رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد؛

حمایت ازحق و حقانیت و ولایت ازخصوصیات مهم حضرت زهرا (س) بود

حجت الاسلام فرخ فال گفت:یکی ازخصوصیت‌های مهم حضرت زهرا (س) حمایت از حق و حقانیت و ولایت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،حجت الاسلام و المسلمین احمد فرخ فال رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به فرا رسیدن سال روز شهادت حضرت زهرا (س)گفت: حضرت زهرا (س) شخصیت بسیاربالایی است که محدثه است و در مقامی بود که در روایات آمده  بار‌ها در گفتگو با جبرئیل قرار گرفتند.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: حضرت زهرا (س) شخصیتی عرشی و بهشتی است که خداوند به عنوان بانوی نمونه از بهشت به صورت انسان برای جامعه اسلامی فرستاد تا امکان بهره مندی از فیوضات این بانوی مکرمه برای جامعه اسلامی فراهم شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: یکی از خصوصیت‌های مهم حضرت زهرا (س) حمایت از حق و حقانیت و ولایت است که تمام کسالت حضرت زهرا (س) و شهادت و مصیبت‌هایی که به ایشان وارد شد بر اثر حمایت از بالاترین شخصیت اسلام یعنی امام علی (ع) بود.

فرخ فال تصریح کرد: در شب‌های آخر حضرت زهرا (س) به امام علی (ع) می‌گوید که آماده هستم که به درب خانه صحابی رسول خدا بروم و به آن‌ها گوشزد کنم تا حق ولایت از بین نرود که این تنها گوشه‌ای از دریای بی کران عظیم حضرت زهرا (س) است.

وی با اشاره به جایگاه و ارزش حضرت زهرا (س) بیان کرد: نزدیک‌ترین اقربای پیامبر (ص) دخترگرامی‌شان بود که مردم وامت اسلامی به خوبی از وی محافظت و امانت داری نکردند، حضرت زهرا (س) نخستین نفر پس از رحلت رسول خدا بودند که به پیامبر (ص) پیوستند.

وی با بیان اینکه فرزندان حضرت زهرا (س) همچون ستارگانی در آسمان ولایت تلالو می‌کنند،یادآورشد: یکی از صفات بارزی که بی بی دو عالم داشتند این است که علاوه بر اینکه یک شخصیت بالای علمی و معنوی و دخت رسول خدا است، اما در محیط خانه و زندگی بهترین همسر برای امام علی (ع) و بهترین مادر برای فرزندان خود است.

انتهای پیام/ ح

دفاع از ولایت مهم‌ترین خصوصیت حضرت فاطمه زهرا (س) است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار