به پاس تقدیر از کاشف DNA:

سرانجام نام نهایی مریخ نورد فضایی اتحادیه اروپا انتخاب شد

نام بانوی محقق شیمی که تحقیقاتی فراوان درباره اسرار DNA داشته است، برای مریخ نورد پیشرفته آژانس فضایی اتحادیه اروپا انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سرانجام پس از مدت‌ها جمع آوری نظرات مختلف از سراسر دنیا برای انتخاب نام برای مریخ نورد در دست ساخت آژانس فضایی اتحادیه اروپا ESA، نام رزالیند فرانکلین، بانوی فقید شیمیدان انگلیسی و کاشف DNA انتخاب شد. وی یکی از محققان در زمینه تجزیه ساختار دوقطبی مارپیچ این ساختار مهم بوده و تحقیقاتی فراوان برای عکس برداری از DNA با پرتو ایکس انجام داده است.
 

کارشناسان پیش بینی کرده‌اند مریخ نورد رزالیند فرانکلین با نام Rosalind The rover در سال ۲۰۲۱ برای کشف اسرار سیاره سرخ به فضا پرتاب شود.
 
این مریخ نورد اهداف ماموریتی متعدد از جمله بررسی وجود حیات در اعماق سیاره مریخ دارد؛ تجهیزات و ابزار‌هایی مختلف در مریخ نورد رزالیند قرار دارد که از جمله آنها نوعی مته پیشرفته است که می‌تواند به حفاری در عمق مریخ بپردازد.
 

در سال ۲۰۱۸ آژانس فضایی انگلستان، رقابتی برای انتخاب نام این مریخ نورد بین کشور‌های عضو آژانس فضایی اتحادیه اروپا، ESA برگزار کرد که در نهایت گروهی از دانشمندان از بین ۳۶۰۰۰ نام پیشنهادی، نام زرالیند فرانکلین را انتخاب کردند.

کارشناسان امیدوارهستند مریخ نورد رزالیند بتواند داده‌هایی ارزشمند درباره سیاره مریخ به ویژه سطح زیرین آن و شواهدی از وجود حیات در اختیار محققان قرار دهد.

منبع:Newatlas

انتهای پیام/
 

انتخاب نام مریخ نورد آژانس فضایی اتحادیه اروپا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۲۰ بهمن ۱۳۹۷
اگه اون عكس تاريخي رو نگرفته بود دي ان ا خيلي ديرتر كشف ميشد
آخرین اخبار