رئیس اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز ؛

برگزاری اجلاس روسای دانشگاه‌های ترکیه به میزبانی دانشگاه تبریز

رئیس اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز ازبرگزاری اجلاس روسای دانشگاه‌های ترکیه عضو اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز در فروردین ماه سال آینده به میزبانی دانشگاه تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،رمضان کورکماز رئیس اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز در دیدار با رئیس دانشگاه تبریز به منظور بررسی و هماهنگی اولیه جهت برگزاری اجلاس روسای دانشگاه‌های ترکیه عضو این اتحادیه به میزبانی دانشگاه تبریز با می‌رضا مجیدی رئیس این دانشگاه دیدار کرد.

رئیس اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز در این دیدار ضمن علاقمندی زیاد به همکاری با دانشگاه تبریز از جانب دانشگاه‌های عضو این اتحادیه بر استفاده از ابزار علم و دیپلماسی علمی به عنوان ابزار بسیار کارآمد برای نزدیک کردن ملت‌ها به خصوص دو کشور ایران و ترکیه تاکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به سابقه تاریخی و فرهنگی دو کشور ایران و ترکیه اضافه کرد: دانشگاه‌های ترکیه آماده هرگونه توسعه همکاری مشترک با دانشگاه‌های ایران و به ویژه با دانشگاه تبریز است.

رئیس اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز در خاتمه همبستگی دو ملت برادر و دوست را در شرایط کنونی که آمریکا فشار ظالمانه زیادی بر کشور ایران و نیز حتی ترکیه وارد می‌کند ضروری بیان کرد.

سیاست راهبردی دانشگاه جهت حضور در عرصه‌های علمی بین المللی است

رئیس دانشگاه تبریز نیز در این دیدار با اشاره به روابط خوب ایران با کشور بردار و همسایه ترکیه اظهار داشت: دو کشور ایران و ترکیه در بین کشور‌های منطقه دارای ظرفیت‌های فراوانی در حوزه‌های مختلف از جمله تولید علم و فناوری برخوردار هستند که باید از این پتانسیل‌ها برای توسعه پایدار دو کشور بهره‌مند شد.

میررضا مجیدی در ادامه ضمن معرفی ظرفیت‌های دانشگاه تبریز در بخش‌های مختلف بر سیاست راهبردی دانشگاه جهت حضور در عرصه‌های علمی بین المللی تاکید کرد و خواهان استفاده از ظرفیت اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز جهت گسترش همکاری‌های علمی با کشور ترکیه به خصوص در شرایط فعلی سیاسی شد.

اجلاس اواخر فروردین ۹۸ و با حضور برخی از روسای دانشگاه‌های ایران

سعید شجاعی مدیر همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه تبریز نیز با اشاره به اهداف سفر و دیدار رئیس اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز با رئیس دانشگاه تبریز گفت: این دیدار بیشتر به منظور بررسی، مذاکره و هماهنگی اولیه جهت برگزاری اجلاس روسای دانشگاه‌های ترکیه عضو این اتحادیه به میزبانی دانشگاه تبریز بوده است.

وی با تاکید بر اینکه این اجلاس اواخر فروردین ۹۸ و با حضور برخی از روسای دانشگاه‌های ایران برگزار خواهد شد، اظهار داشت: اجلاس روسای دانشگاه‌های ترکیه عضو این اتحادیه به میزبانی دانشگاه تبریز فرصتی برای تعمیق روابط علمی ایران و دانشگاه‌های ترکیه در زمینه تبادل دانشجو و استاد و به خصوص استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات طرفین است.

مدیر همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز ۱۶۴ عضو از سراسر منطقه قفقاز دارد که دانشگاه تبریز یکی از اعضای اصلی آن است، تصریح کرد: همچنین نمایشگاهی برای معرفی توانمندی‌های دانشگاه‌های ترکیه حاضر در این اجلاس پیش بینی شده است.

وی در خاتمه توسعه همکاری‌های بین المللی را از جمله راهبرد‌های کلان این دانشگاه برشمرد و گفت: هم اکنون دانشگاه تبریز در عرصه بین المللی فعال بوده و با دانشگاه‌های کشور‌های مختلف جهان از جمله فرانسه، ایتالیا، آلمان، ترکیه، اذربایجان، روسیه، قبرس، استرالیا و... قرارداد و تفاهم نامه همکاری امضاء نموده و در اتحادیه‌های بزرگ بین المللی از جمله اتحادیه دانشگاه‌های جهان (IAU)، اتحادیه دانشگاه‌های بین المللی (IUC) و اتحادیه دانشگاه‌های منطقه قفقاز (KUNIB) و آژانس دانشگاه‌های فرانسوی زبان، AUF حضوری فعال دارد.

دانشگاه تبریز در سال ۱۳۲۶ با تاسیس دو دانشکده ادبیات و پزشکی فعالیت خود را آغاز نمود و در حال حاضر با داشتن بیش از ۲۱ دانشکده، چندین پژوهشکده و گروه پژوهشی، قطب علمی، ۸۰۰ نفر عضو هیات علمی و بیش از ۲۴ هزار نفر دانشجو و ... یکی از دانشگاه‌های بین المللی، سطح یک و برتر کشور است.

 

انتهای پیام/ش

اجلاس روسای دانشگاه‌های ترکیه به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار