صلح و سازش دو طایفه در ریگان

صلح و سازش طایفه دهمیری و سابکی با حضور فرمانده انتظامی، دادستان و فرمانده سپاه ریگان در محل ستاد فرماندهی انتظامی این شهرستان برگزار شد.

صلح و سازش دو طایفه در ریگانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ حمیدرضا تاج آبادی فرمانده انتظامی ریگان  گفت: با توجه به اینکه مدت ۷ ماه بین این دو طایفه اختلافاتی بوجود آمده بود جهت پیشگیری از عواقب احتمالی آن و در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی این جلسه برگزار شد.

وی با اشاره به رویکرد اجتماعی و فرهنگی حاکم بر جامعه افزود: باید تلاش کنیم با رفع اختلافات، امنیتی پایدار در شهرستان رقم بزنیم.

سرهنگ تاج آبادی خاطر نشان کرد: دوره نزاع و دعوا‌های طایفه‌ای گذشته و باید جای خودش را به وحدت و برادری بدهد تا جامعه آری از جرم داشته باشیم.

این مسئول انتظامی اذعان داشت: پلیس با همکاری دستگاه قضا و ظرفیت بسیج در برخورد با جرائم تحت هیچ شرایطی کوتاه نخواهد آمد، اما ما بجای برخورد فیزیکی، شما بزرگواران را دعوت به آرامش می‌کنیم تا با همکار هم امنیت پایداری در جامعه برقرار شود.

فرمانده انتظامی ریگان خاطرنشان کرد: با دوستی و محبت از تفرقه افکنی بین طوایف جلوگیری کنیم تا شاهداتفاقات نا خوشایندی در شهرستان نباشیم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ریگان نیز در این جلسه با اشاره احادیث ائمه اطهار گفت: حرمت، عزت و آبروی مؤمن از خانه کعبه بیشتر است و باید حفظ شود.

علی سخنگو تصریح کرد: در این اوضاع بد اقتصادی که دشمنان کمر همت بسته اند تا کشور را به نابودی بکشانند نباید بین دو طایفه مسلمان و شیعه اختلافی وجود داشته باشد.

وی اظهار داشت: دستگاه‌های فرهنگی باید حق مطلب را ادا کنند و نسبت به بالا بردن سطح فرهنگ جامعه هر چه می‌توانند تلاش کنند.

این مقام قضایی با اشاره به آیات و روایات خاطر نشان کرد: هر کدام از ما دو نویسنده همراه داریم که تمامی اعمال ما را یادداشت می‌کنند مراقب باشیم تا در قیامت شرمنده نباشیم.

دادستان ریگان تصریح کرد: در شأن مسلمان نیست که با هم نزاع و اختلاف داشته باشند و باید با گذشت، اخلاق و رفتار نیکو با هم ارتباط صمیمی برقرار کنیم.

سخنگو افزود: اگر کسی بخشنده باشد خداوند نیز از او می‌گذرد پس بیایید قدر یکدیگر را بدانیم و کینه‌ها زا کنار بگذاریم.

فرمانده سپاه نیز خاطر نشان کرد: این دو طایفه از اول انقلاب همگام با نظام بوده و در تمامی عرصه‌های حماسی و سیاسی حضور فعالی داشته اند.

سرگرد مصطفی دهقانیان افزود: مردم ریگان افرادی بی آلایش، با محبت و انقلابی هستند که نباید اجازه داد با اختلافات کوچک این عزت خدشه دار شود.

وی تصریح کرد: ما سال‌های زیادی در کنار هم زندگی کرده ایم و بعد از این با صفا و صمیمیت بیشتری و بدون هیچ گونه اختلافی در کنار هم و همراه با نظام رو به جلو حرکت می‌کنیم.

لازم به ذکر است در پایان این جلسه تک تک افراد دو طایفه از زیر قرآن رد شده و با فشردن دست همدیگر قسم یاد کردند تا اختلافات را کنار بگذارند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار