تداوم فروش تسلیحات اسرائیلی به دولت میانمار

با وجود تداوم رفتار‌های خشونت‌بار دولت میانمار علیه اقلیت مسلمان «روهینگیا» که انتقادات بین‌المللی را نیز درپی داشته، رژیم صهیونیستی به ارسال تسلیحات برای ارتش میانمار ادامه می‌دهد.

تداوم فروش تسلیحات اسرائیلی به دولت میانماربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از هاآرتص، با وجود تداوم رفتار‌های خشونت‌بار دولت میانمار علیه اقلیت مسلمان «روهینگیا» که انتقادات بین‌المللی را نیز درپی داشته، رژیم صهیونیستی به ارسال تسلیحات برای ارتش میانمار ادامه می‌دهد.

روزنامه «هاآرتص» چاپ فلسطین اشغالی با انتقاد از تداوم صادرات تسلیحات از سوی رژیم صهیونیستی برای ارتش میانمار، نوشت که برخلاف تمام گزارش‌ها و «مدارک قانع‌کننده‌ای» که از نسل‌کشی مسلمانان روهینگیا توسط دولت میانمار وجود دارد، اما تل‌آویو هنوز هم روابط گرمی با برمه دارد.

هاآرتص با اشاره به سکوت رژیم صهیونیستی درباره اتفاقی که حتی «موزه یادبود هولوکاست آمریکا» نیز آن را نسل‌کشی بر پایه «شواهد متقن» توصیف کرده، گزارش داد که تل‌آویو از پاییز ۲۰۱۷ تا کنون به صدور مجوز برای صادرات تسلیحات به میانمار ادامه می‌دهد و این در حالی است که بیشتر کشور‌های غربی مدت‌هاست از این مسئله خودداری می‌کنند.

بر این اساس، بسیاری از شرکت‌های نظامی سازنده تسلیحات در رژیم صهیونیستی از پاسخ دادن به سوالاتی درباره فروش کنونی آن‌ها به میانمار امتناع می‌کنند.

این در حالی است که مجلس نمایندگان آمریکا در تاریخ ۲۳ آذر ۱۳۹۷ با تصویب قطعنامه‌ای اقدام ارتش میانمار در برابر مسلمانان «روهینگیا» را «نسل‌کشی» توصیف کرد.

ماه آگوست سال ۲۰۱۷ میلادی بعد از حملات ارتش میانمار و تجاوز یا به آتش کشیدن خانه‌های اقلیت مسلمان روهینگیا در این کشور، صد‌ها هزار نفر به بنگلادش گریختند. چندین دهه است که مسلمانان روهینگیا با رفتار‌های تبعیض‌آمیز و خشونت‌آمیز دولت میانمار مواجه بوده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار