خسروی: نباید عجولانه به کمک داور ویدیویی روی آورد

کارشناس داوری فوتبال گفت: فعلا شرایط مالی و قانونی اجرای سیستم کمک داور ویدیویی تا ۶ ماه آینده در لیگ ایران مقدور نیست.

خسروی: نباید عجولانه به کمک داور ویدیویی روی آوردعلی خسروی کارشناس داوری در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان در مورد کمک داور ویدیویی در فوتبال ایران اظهار کرد: برای نصب سیستم VAR در لیگ برتر نیاز داریم که تجهیزات را از یک شرکت آلمانی به نام هوکای خریداری کنیم و بعد از نصب یک داور قدیمی انگلیسی به نام دیوید الری به مدت ۲۰ تا ۳۰ روز در ایران مستقر شود و این سیستم را به صورت آف لاین آزمایش کند و بعد به تایید فیفا برسد تا در لیگ ایران این سیستم وی‌ای آر اجرایی شود و طی این مراحل به ۶ ماه زمان نیاز دارد برای مسابقات جام ملت‌های آسیا هم این سیستم از یک ماه به صورت آف لاین آزمایش شد. نباید اصرار عجولانه‌ای در این مورد داشته باشیم.

امیدوار بودیم شکست از سامورایی‌ها در جام باشگاه‌های آسیا درسی برای بازیکنان لیگ شود

خسروی در رابطه با اعتراضات داوری گفت: اعتراض به داوری وجود دارد، ولی این انتظار می‌رود که بعد از گلی که در جام ملت‌های آسیا مقابل ژاپن به دلیل اعتراض به داوری خوردیم مربیان و مدیران باشگاه‌ها در این مورد بهتر عمل کنند، چون تمام مردم دیدند که اعتراض به داوری چه ضربه‌ای به تیم ملی کشورمان زد و از همین لیگ کشور عادت به پرخاشگری و اعتراض به داور شروع می‌شود و باید زمینه اصلاح آن را از لیگ کشور شروع کنیم.

داورانمان باید تمرکز حواسشان را بیشتر کنند

خسروی در مورد وضعیت داوری دور برگشت لیگ تا اینجای کار گفت: ۲ هفته است که از شروع دور برگشت لیگ فوتبال کشورمان می‌گذرد، ولی در بازی‌ها دیدیم که تصمیمات داوری در نتیجه بازی تاثیر گذار بود و منجر به تغییر نتیجه بازی شد. با توجه به اینکه داوران لیگ ما آمادگی جسمانی خوبی دارند و در صحنه حاضر هستند باید روی تمرکز حواسشان و اعتماد به نفسشان توجه بیشتری داشته باشند و با توجه به حضور کمک داوران اضافه تصمیمات قانونی و بی نقصی تری از خود ارائه دهند و بهتر است داوران لیگ کشور که هر هفته یک قضاوت در لیگ کشور دارند یک قضاوت هم در لیگ استان خودشان داشته باشند، چون داوری هم نیاز به تمرین و تجربه دارد.

هزینه تمرین و درمان بر عهده خود داور‌ها می‌باشد

خسروی در مورد موضوع مالی داوری گفت: تمام هزینه‌های تمرین، درمان و پزشکی بر عهده خود داور‌ها می‌باشد و داوران ما از روز اول می‌دانند که داوری منبع درآمد نیست. ما به داور‌ها پول آماتور می‌دهیم و از آن‌ها توقع حرفه‌ای داریم ترجیحا من پیشنهاد می‌دهم برای سال آینده داوران لیگ برتر را استخدام نیم به گونه‌ای که با محل‌های کاری آن‌ها آن‌ها به توافق برسیم و تحت نظر فدراسیون در یک مکان مشخص در پنج روز هفته تمرینات منظمی را برای آن‌ها برگزار کنیم.


بیشتر بخوانید:

ستاره‌های با انگیزه منچستر در مقابل بحران زده‌های پاریس/ گلادیاتور‌های رُم میزبان مردان پورتو

وینفرد شفر یک همسایه ویژه پیدا می‌کند

اولین نظرسنجی کلمبیایی‌ها درباره عملکرد کی روش + لینک


انتهای پیام/

اظهارات کارشناس داوری فوتبال کشورمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار