افزایش میانگین سرانه طرح اکرام به ۳۹۱ هزار تومان

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان از افزایش میانگین سرانه ایتام به ۳۹۱ هزار تومان وطرح محسنین به ۲۰۱ هزار تومان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، صفری مدیر کل کمیته امداد استان زنجان گفت: استان زنجان در حوزه انفاق وکمک به نیازمندان از استان‌های برتر در کشور است.

وی افزود: انقلاب اسلامی با حمایت آحاد مردم وبا توکل واعتماد برخدا و وحدت کلمه و با رهبری‌های امام راحل شکل گرفت وامروز بعداز چهل سال باتوکل وایمان بخدا ورهبری‌های مقام عظمای ولایت همواره بر صفحات اقتدار وعزت آن افزوده می‌شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های کمیته امداد گفت: کمیته امداد امام دارای دو ویژگی برجسته است که ویژگی اول آن نام مبارک حضرت امام (ره) است ومردم در سراسر دنیا با نام بلند وپر آوازه حضرت امام رامی شناسند وتن‌ها جایی که امام اجاز ه. دادند بنام مبارکشان باشد کمیته امداد است که این ویژگی برجسته با برکت واعتماد آفرین است.

مدیر کل کمیته امداداستان زنجان افزود: ویژگی دوم کمیته امداد این است که تمام اهداف برنامه‌ها راهبرد‌ها وهدف گزاری‌های آن در جهت خدمت به محرومین ونیاز‌مندان است همان که در فرهنگ الهی ودینی بر خدمت به محرومین ومستضعفین تاکید فراوان شده است.

وی یکی از ویژگی‌های حکومت صالحان را در رسیدگی به حال نیازمندان عنوان کردوگفت:یکی دیگر از ویزگی‌های نظام ولایی انفاق است که حضرت زهرا سلام (س) فرموده من از دنیای شما سه چیز را دوست دارم که یکی از آن‌ها انفاق در راه خداست، که بایستی بر روی موضوع انفاق سرمایه گذاری شود چراکه انفاق پاسخگویی به فطرت انسانی وانفاق پیام دینی وتکلیف اجتماعی برای بنیان یک جامعه اسلامی است.

صفری گفت: در حوزه اکرام بسیار جای امیدواری وجود دارد، وتوجه بسیاری شده است که سرانه یک یتیم از ۱۴۵ هزار تومان در سال ۹۵ به ۳۹۱ هزار تومان در ده ماهه امسال رسیده است که البته در برخی شهر‌ها مثل هیدج سرانه ایتام به بیش ۷۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.
وی همچنین به سرانه فرزندان محسنین اشاره کرد و گفت: سرانه فرزندان محسنین هم از ۶۵ هزار تومان در سال ۹۵ به ۲۰۱ هزار تومان در ده ماهه امسال افزایش یافته است.

مدیر کل کمیته امداد همت واعتماد مردم به کمیته امداد را بسیار بالا توصیف کرد و افزود: در حوزه زکات که یکی دیگر از شاخص‌ها است در پایان ده ماهه امسال ۱۱ میلیاردو ۸۰۰ میلیون تومان زکات جمع آوری شده است که از نظر رشد ۴۴ درصد واز لحاظ تحقق ۱۱۷ درصد بوده، تاپایان برنامه بیشتر از سهمیه اختصاصی مرکز می‌باشد واین نتیجه همت وتوجه همه مسئولین، اعضای شورای زکات مخصوصا کشاورزان عزیز ومودیان وعاملان زکات است.

صفری به در آمد صدقات نیز اشاره کردوگفت: از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از ۵ میلیاردو ۴۰۰ میلیون تومان جمع آوری صدقات صورت گرفته است که ۹۶ درصد برنامه‌ها محقق شده است.

وی خاطر نشان کرد : در حوزه مراکز نیکوکاری که با محوریت مساجد شکل گرفته وبا نظارت کمیته امداد فعالیت می‌کند در حال حاضر ۲۰ مرکز نیکوکاری در استان وجود دارد ودر این ایام دهه مبارک فجر پنج مرکز دیگر نیز افتتاح وبه این مراکز افزوده می‌شود، واز ابتدای سالجاری بیش از هفت میلیارد و دویست میلیون تومان درآمد از طریق این مراکز جمع آوری وبین نیازمندان همان محل توزیع شده است.

این مقام مسئول اظهار کرد : رویکرد اصلی کمیته امداد توانمند سازی وایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت است که در این زمینه هم از ابتدای سالجاری هزارو ۵۹۲ فرصت شغلی جدید با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیاردو ۴۸۸ میلیون تومان ایجاد شده است.


انتهای پیام / ک

فعالیت ۲۰ مرکز نیکوکاری در استان زنجان

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.