سرپرست دانشکده علوم پزشکی تربت جام:

استقلال تربت جام درحوزه بهداشت و درمان پس از انقلاب/ کاهش مرگ ومیر نوزادان و مادران در تربت جام

سرپرست دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: در حوزه بهداشت و درمان نسبت به قبل از انقلاب پیشرفت‌های زیادی داشتیم و در بسیاری از شاخص‌ها، در رتبه‌های برتر کشوری قرار داریم که نشان دهنده پویایی دانشکده علوم پزشکی تربت جام می‌باشد.

 استقلال تربت جام درحوزه بهداشت و درمان پس از انقلاب/ کاهش مرگ ومیر نوزادان و مادران در تربت جامبه گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد افکار سرپرست دانشکده علوم پزشکی تربت جام با حضور درجلسه هئیت رئیسه دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: کنترل مرگ ومیر نوزادان و کودکان یکی از شاخص‌های مهم در تعیین میزان پیشرفت کشور‌ها می‌باشد؛ قبل از انقلاب از هر هزار کوک ۱۱۹ نفر فوت می‌کردند که به ۱۹ کودک در هر هزار نفر دربعد از انقلاب کاهش یافته است.

وی افزود:همچنیین قبل از انقلاب از هر ۱۰۰ هزار مادر باردار ۲۴۰ نفر فوت می‌کردند، اما امروز این آمار به صفر رسیده است.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی تربت جام با بیان اینکه پوشش واکسیناسیون کودکان از ۴۳ درصد قبل از انقلاب به ۱۰۰درصد افزایش یافته است، ادامه داد: در حال حاضر قریب به ۱۲۰ خانه بهداشت، ۳۰ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و ۱۵ پایگاه بهداشتی برای ارائه خدمات بهداشتی درمانی در سطح دو شهرستان تربت جام وصالح آباد فعالیت می‌کنند.

افکاربااینکه قبل از انقلاب هیچگونه برنامه‌ای برای آموزش رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در تربت جام نبوده است گفت: این دانشکده با هدف جذب هیئت علمی و دانشجو اقدام به جداشدن از دانشگاه مشهد کرد ودرسال ۹۳ توانست با جذب اعضای هیئت علمی به تعداد ۱۵ نفر، جذب دانشجو در ۴ رشته پرستاری، بهداشت محیط، بهداشت عمومی و فوریت‌های پزشکی که در حال حاضر تعداد ۴۰۰ نفر در حال تحصیل می‌باشند به موفقیت دست یابد.

وی با اشاره اقدامات انجام شده در حوزه معاونت درمان دانشکده تصریح کرد: ساخت و راه اندازی بیمارستان سجادیه تربت جام در سال ۱۳۸۱، تجهیزو توسعه اورژانس بیمارستان سجادیه در سال ۱۳۹۷، ساخت و راه اندازی کلینیک ویژه نبی اکرم (ص)، افتتاح مرکز غربالگری سرطان، احداث پانسیون پزشکان از جمله مهمترین اقدامات دانشکده علوم پزشکی در حوزه درمان می‌باشد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی تربت جام تمرکز بر سیستم ارجاع و دولت الکترونیک، توسعه بخش آموزش و افزایش رشته‌های تحصیلی و افزایش تخت‌های بیمارستانی را از مهمترین برنامه‌های آینده در دانشکده علوم پزشکی تربت جام دانست.

انتهای پیام//س. ج


افزایش خدمات بهداشتی ودر مانی تربت جام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.