انتقاد شدید لاوروف از طرح آمریکایی معامله قرن

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد معامله قرن سبب خواهد شد تمامی کارهای انجام شده در خصوص حل مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی از بین برود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، حل مناقشه فلسطین و اسرائیل را نگران‌کننده خواند و اعلام کرد بزرگترین خطر از موضع واشنگتن سرچشمه می‌گیرد.

وزیر خارجه روسیه در دیدار با شرکت‌کنندگان در نشست گروه‌های فلسطینی که در مسکو برگزار شده است، گفت: متأسفانه، اوضاع کنونی حل مناقشه فلسطین و اسرائیل راضی‌کننده نیست. این امری بی‌نهایت نگران‌کننده است و مسأله بزرگتر، متعلق به موضع آمریکاست که به دنبال ترویج شیوه یک جانبه‌گرایی است.

لاوروف در ادامه تصریح کرد: معامله قرن، تمامی کارهایی که تاکنون در خصوص حل و فصل مناقشه فلسطین و اسرائیل انجام شده است را از بین خواهد برد. این طرح آمریکایی، در چارچوب متفاوتی است که شامل تشکیل کشور فلسطین به پایتختی بخش شرقی قدس نمی‌شود.

وی در ادامه افزود: روسیه، یکپارچگی فلسطین را اولویتی مطلق برای پیشرفت حل مسأله فلسطین قلمداد می کند.

وزیر خارجه روسیه همچنین تصریح کرد: ما مانند بیشتر کشورهای جهان، کاملا به معیارهای حل مسأله فلسطین که در قطعنامه های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد آمده و نیز طرح صلح عربی پایبندیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار