تحریم گسترده و جهانی مسابقات «یوروویژن» در فلسطین اشغالی

شمار زیادی از فعالان عرصه موسیقی، شرکت در رقابت موسیقی یوروویژن ۲۰۱۹ را به‌ دلیل برگزاری در فلسطین اشغالی تحریم کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین،  شمار زیادی از شخصیت‌ها و گروه‌های موسیقی جهان در هفته‌های اخیر، برگزاری رقابت سالانه موسیقی «یوروویژن» در فلسطین اشغالی را محکوم کرده و آن را تحریم کردند.

در همین حال شمار زیادی از شهروندان انگلیسی نیز در مقابل ساختمان بی‌بی‌سی در لندن تجمع کرده و خواهان لغو پخش و پوشش مسابقات یوروویژن از این شبکه شدند.

چند ماه پیش نیز حدود صد و پنجاه هنرمند از اروپا و کشور‌های دیگر با امضای نامه‌ای که در گاردین منتشر شده بود، اعلام کردند:

«ما، هنرمندانی از اروپا و فراسوی آن با امضای این نامه، از درخواست صمیمانه هنرمندان فلسطینی مبنی بر تحریم مسابقات آواز یوروویژن ۲۰۱۹ که به میزبانی اسرائیل برگزار می‌شود، حمایت می‌کنیم. تا زمانی که فلسطینیان بتوانند از آزادی، عدالت و حقوق یکسان برخوردار باشند، نباید هیچگونه رابطه عادی با دولتی که آن‌ها را از حقوق اساسی شان محروم می‌کند، وجود داشته باشد.

روز ۱۴ مه، چند روز پس از برنده شدن اسرائیل در مسابقات یوروویژن، نظامیان اسرائیلی ۶۲ معترض فلسطینی غیرمسلح از جمله شش کودک را در غزه کشتند و صد‌ها نفر را عمدتا با سلاح گرم مجروح کردند. عفو بین‌الملل سیاست اسرائیل مبنی بر تیراندازی برای کشتن یا معلول کردن را محکوم و دیدبان حقوق بشر این کشتار‌ها را «غیرقانونی و حساب شده» توصیف کرده است.

اگر مسابقه یوروویژن ۲۰۱۹ قرار باشد به میزبانی اسرائیل برگزار شود که همچنان به نقض جدی و چندین دهه‌ای حقوق بشر در مورد فلسطینیان ادامه می‌دهد، این مسابقات باید تحریم شود. ما می‌دانیم اتحادیه پخش اروپا از اسرائیل می‌خواهد مکانی را برای مسابقه یوروویژن ۲۰۱۹ پیدا کند که «تفرقه‌انگیز» نباشد. این اتحادیه باید میزبانی اسرائیل برای این مسابقه را کلا لغو و آن را به کشور دیگری با سابقه بهتری در زمینه حقوق بشر منتقل کند. بی‌عدالتی مایه تفرقه است در حالی که رعایت قدر و منزلت و حقوق‌بشر عامل وحدت بخش است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار