آبکاریان: مسابقات لیگ در اسفند دنبال می‌شود/اعتراض به داوران به یک تاکتیک تبدیل شده است

مسئول برگزاری مسابقات بسکتبال آقایان گفت: مسابقات لیگ برتر پس از انجام دیدار‌های پنجره ششم مسابقات انتخابی جام جهانی چین می‌شود.

آبکاریان:مسابقات لیگ در اسفند دنبال می‌شود/اعتراض به دوارن به یک تاکتیک تبدیل شده است

ورژ آبکاریان سرپرست داوران و مسئول برگزاری مسابقات بسکتبال آقایان کشورمان در گفتگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص برنامه مسابقات لیگ برتر با توجه به مسابقات تیم ملی بسکتبال در پنجره ششم انتخابی جام جهانی چین گفت: قرار بود هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر روز پنجشنبه برگزار شود، اما سرمربی تیم ملی درخواست داشت تا برنامه این مسابقات تغییر کند به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا برنامه رقابت‌ها را تغییر دهیم.

او افزود: تیم ملی بسکتبال کشورمان قرار است پیش از رویارویی با تیم‌های ملی بسکتبال ژاپن و استرالیا با تیم اردن دو بازی دوستانه برگزار کند و سپس به مصاف این دو تیم برود به همین دلیل ادامه مسابقات لیگ برتر بسکتبال را پس از پنجره ششم این رقابت‌ها و در تاریخ‌های ۹، ۱۶ - ۱۷ و ۲۳ اسفند برگزار می‌شود تا دور پلی آف آن آغاز شود.

مسئول برگزاری مسابقات آقایان افزود: مسابقات لیگ دسته اول در منطقه جنوب و شمال این هفته برگزار می‌شود و پس از آن هم مسابقات دسته دوم را برگزار می‌کنیم.

آمبولانسی که داریم به طور کامل تجهیز نیست

آبکاریان در ادامه و در خصوص حواشی پیش آمده در دیدار تیم‌های بسکتبال پگاه تهران و پالایش نفت آبادان که با مصدومیت شدید بازیکن نماینده آبادان همراه شد عنوان داشت:یک دستگاه آمبولانس موجود است و در پارکینگ مجموعه قرار دارد که سال گذشته آماده شده بود، اما این ماشین به صورت کامل تجهیز نسیت و به همین دلیل نتوانستیم از آن استفاده کنیم.

او در ادامه افزود: قرار است ماشین آمبوالانس را به طور کامل تجهیز کنیم تا مشکلی به وجود نیاید، ما در چند سال گذشته با چنین مشکلی رو به رو نشده بودیم و به دلیل تغییر و تحولاتی که در فدراسیون به وجود آمده است هنوز مسئولی برای این کار انتخاب نکردیم.

مسئول برگزاری مسابقات در پاسخ به پاسخ به این سوال که آیا نباید در هنگام برگزاری مسابقات با اورزانس هماهنگی صورت بگیرد عنوان داشت:ما در چند سال گذشته از ماشین اورژانس در مسابقاتی که در تهران برگزار شود استفاده نمی‌کردیم، اما در مسابقاتی که در دیگر شهر‌ها برگزار می‌شد ماشین‌های اورژانس در محل برگزاری مسابقه حضور داشتند.

او افزود: روز گذشته و پس از آن که چنین اتفاقی رخ داد ما با اورزانس تماس گرفتیم، اما ماشینی که قرار بود به سالن برگزاری مسابقات بیاید دیر رسید.

اعتراض به داوران به یک تاکتیک تبدیل شده است

آبکاریان در خصوص داروی مسابقات و برخی اعتراضات به آن‌ها گفت: روز گذشته و پس از برگزاری مسابقات لیگ برتر از یکی از داوران خواستم تا به بررسی مسابقه بپردازد و در انتها و در بازی که در تهران برگزار شده بود تنها شاهد یک اشتباه نه چندان مهم از داور مسابقه بودیم.

مسئول برگزاری مسابقات و داوران افزود: اعراض به داوران تبدیل به یک تاکتیک شده است تا هم بتوانند جو بازی را برگردانند و هم بتوانند خطا بگیرند به همین دلیل برخی از این اعتراضات بی مورد است و تنها به دلیل شرایط بازی است.

آبکاریان و در خصوص برگزاری کلاس‌های مختلف در زمینه داوری عنوان داشت: خوشبختانه امروزه مانند گذشته نیست و قوانین جدید توسط فیبا ارسال می‌شود و ما با ترجمه و کار بر روی آن‌ها قوانین و شرایط جدید را به داوران انتقال می‌دهیم و دیگر لازم نیست برای برپایی چنین کلاس‌هایی هزینه داشته باشیم.

مسئول برگزاری مسابقات در پایان گفت: چندی دیگر قرار است از داوران دعوت کنیم و با برگزاری آزمون‌های شفاهی و کتبی نفراتی که قرار است به فیبا معرفی کنیم را انتخاب کنیم.


بیشتر بخوانید:

شیمیدر روی نوار پیروزی/ صدرنشین همچنان یکه‌تاز لیگ

قهرمانی پتروشیمی در نیم فصل / ذوب آهن و شیمیدر به پیروزی رسیدند


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار