دستور اجرایی دولت ترامپ برای اولویت‌دهی به تحقیقات درباره هوش مصنوعی

دولت آمریکا یک دستور اجرایی را امضا کرد که به موجب آن از نهاد‌های دولتی خواسته شده منابع و سرمایه‌های بیشتری را وقف تحقیقات درباره هوش مصنوعی کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز گزارش داد: دولت ترامپ روز دوشنبه یک دستور اجرایی را امضا کرد که به موجب آن از نهاد‌های دولتی فدرال می‌خواست منابع و سرمایه‌های بیشتری را وقف تحقیقات، ترویج و آموزش هوش مصنوعی کنند.

دولت آمریکا بر اساس این ابتکار از این نهاد‌ها خواست سرمایه‌گذاری در تحقیقات و توسعه هوش مصنوعی را در اولویت قرار دهند و مقدمات تطابق با دوران هوش مصنوعی را فراهم کنند.

هیچ بودجه بخصوصی برای این طرح اعلام نشده، اما کاخ سفید خواستار گزارش و ردیابی بهتر مصرف بودجه بر روی تحقیق و توسعه مرتبط با هوش مصنوعی شده است.

کاخ سفید اعلام کرد: سرمایه‌گذاری بر سر هوش مصنوعی برای ایجاد صنایع آینده نظیر خودرو‌های اتوماتیک، ربات‌های صنعتی و الگوریتم‌های شناسایی بیماری امری حیاتی است.

هدف از این ابتکار حصول اطمینان از این امر است که آمریکا مزیت خود را در توسعه هوش مصنوعی و حوزه‌های مرتبط نظیر تولید پیشرفته و محاسبات کوانتومی حفظ خواهد کرد.

انتهای پیام/

آمریکا در پی اولویت‌دهی به تحقیقات درباره هوش مصنوعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار