مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی:

خراسان رضوی، از پیشگامان صنعت گردشگری است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی در بخش گردشگری با توجه به برخورداری از تعداد بالای تاسیسات گردشگری از پیشگامان این حوزه است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابوالفضل مکرمی فر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی در زمینه برخورداری از تعداد بالای تاسیسات گردشگری به ویژه واحد‌های اقامتی، ورود گردشگر، ایجاد اشتغال پایدار، تعداد و حجم پروژه‌های سرمایه گذاری در بخش گردشگری پیشگام و "استان برترین‌ها" به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: وجود بارگاه ملکوتی امام هشتم در مشهد این شهر و استان را به خاص‌ترین استان کشور در زمینه جذب زائر و گردشگر تبدیل کرده است و به برکت حضور این امام گردشگری این استان بیشترین تعداد واحد اقامتی را دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با بیان این که حدود ۲۲۳۰ واحد تاسیسات گردشگری فعال در خراسان رضوی وجود دارد، گفت: تعداد زیادی از تاسیسات گردشگری استان در دوازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران شرکت می‌کنند که این فرصتی برای ارائه ظرفیت‌های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی خراسان رضوی است.

مکرمی فر ادامه داد: خراسان رضوی علاوه بر وجود بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) پیشینه‌ای تاریخی و کهن دارد و و از گذشته تاکنون خواستگاه علم و فرهنگ بوده است.

وی افزود:خراسان رضوی و مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران در دوازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته ایران شرکت می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: دردوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته که از ۲۳ تا ۲۶ بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود فرصتی است تا مردم علاقه‌مند به تاریخ، تمدن، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی آشنا شوند.


انتهای پیام//آ. ح
 

شرکت خراسان رضوی در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.