رزمایش دریایی نیرو‌های نظامی پاکستان در دریای عرب و نزدیک شهر کراچی که نمایندگانی از ۴۵ کشور جهان در آن حضور دارند، امروز به پایان می‍رسد.

رزمایش دریایی پاکستان با مشارکت ۴۵ کشور جهان امروز پایان می‌یابدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رزمایش دریایی نیرو‌های نظامی پاکستان در دریای عرب و نزدیک شهر کراچی در حال برگزاری است.

دیروز چهارمین روز این رزمایش دریایی برگزار شد که علاوه بر نیروی دریایی پاکستان، نمایندگانی از ۴۵ کشور حضور دارند.

این سری رزمایش ۲ سالانه از سال ۲۰۰۷ شروع شده است. امروز آخرین روز این رزمایش است. در این رزمایش انواع تجهیزات دریایی و نظامی پاکستان و توان رزمی آن‌ها به نمایش گذاشته شده است.

محمود سالم فرمانده نیروی دریایی پاکستان در این رزمایش گفت: «هدف از این تمرین اساسا این است که تجربه نیرو‌های دریایی شرکت کننده به اشتراک گذاشته شود. نیروی دریایی پاکستان، بستری برای نیروی دریایی کشور‌های مختلف حاضر فراهم آورده است تا از قاره‌های مختلف در این رزمایش شرکت کنند و در کنار هم به اشتراک تجارب بپردازند.»

وی افزود: «هدف از جمع شدن در اینجا این است که از تجارب یکدیگر درخصوص مقابله با دزدی دریایی و مقابله با قاچاق و مانور دریایی یاد بگیریم. البته وقتی نیرو‌های دریایی کشور‌های مختلف در کنار هم قرار می‌گیرند این کار پیامی دیپلماتیک هم دارد که روشن و بلند است و آن اینکه پاکستان کشوری منزوی نیست و کشوری مهم است.»

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، تسلیحات نظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار