رئیس آموزش و پرورش کوهپایه گفت: اولین دوره مسابقات پرتاب موشک آبی در شهرتودشک بخش این شهرستان برگزار خواهد شد.

مسابقه موشک‌های آبی در تودشک برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سعید صدری رئیس آموزش و پرورش کوهپایه گفت: اولین دوره از مسابقات پرتاب موشک آبی در دبیرستان شهید رجایی شهرستان تودشک برگزار خواهد شد.

وی برد موشک، تنوع در ساخت، ارتفاع موشک و زیبایی موشک را از پارامتر‌های امتیازدهی دانست.

رئیس آموزش و پرورش کوهپایه هدف از این مسابقات را ایجاد انگیزه، روحیه، نشاط، رقابت سالم وهیجان انگیز بین دانش آموزان مقاطع اول و دوم متوسطه بیان نمود و افزود:رتقای روحیه مشارکت و همکاری دانش آموزان در کار گروهی، آشنایی دانش آموزان با مسابقات روز دنیا، افزایش دقت و یاد دهی غیر مستقیم، آشنایی دانش آموزان با قوانین فیزیک و مکانیک و بکارگیری آن‌ها در طراحی موشک از محور اصلی برگزاری این مسابقات است.

صدری اظهار نمود: موشک آبی، نوعی موشک ساده است که با نیروی آب و هوا کار می‌کند و می‌تواند مسیر عمودی یا خمیده‌ای را در هوا پرواز کند که مکانیزم کار موشک آبی هم متناسب با قوانین نیوتن و در راستای کاربرد این قوانین می‌باشد و ساخت موشک‌های آبی باعث تقویت ذهن وخلاقیت دانش آموزان و متناسب با دروس ارائه شده می‌باشد.

وی بیان نمود: چالش هیجان انگیز طراحی موشک‌ها با برد بیشتر و برگزاری مسابقه موشک‌های آبی در روز‌های پایانی سال ۹۷ درنظرگرفته شده تا دانش آموزان درگیر امتحانات فصلی و مستمر نباشند و با قوای فکری بیشتری بتوانند در این مسابقه شرکت نمایند.

صدری در پایان گفت: مسابقه پرتاب موشک آبی ۲۲ اسفندماه ۹۷ در دبیرستان شهید رجایی تودشک برگزار خواهد شد و در پایان به گروه‌های برتر جوایزی اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/ف

برگزاری مسابقه موشک‌های آبی در تودشک 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.