آیت‌الله علم‌الهدی:

اقتصاد ما چندان وابسته به آمریکایی‌ها نبوده و نیست/هنوز به جامعیت کامل از میزان قدرت ایران نرسیده‌ایم

نقش ارتش ایران در زمان طاغوت برای سلطه آمریکا در منطقه بوده استامام جمعه مشهد گفت:نقش ارتش ایران در زمان طاغوت برای سلطه آمریکا در منطقه بوده که نمونه بارز آن در بحران ظفار بوده است.
 
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد صبح امروز در دیدار با فرماندهان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که در حسینیه دفتر امام جمعه مشهد برگزار شد، گفت: موقعیت نیروی هوایی و نقشی که در قبل از پیروزی انقلاب دشمن برای این نیرو طراحی کرده بود و نقطه مقابل آن قهرمان‌آفرین بودن این نیرو در پیروزی انقلاب نیازمند تبیین جامع و کامل نخبگان است.

وی تصریح کرد: محوریت و مرکزیتی که از نظر قدرت مومنین در نقش‌آفرینی نیروی هوایی اجرا کرد در هیچ بیان و سخنی نمی‌گنجد، چرا که تصویر‌های کاملی از تمام حرکت‌های این نیرو وجود ندارد.

امام جمعه مشهد گفت: از روز ۱۹ بهمن که امتزاج ارتش با مردم صورت گرفت، این نیرو و ارتش افتخارآفرین شد، جز کسانی که حاضر در صحنه بودند برای کسانی که حضور نداشتند مطلب در غالب بیان و قلم جزئیات آن روز نمی‌گنجد.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: برخی می‌گویند در دوران طاغوت ارتش ایران به عنوان ارتش چهارم دنیا بوده است، اما نمی‌دانند نقش این ارتش برای سلطه آمریکا در منطقه بوده که نمونه بارز آن در بحران ظفار بوده است که ارتش ایران ۵ برابر ارتش عمان کشته داد، چون آمریکایی‌ها بر این ارتش سلطه کامل داشتند.
 
وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها تصمیم بر نفوذ به بدنه نیروی هوایی ایران داشتند، بنابراین، افراد منتخب نیروی هوایی به آمریکا فرستاده می‌شدند، دشمن تصمیم بر نفوذ فرهنگ آمریکایی بر نیرو‌های هوایی ایرانی گرفته بود و برخی را به مدت سه سال برای تحقق این امر در کشور خود نگه می‌داشتند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: در آموزش‌های آمریکا، کوچکترین ارزش‌های دینی وجود نداشت، اما نخستین کودتای ایرانی‌ها علیه آمریکا توسط این افراد شکل گرفت، آمریکایی‌ها در سرنگونی انقلاب اسلامی توسط نیروی هوایی اطمینان کامل داشتند، اما توسط همان نیرو‌هایی که به دست خود تربیت شده بود نابود شدند.

آیت الله علم‌الهدی افزود: در دوره انقلاب نیروی هوایی تربیت شده از سوی آمریکا علیه همین نظام جنگیدند، البته پیروزی انقلاب اسلامی تنها به دست افراد خاص یا گروه‌های سیاسی انجام نشد، بلکه تمامی مردم در آن نقش داشتند، اما نیروی هوایی آغازکننده این ماجرا بود، آمریکایی‌ها از اطمینان بالای خود، نیروی آمریکایی به ایران نفرستادند و نیروی هوایی فعال در ایران را برای نابودی انقلاب اسلامی کافی می‌دانستند.

وی تصریح کرد: قرار بر سرکوب انقلابیون توسط نیروی هوایی در روز ۲۲ بهمن‌ماه بود، آن‌ها با این باور که نیمی از افراد نابود شده و سایر آن‌ها رمق جنگیدن را از دست می‌دهند پیش رفتند، اما برنامه آن‌ها بهم ریخت، با حمله نیرو‌های هوایی به رژیم پهلوی، آمریکایی‌ها متوجه وجود دین و ارزش‌های دینی در این نیرو شدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: به همین دلیل از استفاده از نیروی هوایی صرف نظر کرده و با روش دیگری به جنگ ادامه دادند، در ۱۹ بهمن‌ماه موضوع وابستگی نیروی هوایی به انقلاب علنی شده و رگه‌های ارزش‌های دینی در ارتش نمایان شد، آن‌ها شبکه خبری امام در داخل ارتش و نیرو‌های مسلح شاه بودند.

آیت الله علم‌الهدی افزود: رابطه محکمی میان امام و ارتش وجود داشت که در ۱۹ بهمن‌ماه علنی شد، به همین دلیل در این تاریخ، یأس و ناامیدی در وجود فرماندهان شاهنشاهی رخنه کرد، به طوری که برخی از فرماندهان شاه تا ظهر از ایران خارج شدند، در ۲۰ بهمن‌ماه آمریکایی‌ها به پادگان رفته و نیرو‌های ایرانی را محصور کردند.

وی تصریح کرد: مردم با شنیدن این موضوع در ساعت ۲۲ در اطراف پادگان جمع شدند و فشار عظیم مردم سبب فرار برخی از فرماندهان شاه از این منطقه شد، با این امر سلاح دست نیرو‌های ایرانی افتاد و تا صبح در‌های پادگان باز شد، از روز ۲۳ بهمن‌ماه کمیته انقلاب اسلامی تشکیل شده و افراد نیروی هوایی مساجد را زیر نظر گرفتند.
 
امام جمعه مشهد گفت: نقش‌آفرینی در نظام‌مند کردن کمیته‌های مساجد نیز از نخستین امور ایرانی‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود، فرماندهان نیروی هوایی با نیروی عظیم و قدرت فناوری خود توانستند وابستگی ایران به غیر را از بین ببرند، با این وجود برخی هنوز در انحراف به سر می‌برند و بر این اعتقاد هستند که باید با آمریکایی‌ها سازگار شویم.

آیت الله علم‌الهدی افزود: فرماندهان نیروی هوایی استقلال را به وجود آوردند و هیچ احتیاجی به آمریکایی‌ها نداریم، اقتصاد ما چندان وابسته به آمریکایی‌ها نبوده و نباید چشم انتظار کمک آن‌ها باشیم و یا این که عقب‌نشینی کنیم، برای پیشرفت بیشتر نیازمند پیدایش فکر و اندیشه مثبت هستیم.

وی تصریح کرد: هنوز به جامعیت کامل از میزان قدرت ایران نرسیده‌ایم، دلیل عقب ماندن ایران از نظر مدیریت، تفکر اشتباه مسئولان در موضوع وابستگی به دشمن است، باید قدرت نیرو‌های هوایی به مسئولان بازگو شود تا به استقلال مطلق برسیم، ایستادگی ایرانیان، دشمنان را نابود می‌کند.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

نقش ارتش ایران در زمان طاغوت برای سلطه آمریکا در منطقه بوده است

برچسب ها: ارتش ، دهه فجر 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.