گوگل ۲۹ بدافزار را از فروشگاه نرم‌افزار خود حذف کرد

۲۹ نرم‌افزاری که در پوشش ویرایشگر عکس درون خود بدافزار پنهان کرده‌ بودند، از گوگل استور حذف شدند.

.به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت امنیتی Trend Micro موفق به کشف ۲۹ نرم‌افزار دوربین زیبایی (Beauty Cam) و فیلتر دوربین شده است که درون خود بدافزار پنهان کرده‌اند. این نرم‌افزار‌ها که بیشتر در کشور‌های آسیایی محبوب هستند توانایی جذاب‌تر کردن عکس‌های گرفته شده و شخصی سازی آن‌ها را دارند.

اما بعضی نرم‌افزار‌ها با نام‌های Beauty Camera، Pro Beauty Camera و Horizontal Beauty camera در کنار انجام این کار، تبلیغاتی تمام صفحه‌ای نمایش می‌دادند که کاربر پس از باز کرن قفل صفحه نمایش با آن‌ها رو به رو می‌شد.

حتی بدتر از آن، نرم‌افزار‌هایی بودند که از طریق تکنیک‌های فیشینگ قصد سرقت اطلاعات کاربر را داشتند. یکی از روش‌های اعمال تکنیک‌های فیشینگ، برگزاری یک مسابقه جعلی بود که همیشه به مالک دستگاه اجازه می‌داد برنده شود. برای دریافت جایزه، "برنده" می‌بایست اطلاعات شخصی خود را وارد می‌کرد و به این ترتیب اطلاعات او دزدیده می‌شد.

در بعضی از برنامه‌های فیلتر دوربین، به کاربر گفته می‌شد که برای ویرایش یک تصویر آن را به سرور سایت این نرم‌افزار ارسال کنند. اما به جای دریافت عکس ویرایش شده کاربر با یک پیغام بروزرسانی جعلی در ۹ زبان مختلف روبه‌رو می‌شد. این نرم‌افزار عکس‌های کاربر را جمع می‌کرد تا احتمالا بعدها در یک حساب کاربری جعلی استفاده کند.

گوگل ۲۹ بدافزار را از فروشگاه نرم‌افزار خود حذف کرد

نکته دیگری که درباره این نرم‌افزار‌ها وجود داشت این بود که پس از نصب، آیکون آن‌ها مخفی می‌شد و حذف کردنشان را سخت می‌کرد. اما خبر خوب این است که گوگل خودش این نرم‌افزار‌ها را حذف کرده است. برای جلوگیری از این که در آینده طعمه این بدافزار‌ها شوید به شما پیشنهاد می‌کنیم که پیش از نصب هر نرم‌افزاری، نظر‌های کاربران دیگر را بخوانید. اگر چند نفر از کاربران هشدار داده باشند بهتر است نرم‌افزار را نصب نکنید. برای مثال در تصویر زیر نظر‌ها منفی کاربران را مشاهده می‌کنید.

گوگل ۲۹ بدافزار را از فروشگاه نرم‌افزار خود حذف کرد


بیشتر بخوانید: مراقب باشید؛ مکالمات کاربران آیفون شنود می‌شود! +جزئیات


انتهای پیام/

غیرفعال کردن نرم افزارهای مخرب در گوگل پلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار