ساخت کشتی‌های زیر ۱۰ هزار تن در داخل ایران/ خودکفایی در تعمیرات کشتی‌های غول‌پیما طی ۵ سال آیندهسعیدی، گفت: با استفاده از نیرو‌های متخصص داخلی قادر به ساخت شناور‌ها و کشتی‌های زیر ۱۰ هزار تن در داخل ایران هستیم.

محمد سعیدی مدیرعامل شرکت کشتیرانی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه توانسته‌ایم قدرت تعمیرات شناور و کشتی‌ها را در ایران تقویت کنیم، گفت: در بخش تعمیرات کشتی در خلیج فارس توافق‌نامه‌ای با ایدرو (سازمان گسترش صنایع) جهت تأسیس شرکت برای تعمیرات کشتی منعقد کرده‌ایم.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی این شرکت تعمیرات شناورهای بزرگ و کوچک از ابتدا تا انتها در داخل کشور تا چند سال آینده به صورت کامل راه‌اندازی می‌شود.


بیشتر بخوانید: حمل ۸۰ درصد کالای کانتینری توسط ناوگان ملی کشتیرانی 


سعیدی با بیان اینکه برای ساخت کشتی‌های بزرگ و شناورها نیازمند ورود تکنولوژی‌های جدید به کشور هستیم، گفت: متأسفانه به دلیل تحریم‌ها مشکلاتی برای ورود تکنولوژی‌های جدید ایجاد شده و هم اکنون برای ساخت شناورها و کشتی‌های بزرگ از همکاری کشورهای دیگر استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت کشتی رانی  تأکید کرد: هم اکنون ایران توانایی ساخت کشتی‌های زیر دو هزار تن را دارد و برای ساخت کشتی‌های بالای  ۱۰ هزار تن از شرکت‌های خارجی استفاده می‌کنیم.

وی درباره مشکلات ایجاد شده در صنعت کشتیرانی برای واردات و صادرات کالاها گفت: صادرکنندگان، واردکنندگان و صاحبان کالا هیچ نگرانی برای صادرات و واردات کالاهای خود نداشته باشند، چرا که ما به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تحریم‌ها کمترین اثر را در این بخش داشته باشد.

سعیدی در پایان گفت: بزرگترین دستاورد صنعت کشتیرانی طی ۴۰ سال گذشته افزایش تعداد شناورها از ۲۱ فروند به ۱۵۱ فروند بوده است.

انتهای پیام /

صادرکنندگان و واردکنندگان کالا نگران تحریم‌ها نباشند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۹ بهمن ۱۳۹۷
ببخشید یک مقدار راجع به کشتی غول پیما توضیح بیشتری بدهید به اطلاعات تخصصی ما در این زمینه افزوده تر شود که کشتی غول پیما چیست متشکریم
آخرین اخبار