برگزاری مسابقه طراحی دیوار حرم حضرت زینب سلام الله علی‌ها

معاون مهندسی ستاد بازسازی عتبات سوریه از برگزاری مسابقه طراحی جداره حرم حضرت زینب (س) خبر داد و گفت: طراح برتر در این مسابقه به مدت دو هفته به سوریه اعزام و ناظر اجرای طرح خود خواهد بود

برگزاری مسابقه طراحی دیوار حرم حضرت زینب سلام الله علی‌هابه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدجواد هاشمی فشارکی معاون مهندسی ستاد بازسازی عتبات سوریه گفت: این مسابقه با همکاری ستاد بازسازی عتبات عالیات و مرکز معماری اسلامی حوزه هنری و کمک جمعی از خیرین با هدف بهسازی و ترمیم دیواره پیرامون حرم حضرت زینب (س) برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سازه دیوار‌های حرم مطهر حضرت زینب (س) بتنی و از جنس بلوک‌های سیمانی است گفت: طرح‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که به‌صورت تکرار شونده قابلیت اجرا داشته باشند.

وی افزود: ابعاد بلوک‌های بتنی در دو ارتفاع سه و چهار متر و طول‌های متغیر بوده و بستر نسبتا مسطحی دارد لذا در طرح‌ها هیچ گونه بازشو و حفره‌ای نباید وجود داشته باشد.

هاشمی فشارکی خاطر نشان کرد: دیوار‌های موجود منقش به تصاویر شهدای مدافع حرم از کشور‌های مختلف است لذا در نظر گرفتن قاب‌هایی در طرح جهت جانمایی تصاویر شهدا از خواسته‌های طرح است.

وی اظهار کرد: دیوار‌ها در دو حالت دائمی و موقت موجود است، لذا باید طرح‌های پیشنهادی در دو حالت دیوار‌های ثابت و دیوار‌های موقت (با مصالحی نسبتا ارزان تر) ارائه شود و توجه به موضوعات مصالح بومی، مباحث اقتصادی، دفاع از حرم و استفاده از فرم و هندسه‌های اسلامی از موارد مورد تاکید است.

معاون مهندسی ستاد بازسازی عتبات سوریه گفت: علاقه‌مندان برای حضور در این مسابقه طراحی، باید نقشه‌های فنی شامل نما و جزئیات اجرایی طرح را در قالب فایل DWG و به صورت شیت‌بندی شده تا ۲۷ بهمن ماه به نشانی تهران، خیابان فلسطین جنوبی، پایین‌تر از جمهوری، کوچه لقمان الدوله ادهم، پلاک هفت، مرکز معماری اسلامی ارسال کنند.

فشارکی گفت: به طرح‌های برگزیده تندیس و لوح سپاس اهدا شده و طراح منتخب به عنوان ناظر پروژه جهت نظارت بر حسن اجرای طرح به مدت دوهفته به سوریه اعزام می‌شود.

براساس این گزارش، هموطنان علاقه‌مند به مشارکت در فیض بازسازی حرم حضرت زینب (س) نیز می‌توانند با شماره‌گیری کد #۲۳۳* (ستاره دویست و سی و سه مربع) کمک‌های خود را به میزان دلخواه اهداء کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار