از مهندسان جان خود را از دست دادند.

وی گفت: بیش از این عده ای این موضوع را به پرتاب ماهواره دوستی نسبت دادند که هیچ ارتباطی با آن ندارد و دلایل وقوع آن در دست بررسی است.

آذری جهرمی افزود: با توجه به اینکه سه نفر در حال ماموریت دچار حادثه شده و جان باختند از بنیاد شهید خواسته ایم آنها را به عنوان شهید خدمت محسوب کند.

  ۶۶ درصد روستا‌های کشور به اینترنت پرسرعت متصل هستند

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در حال حاضر، ۶۶ درصد روستاهای کشور به اینترنت پرسرعت متصل هستند.

آذری جهرمی ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری شبکه توسعه اقتصاد دیجیتال در مشهد اظهار داشت: یکی از مهمترین اهدافی که در دستور کار دولت است، مبحث اشتغالزایی است و البته در این زمینه نیازمند اختصاص منابع هستیم.

وزیر ارتباطات گفت: امیدواریم با مساعدت ریاست جمهوری و سازمان برنامه و بودجه سالانه ۸۸ هزار میلیارد ریال برای اشتغال جوانان لحاظ شود.

آذری جهرمی عنوان کرد: در حال حاضر دو پارک توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور راه‌اندازی شده و برنامه‌ریزی صورت گرفته در این زمینه، راه‌اندازی ۱۰ پارک توسعه اقتصاد دیجیتال است. همچنین درصدد هستیم در ۲۰ استان کشور زمینه را برای راه‌اندازی کسب و کار‌های نوین فراهم کنیم و البته باید موانع موجود بر سر راه آن برداشته شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: برطرف سازی موانع کسب و کار باید در دستور کار قرار گیرد تا از این طریق زمینه برای پویایی اقتصاد فراهم شود و البته باید فضا‌های کسب و کار مازاد در اختیار جوانان باشد و در همین راستا دو مدیر استان خراسان رضوی را که مانع توسعه این فضا بودند عزل کردیم.

آذری جهرمی با اشاره به نخستین پارک فناوری توسعه اقتصاد دیجیتال در مشهد عنوان کرد: فضایی ۱۰ هزار مترمربعی برای این پارک پیش‌بینی شده تا فضای مناسبی برای کسب و کار جوانان فراهم شود و خراسان رضوی نخستین استانی است که این پارک را با ظرفیت ۱۲۰ شرکت راه‌اندازی کرده است.

وی با اشاره به زیرساخت‌های ارتباطی در روستا‌های کشور گفت: ۶۶ درصد روستا‌های ما به اینترنت پرسرعت متصل هستند و از سال ۹۲، ۵۲۰ اپلیکیشن ایرانی طراحی شده و در این زمینه دارای ظرفیت بسیار مناسبی هستیم. براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته وزارت ارتباطات باید سالانه شش هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان درآمدزایی داشته باشد که تاکنون ۴ هزار میلیارد آن محقق شده است.

عزل مدیران خراسانی به‌دلیل عدم همکاری صورت گرفت

محمدجواد آذری جهرمی ظهر امروز با بیان اینکه تذکر داده بودم که اگر مدیری تبعیت نکند، ما به کار با او خاتمه می‌دهیم و در خراسان مجبور شدیم که دو مدیر را عزل کنیم ،در جمع خبرنگاران گفت: اخراج دو مدیر در خراسان رضوی به‌دلیل عدم همکاری و استقامت آن‌ها صورت گرفت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: برای اجرای پروژه پارک فناوری توسعه اقتصاد دیجیتال در خراسان رضوی‌ دو مدیر را عزل کردیم، زیرا مدیر ما در این مکان در برابر آزاد کردن فضا استقامت می‌کرد، سال‌ها از فضایی 6 هزار متری استفاده نمی‌شد، متاسفانه این مقاومت‌ها در بدنه مجموعه‌های اجرایی کشور وجود دارد.

وی با اشاره به تذکرات داده شده به مدیران استانی اظهار کرد: من تذکر داده بودم که اگر مدیری از این موضوع تبعیت نکند، ما به کار با او خاتمه می‌دهیم و در خراسان مجبور شدیم که دو مدیر را عزل کنیم و مدیرانی را قرار دادیم که نگاه سنتی نداشته باشند.

انتهای پیام//ج.ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۹ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
با سلام شما اقای جهرمی گفته بودین که زمان برای اینتر نت فروش نمیرود بلکه حجم باید فروش برود ولی ما عکس انرا در خراسان دیدیم میگن حجم با زمان طواما فروخته میشود نظر شما در این باره چیه لطفا شفاف بیان کنید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
خوبه ماهواره هرچه سریعتر و البته با در نظر داشت همه ملاحظات فنی پرتاب شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
چشم!! :-)))
آخرین اخبار