دانستنی‌های علمی؛

از کجا بفهمیم به چربی خون مبتلا شده‌ایم؟/ ماده‌ای شگفت‌انگیز برای افزایش شیر مادران/ این ورزش کیفیت زندگی را ارتقا می‌بخشد

سیر علاوه بر خواص درمانی مانند تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بیماری‌های قلبی، برای افزایش شیر مادر بسیار مفید است.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید،‌ را دنبال می‌کنیم.

علائم چربی خون بالا

چربی خون عبارت است از بالا رفتن مقدار کلسترول و یا تری‌گلیسرید از مقدار طبیعی آنها در خون که باعث بیماری چربی خون می‌شود، میزان این مواد در خون در اثر مصرف مواد غذایی بیش از میزان مورد نیاز یا هنگام بروز اختلال در سوخت و ساز چربی، افزایش می‌یابد، چربی خون و قندخون بالا و همچنین غلظت بالای خون باعث گزگز، مورمور شدن و خواب‌رفتگی پا می‌شود و به هنگام خواب، کف پا بسیار داغ می‌شود و فرد را بیدار می‌کند.

افزایش چربی خون همراه با بیماری‌هایی مانند کم‌کاری تیروئید، برخی از بیماری‌های کبدی و کلیوی، بیماری‌های قند (دیابت)، نارسایی مزمن کلیه، چاقی، برخی از عفونت‌ها، اعتیاد به الکل، ایدز و غیره دیده می‌شود، اگر پا‌های شما گزگز می‌کند و یا مدام به خواب می‌رود و دچار سرگیجگی و تعریق زیاد شده‌اید، این امکان وجود دارد که چربی خون شما بالا رفته باشد.

////

افزایش شیرمادر با سیر

سیر علاوه بر خواص درمانی نظیر تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بیماری‌های قلبی، برای افزایش شیر مادر بسیار مفید است؛ اگر شما نگران هستید که خوردن سیر، بر روی طعم و بوی شیر تاثیر می‌گذارد و ممکن است نوزاد شیر نخورد، بهتر است بدانید که مطالعات نشان داده که نوزادان مادرانی که سیر میل کرده‌اند تمایل دارند برای مدتی طولانی‌تر شیر مادر بخورند یعنی سبب افزایش میل نوزاد به شیر مادر می‌شود.

////

تاثیر مثبت یوگا در کیفیت زندگی

یوگا کیفیت‌ زندگی کودکان و والدین آنها را افزایش می‌دهد؛ برنامه‌های منظم یوگا برای کودکان مبتلا به سرطان را حتی در دوران درمان سرطان نیز می‌توان انجام‌ داد، طبق تحقیقات جدید یافته‌ها بر‌ این‌ اساس است که یوگا برای کودکان مبتلا به سرطان در‌ طول درمان فعال، مفید واقع‌ شده و به افزایش بهتر زیستن بیمار و والدین آنها کمکی شایسته‌ می‌کند.

////

چاق‌هایی که پر خور نیستند، اما روز به روز چاق‌تر می‌شوند

بسیاری از افراد دارای اضافه وزن، افراد پرخوری نیستند، اما الگوی غذا خوردنشان بسیار نامنظم شده است، آنها صبح یک فنجان قهوه می‌خورند و بعد تا ساعت‌ها هیچ غذایی مصرف نمی‌کنند، کلید رهایی از این بی‌نظمی این است که روزانه سه وعده غذا و مقداری میان‌وعده برای خود در نظر بگیرند، با این کار بدن آنها نظم گرفته و دیگر چربی تولید نمی‌کند.

////

چگونه از سرماخوردگی بعد از حمام جلوگیری کنیم؟

بسیاری از افراد هنگامی که  از حمام خارج می‌شوند، ترس از سرماخوردگی دارند و مدام لباس‌های گرم می‌پوشند اما باید گفت که در مرحله اول برای جلوگیری از سرماخوردگی باید سیستم ایمنی بدن را تقویت کرد، و یا اینکه قبل از خروج از حمام، پاها را با آب سرد شست و شو دهید تا سرما نخورید، جالب است بدانید اینکار از واریس هم جلوگیری می‌کند.

////

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید لاری
۱۱:۴۲ ۲۱ بهمن ۱۳۹۷
سلام مطالب بسیارمفید واموزنده بود متشکریم از باشگاه خبرنگاران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۲۱ بهمن ۱۳۹۷
من هیچکدام ازعلائم ذکرشده برای چربی خون راندارم ولی آزمایشات نشون داده که چربی خونم بالاست!!!چکاربایدبکنم؟؟
آخرین اخبار