به دعوت رسمی پوتین و برای شرکت در نشست روسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه؛

رئیس جمهور پنجشنبه عازم سوچی می‌شود/ دیدار‌های دوجانبه روحانی با پوتین و اردوغان

رئیس جمهور روز پنجشنبه به دعوت رسمی رئیس جمهور روسیه عازم بندر سوچی می‌شود.

رئیس جمهور پنجشنبه عازم سوچی می‌شود/ دیدار‌های دوجانبه روحانی با پوتین و اردوغانبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور گفت: رئیس جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه ۲۵ بهمن ماه ۹۷ به دعوت رسمی "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور فدراسیون روسیه و با هدف شرکت در نشست سه جانبه روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه، عازم بندر سوچی در روسیه می‌شود.

وی افزود: در نشست یک روزه سوچی روسیه که چهارمین نشست روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه با محوریت مبارزه مشترک با تروریسم منطقه‌ای و بازگرداندن آرامش، بازگشت آوارگان و برقراری ثبات سیاسی در سوریه است؛ نتایج مذاکرات موسوم به روند آستانه و آغاز فرآیند‌های سیاسی داخلی، تمامیت ارضی، حاکمیت اراده عمومی مردم سوریه و همچنین همکاری در دوران بازسازی این کشور مورد بررسی و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

پرویز اسماعیلی افزود: روسای جمهور سه کشور در نشست سوچی، همچنین ضمن بررسی وضعیت میدانی کنونی، به ارزیابی تحولات سوریه پس از آخرین نشست مشترک خود در تهران می‌پردازند و گام‌های آتی را برای تحکیم ثبات و آرامش در این کشور بررسی و تدوین می‌کنند.

به گفته وی، علاوه بر نشست سه جانبه با موضوع سوریه؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی دیدار‌های جداگانه و دوجانبه‌ای نیز با همتایان روسی و ترکیه‌ای خود خواهد داشت و در آن، آخرین گزارش‌ها از روند اجرای توافقات فیمابین مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اسماعیلی افزود: رئیس جمهور را در این سفر یک هیات بلندپایه سیاسی از جمله برخی وزرای کابینه همراهی می‌کنند.

لازم به ذکر است که روحانی، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان برای نخستین بار در آذرماه سال ۹۶ و در شهر سوچی روسیه نشستی مشترک پیرامون سوریه برگزار کردند. نشستی که به سلسله نشست‌هایی در فروردین ماه ۹۷ در آنکارا، شهریورماه ۹۷ در تهران و در نهایت نشست مشترک پیش رو، انجامیده است.

روسای جمهوری سه کشور پیوسته در نشست‌های مشترک، بر پایبندی مستحکم و مستمر خود به حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی سوریه و همچنین گفتگو‌های سوری - سوری و حاکمیت اراده مردم این کشور بدون دخالت خارجی تأکید کرده اند.

از زمان تشکیل روند آستانه تاکنون، سه کشور نقش موثر و بی بدیلی در مسیر حل و فصل سیاسی یکی از پیچیده‌ترین معضلات منطقه‌ای ایفا کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۲۳ بهمن ۱۳۹۷
حواستون به این دریای مازندران ما باشه ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۲۳ بهمن ۱۳۹۷
خدایی قدر این ملت قدر شناس را بدانید و شما ها هم برایشان سنگ تمام بگذارید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۲۳ بهمن ۱۳۹۷
در آینده نه چندان دور که بیاری خدا آزاد راه تهران شمال به بهره برداری خواهد رسید و پایتخت خوب کشورمان با مسیر بسیار کوتاهتر و بهتری به سواحل دریا وصل خواهد شد ،همزمان بفکر رونق ترانزیت دریایی بین استانهای زیبا و سرسبز شمالی و پایتخت پر جمعیت ایران اسلامی با سواحل دریای کاسپین و همچنین بنادر کشور بزرگ روسیه در دریای خزر باشیم.
که رونق تجارت و همکاری به دو کشور تحریم شده از طرف غرب را خواهد داد.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۹:۱۶ ۲۳ بهمن ۱۳۹۷
کارخانجات کشتی‌سازی را در استانهای شمالی ساخته و راه اندازی نمایید و ناوگان تجاری دریای خزر را آنچنان رونق ببخشید که این دریا به یکی از نقاط خوب تجاری و ترانزیتی در جهان تبدیل بشود.
ظرفیت‌های بسیار زیادی استانهای شمالی و تهران و کرج و قزوین و سمنان وقم و...با استانهای جنوبی روسیه و کشورهای اطراف دریای کاسپین برای همکاری و تجارت و ترانزیت وجود دارد .
و همچنین در کریدور شمال و جنوب و راه ابریشم دریایی هم میتواند رونق چند برابری صورت گیرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۲۳ بهمن ۱۳۹۷
لا اقل از روسیه هواپیما بخرید !!!
Iran (Islamic Republic of)
یه معترض
۱۹:۰۷ ۲۳ بهمن ۱۳۹۷
پولی که صرف این سفرها می شه رو بیارین بدین مردم با هم تماس تصویری برقرار کنین پول نتشم با من
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۲۳ بهمن ۱۳۹۷
نتیجه این سفرها طی این ۶ سال چی بوده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۲۳ بهمن ۱۳۹۷
خوش به حالش
آخرین اخبار