سفیر ایران در جمعی از علاقمندان بوسنیایی انقلاب اسلامی؛

انقلاب اسلامی در حمایت از مظلومان کارنامه درخشانی دارد

سفیر کشورمان در سارایوو در نشستی با جمعی از علاقمندان به انقلاب اسلامی ایران از شهر زنتیسا بوسنی و هرزگوین گفت: انقلاب اسلامی ایران در حمایت از مظلومان کارنامه درخشانی دارد.

انقلاب اسلامی در حمایت از مظلومان کارنامه درخشانی داردبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ محمود حیدری سفیر کشورمان در سارایوو در نشستی با جمعی از علاقمندان به انقلاب اسلامی ایران از شهر زنتیسا بوسنی و هرزگوین گفت: انقلاب اسلامی ایران در حمایت از مظلومان کارنامه درخشانی دارد.

وی در این نشست که در سفارت کشورمان در سارایوو برگزار شد،با اشاره به اهداف انقلاب اسلامی در ابعاد داخلی و جهانی گفت: مردم ایران از همان ابتدای انقلاب، برابر فرمایش بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) مبنای مبارزات خود را در درجه اول برچیدن استبداد داخلی و رژیم دیکتاتوری سلطنتی و در مرتبه بعد مبارزه با استعمار خارجی و حمایت از مظلومان در برابر اسکتبار جهانی قرار داده بودند.

حیدری اضافه کرد: انقلاب اسلامی در حمایت از مظلومان کارنامه درخشانی دارد و برای مردم مسلمان ایران تفاوتی میان حمایت از مردم مظلوم فلسطین، افغانستان، بوسنی و هرزگوین، عراق و سوریه وجود نداشته است و در هر زمانی که ضرورتی به وجود آمده، ملت ایران درکنار مظلومان قرار گرفته که مردم بوسنی و هرزگوین خود این واقعیت را از نزدیک مشاهده کرده اند.

حیدری با اشاره به نقش بزرگ ایران در سقوط گروه تروریستی داعش گفت: ما به درخواست دولت های عراق و سوریه به آنها کمک کردیم تا با تروریست‌ها مقابله کنند و امروزه عموم کشورهای جهان اذعان دارند که تلاش های ایران و مقاومت ملت های منطقه در برخورد با پدیده افراط گرایی نقش اصلی را در شکست گروه تروریستی داعش داشته است.

شیخ حاجی میلیچ معاون تکیه و مسجد مسعودیه که در این نشست حضور داشت با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: کمک های ایران به مردم بوسنی و هرزگوین در دوران سخت و شرایط دشوار جنگ از جمله اقدامات موثر و برجسته در تاریخ معاصر بوسنی است که منجر به حفظ استقلال و تمامیت ارضی بوسنی و هرزگوین گردیده و ما هرگز کمک های ایران را فراموش نخواهیم کرد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار