در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

سینمای بدون قهرمان یعنی سینمای بدون مخاطب/ مدتهاست ضعف فیلمنامه داریم

سید امیر پروین حسینی تهیه‌کننده سینما، به اهمیت وجود قهرمان در سینما و ضعف فیلمنامه‌ها اشاره کرد.

سینمای بدون قهرمان یعنی سینمای بدون مخاطب/ مدتهاست ضعف فیلمنامه داریمسید امیر پروین حسینی تهیه‌کننده سینما، درباره وجود قهرمان و اهمیت آن در سینما به خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: به خاطر دارم یک دوره  سیاست فرهنگی بر این بود که نباید قهرمان داشته باشیم و زمانی که قهرمان در برخی آثار دیده و بزرگ نشان داده می شد، زیاد خوششان نمی آمد. بعدها همه فهمیدند سینمای بدون قهرمان یعنی سینمای بدون مخاطب. برای همین کم کم به وجود قهرمان در فیلم ها نزدیک شدیم.

وی در خصوص ضعف فیلمنامه‌ها افزود: سالهاست این مشکل در سینمای ما وجود دارد. در دنیا یک فیلمنامه نویس مدت های زیادی روی یک فیلمنامه کار می‌کند؛ اما شاید در کشور ما شرایط اقتصادی چنین اجازه‌ای ندهد.. فیلمنامه نویسان خوبمان به صورت همزمان چند کار را پیش می برند و این قطعاً از کیفیت کارشان کم می‌کند.

این تهیه کننده افزود: شاید به این خاطر باشد که هنوز سینمای ما تجاری نیست و درآمد کسانی که در سینما فعالیت دارند، مناسب نیست. پس این امر اجازه به آنها نمی دهد که تمرکز لازم روی کارشان داشته باشند. در حوزه بازیگری هم چنین است؛ چون یک بازیگر در طول سال چند فیلم بازی می کند و آن سیری که باید طی کند تا انرژی اش برگردد و از نقش قبلی اش فاصله بگیرد، به وجود نمی آید و نقش هایش تکراری می شود.

پروین حسینی عنوان کرد: باید اساسی تر به این جریان پرداخت؛ باید سینما تجاری‌تر شود و به بازارهای غیر ایران دسترسی پیدا کند. دولت هم کمتر دخالت کرده و بودجه های خود را کمتر وارد سینما کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار