برقراری آرامش در مناطق آزاد شده از دست طالبان در پاکستان

ارتش پاکستان اعلام کرد ۹۵ درصد مردم منطقه قبیله‌ای وزیرستان شمالی در مرز افغانستان که به علت حملات طالبان آواره شده بودند، به خانه‌های خود بازگشته اند و آرامش در این مناطق برقرار شده است.

برقراری آرامش در مناطق آزاد شده از دست طالبان در پاکستانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ارتش پاکستان اعلام کرد آرامش در مناطقی که قبلا تحت کنترل طالبان بود، برقرار شده است.
ارتش پاکستان روز یکشنبه اعلام کرد ۹۵ درصد مردم منطقه قبیله‌ای وزیرستان شمالی این کشور در مرز افغانستان که به علت حملات شبه نظامیان طالبان آواره شده بودند، به خانه‌های خود بازگشته اند.

ارتش پاکستان از سال ۲۰۱۳ در منطقه وزیرستان شمالی این کشور به علت حضور شبه نظامیان طالبان مستقر است و علیه آن‌ها حملاتی را انجام داده است.

عملیات ارتش پاکستان برای پاکسازی شبه نظامیان از این منطقه سبب آواره شدن بیش از یک میلیون نفر از ساکنان منطقه شد. در این درگیری‌ها همچنین هزاران نفر از مردم منطقه و نیرو‌های مسلح پاکستان کشته شدند.

هم اکنون اعضای طالبان پاکستان در خاک افغانستان حضور دارند. طالبان پاکستان از ترویج خشونت‌های مذهبی در منطقه به عنوان ابزاری برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کند.

دولت پاکستان بار‌ها از دولت افغانستان خواسته است در مناطق مرزی مشترک دو کشور حصار و موانع مرزی ایجاد کند و اجازه ندهد که طالبان از خاک این کشور برای حمله به پاکستان استفاده کند.

ارتش پاکستان در سال ۲۰۱۷ حصارکشی در مرز افغانستان را آغاز کرده است و تاکنون کار حصارکشی ۸۰۰ کیلومتر از ۱۲۰۰ کیلومتر آن به پایان رسیده است.

آصف غفور سخنگوی ارتش پاکستان در این باره گفت: «لبخند به چهره‌ها بازگشته است. اوضاع عادی به منطقه بازگشته است و مردم عادی با توجه به تحولات کنونی از تسهیلات لازم برای آموزش فرزندان خود برخوردار خواهند شد. آن‌ها از بهداشت بهره‌مند خواهند شد. شما شاهد این موضوع بوده اید که زیرساخت‌ها و جاده‌ها بازسازی شده اند. اقدامات ملموسی صورت گرفته است. این موضوع سبب خواهد شد که منافع اقتصادی خوبی عاید مردم عادی شود.»

وی افزود: «اگر صلح از طریق آشتی سیاسی حاصل شود آنگاه این موضوع به نفع افغانستان و پاکستان خواهد بود. اگر صلح در افغانستان باشد آنگاه همه تمرکز بر روی پیشرفت اجتماعی و اقتصادی خواهد بود. آنگاه توجه بیشتری به همه اقشار مردم افغانستان می‌شود و این به پاکستان هم کمک می‌کند.»

بختار زمان یکی از اهالی منطقه گفت: «اینجا یکی از مناطق بسیار خطرناک بوده است. ما در شرایط بدی بودیم، اما حالا آرامش ایجاد شده است. ما وضع اقتصادی خوبی داریم. اوضاع ما بد نیست. اوضاع ما نسبت به گذشته بهتر شده است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار