عذرخواهی اپل در مورد مشکل امنیتی به وجود آمده در نرم افزار فیس تایم

پس از آن که به دلیل بروز مشکل امنیتی در نرم افزار فیس تایم ویژگی چت گروهی این برنامه بسته شد، اپل با ارسال بیانیه‌ای ضمن اعلام زمان رفع این مشکل، از کاربران خود عذرخواهی کرد.

عذرخواهی اپل در مورد مشکل امنیتی به وجود آمده در نرم افزار فیس تایمبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در هفته گذشته خبری شوکه کننده در اخبار شنیده شد که تا حدودی آبروی اپل و سیستم عامل iOS را برد. خبر از این قرار بود که کاربران آیفون هنگام برقراری تماس در بخش چت گروهی ویدئویی برنامه فیس‌تایم، می‌توانستند صدای طرف مقابل را حتی قبل از جواب دادن به تماس، بشنوند. به عبارت دیگر از زمانی که طرف اول تماس می‌گرفت، می‌توانست صدای فرد مقابل خود را بشنود در حالی که مهم نبود که طرف مقابل تماس را جواب بدهد یا خیر. این مشکل، مصداق بارز از بین بردن حریم خصوصی کاربران بود که توسط کاربران به اپل اطلاع داده شد و این شرکت چت گروهی فیس تایم را به طور موقت غیر فعال کرد.

بعد از این ماجرا شرکت اپل اعلام کرد که به دنبال از بین بردن این مشکل در سیستم عامل خود برآمده و در هفته آینده (این هفته) این مشکل را برطرف خواهد کرد. به گزارش CNBC، شرکت اپل طی بیانیه‌ای از کاربران خود عذر خواهی کرد و اعلام کرد که مشکل به وجود آمده در برنامه فیس تایم، از سرور‌های این شرکت بوده است. اپل با یک بروزرسانی نرم افزاری، ویژگی تماس گروهی را در تلفن‌های سازگار فعال خواهد کرد. در این بیانیه به تشویق Grant Thompson چهارده ساله و مادرش که حین تماس ویدئویی این مشکل را کشف و گزارش دادند نیز اشاره شده است.

عذرخواهی اپل در مورد مشکل امنیتی به وجود آمده در نرم افزار فیس تایم

این بیانیه ما را یاد عذرخواهی تیم کوک مدیر عامل اپل در سال ۲۰۱۲ می‌اندازد، در آن سال پس از عرضه برنامه نقشه این شرکت که مشکلات فراوانی داشت، تیم کوک در بیانیه‌ای عذر خواهی کرد. البته تفاوت این دو عذرخواهی در آن است که مشکل فعلی مربوط به حریم خصوصی است و تبعات آن می‌تواند غیر قابل جبران باشد، در هر صورت مشکل برنامه فیس تایم خیلی زودتر از برنامه نقشه اپل در سال ۲۰۱۲ رفع خواهد شد و در این هفته یا نهایتا هفته آینده شاهد بازگشت چت گروهی فیس تایم خواهیم بود.

بیانیه اپل به این صورت است: " ما مشکل به وجود آمده در سرور‌های خود را برطرف ساختیم و تا هفته دیگر با یک بروزرسانی نرم افزاری، ویژگی چت گروهی را به برنامه فیس تایم برمی‌گردانیم. ما از خانواده Thompson برای گزارش این خطا، سپاس گزاریم. ما از صمیم قلب از کاربران خود که با این باگ امنیتی دچار مشکل شدند، پوزش می‌طلبیم و از کسانی که با صبر و شکیبایی خود ما را در بهبود این مشکل همراهی می‌کنند، تشکر می‌کنیم.

عذرخواهی اپل در مورد مشکل امنیتی به وجود آمده در نرم افزار فیس تایم

ما می‌خواهیم به کاربران این اطمینان را بدهیم که به محض آن که مشکل در نرم افزار پیدا و رفع شد، به زودی ویژگی چت گروهی فیس تایم فعال خواهد شد. ما متعهد به بهبود این پروسه هستیم تا این مشکل را هرچه سریع‌تر برای کسانی که با گزارش‌های خود ما را متوجه این خطا کردند، رفع کنیم. ما به بحث امنیت در تولیدات خود اهمیت فراوانی می‌دهیم و تلاش می‌کیم تا اعتماد کاربران خود را به دست آوریم. -اپل"


بیشتر بخوانید: مراقب باشید؛ مکالمات کاربران آیفون شنود می‌شود! +جزئیات


انتهای پیام/

بیانیه عذرخواهی اپل درباره مشکل فیس تایپ منتشر شد

برچسب ها: فناوری ، اپل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار